Algemeen forum voor discussie over de website
Door Eckie76
Gezien de enorme sneeuwval in noordelijk Nederland: Waarom geeft het KNMI geen weeralarm uit, of heeft ze dat gisteren niet gedaan?
Verder wil ik ook een opmerking plaatsen over de invulling van het weerkaartje op de startpagina van het KNMI. Deze wordt naar mijn gevoel echt slecht bijgewerkt, met verkeerde weericonen en soms temperatuurverwachtingen die deze week voor Limburg alleen al om 6 graden afweken.
Ik vind dat geen goede zaak eerlijk gezegd.
Door weerzoetermeer
Hoi Olaf,

Wellicht heeft de sneeuwval niet aan de criteria voldaan voor het afgeven van een weeralarm? Zie http://www.knmi.nl/cms/content/31830/cr ... arm_sneeuw .

Buiten dat is er gisteravond toch wel aardig wat aandacht geweest in de pers voor het naderende weer.

En wat betreft het weerkaartje op de site van het KNMI, stur een mail daarheen, dan bereik je wellicht meer dan het hier te plaatsen. ;)

Gr
Thierry
Door Eckie76
Dat gebied is toch volgens mij groot genoeg voor de criteria, of het zal er net om hangen.
Er is zeker voldoende aandacht, alleen mag de nowcasting van de bureau's wel stukken beter. Eerst wordt er gesproken van 5 tot 10 cm, dan hoor je soms 15 cm en ineens ligt er plaatselijk 40 cm.
En 's nachts is er nauwelijks informatie die van updates wordt voorzien. Het weer speelt zich ook 's nachts af. Maar dan zit er waarschijnlijk niemand achter de weercomputers :)