Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door SpeedyGJ
Vanmiddag is mijn weerstation er weer uitgegaan.
Ik heb tevens een nieuwe binnen gekregen dus dat komt mooi uit, hoewel ik vanmiddag even geen tijd heb ga ik nu de nieuwe in werking zetten, hierdoor gaat de upload er even uit tot de test en temperatuur goed zijn :)
Update volgt later!
Door Snarf2000
Ik ben bang op wat het vervolg zal zijn.
Ik hoop dat je goede vrienden bent met je leverancier.
Ik denk dat je daar last hebt van aardstralen.
Alles gaat daar stuk.

Blij dat ik je nieuwe station niet heb geleverd.
:laugh: :laugh: :laugh:

Frans
Door SpeedyGJ
Frans, het nieuwe ISS staat op dak en werkt na behoren :)
Ik verwacht dat deze problemen nu opgelost zijn, want het is nieuw dus dat zou toch minimaal 3jaar goed moeten gaat :)
Anyway regenmeting kan weer van blokkade af :)
Door Snarf2000
Je hebt nu 3.2 mm op de meter en de blokkade is er weer af.
Hij meet in ieder geval neerslag.

Succes met je nieuwe station.

Grt Frans
Door SpeedyGJ
Klopt alles loopt goed, 1.6mm vandaag en geen rare waardes :)

Ik ben nog wel even met de andere ISS bezig geweest om te kijken waar het probleem nou eigenlijk weg komt.
Batterij erin gedaan en maakte meteen contact, echter zat die meteen in de storing modus, dus het lampje knipperde continu. Witte knop even 10sec ingedrukt en 3sec later ging die uit. Knop ingedrukt en op channel 2 gezet, nu loopt alles goed.

Toen het schoonmaken, toen het regen cupje naar beneden wipte en toen weer omhoog ging het storingslampje weer knipperen (continu geknipper), cupje naar beneden duwen en hij deed weer normaal. Nu heb ik het cupje wat naar boven gedaan en nu is het goed.
Ik ga deze straks aan de 6m paal hangen achter huis, eens kijken wat die de komende tijd gaat doen, als het ledje gewoon uit staat en niet continu knippert ga ik vanuit dat dit het probleem is geweest.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9