Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door SpeedyGJ
Dit mag je overslaan hoor :D maar hoeft niet ;)
1:
Wie wil het nou niet, een weerstation die zo vrij mogelijk staat om zo goed mogelijk te kunnen meten. Iedereen zou dit wel willen.
Inmiddels is het bijna 1 jaar geleden dat mijn weerstation verhuisde naar de pier, sinds dien liggen de snelheden vele malen hoger dan hier thuis en zo hoort het toch? Of ga ik het nu fout krijgen.

Iedereen kijkt erna zelfs op Awekas sta ik soms eerste, maar helaas ging het de afgelopen 3 dagen niet helemaal lekker, gister alles opgelost YES!

Oke nu komt het!
2:

Gister avond weer thuis gekomen na een avondje op de pier, chack de mail en heb er 1 van Awekas! Leuk NOT want dan krijg je te horen dat je een blockade hebt op je windmetingen, en waarom? Omdat ze gister avond twijfelde over mijn metingen! En als het dit nog niet genoeg was kreeg ik als note:
The administrator has added the following note: There is always strong wind at Holwerd pier. Where is your anemometer mounted. On top of a windcraft plant? Or can you feel it on your skin?

Ja er is altijd wind op de pier kan ik niks aan doen, en dat ik nu al langer dan een week een max gemiddelde heb van 6bft of meer kan ik ook niks aan doen, maar dat ze dit niet even onderzoeken...pffff
Door wslangerak
Uit de sporadische contacten, die ik met Awekas in het verleden had, merkte ik dat daar af en toe nogal arrogant wordt gedaan als het gaat om in hun ogen "verkeerde" data, zelfs al blijkt er - achteraf - een foutje in de software te zitten.

Als ik jou was zou ik een paar foto's opsturen, waaarop duidelijk de positie van je windmeter te zien is. Met de mededeling dat je meetgegevens wel degelijk kloppen.
Ik ben het met je eens dat ze zelf ook wel iets meer initiatief mogen tonen om dit soort dingen even na te trekken!
Door wsMaurik
Weet niet hoeveel stations er mee doen met Awekas, maar kan me voorstellen dat dit een automatische melding is.
Het lijkt me inderdaad dat een paar fotos met een screenshot van GoogleEarth dit wel zou moeten oplossen.
Door wslangerak
wsMaurik schrijft:
Weet niet hoeveel stations er mee doen met Awekas, maar kan me voorstellen dat dit een automatische melding is.

Nou, de laatste zinnetjes zijn zeker niet van een automatische melding afkomstig:

The administrator has added the following note: There is always strong wind at Holwerd pier. Where is your anemometer mounted. On top of a windcraft plant? Or can you feel it on your skin?
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Ik denk dat ze daar bij Awekas niet weten wat een Pier is en de daarbij horende wind snelheden.

In ieder geval een vreemd antwoord van hun.

Mvg,

Martijn
Door Weerstation Kaatsheuvel
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Ik denk dat ze daar bij Awekas niet weten wat een Pier is en de daarbij horende wind snelheden.

In ieder geval een vreemd antwoord van hun.

Mvg,

Martijn
Ik vind het ook beledigend het antwoord van Awekas.
Groet,
Hans
Door AenG
Daar ben ik het helemaal mee eens Hans.

Die opmerking had men ook anders kunnen formuleren.
Ze mogen blij zijn dat je gegevens upload. Ik had persoonlijk de stekker eruit getrokken.

De laatste tijd hebben ze daar trouwens veel problemen. Elke keer als ik de site wil bezoeken dan ligt deze plat. Of ligt dat aan mij.

gr Geert
Door petergroeneveld
Hallo Speedy,

Vind de note van Awekas zeer krenkend en beledigend! Zou excuses of een rectificatie van ze eisen en anders ....... dat mag jezelf invullen. Vraag me inderdaad ook af of ze bij Awekas wel verstand hebben van windsnelheden B). Ze kunnen de ligging van je windmeter toch zo natrekken als ze een beetje meer eigen initiatief hadden.

Succes!
Door Mike
Idd even duidelijk laten weten dat je aan de zee meet d.m.v google earth en foto's.

Het mailtje had wel wat netter gemogen, maarja een moderator is ook maar een mens, niet te veel over nadenken en weer snel online komen daar.

Suc6 ermee.