Algemeen forum voor discussie over de website
Door tjabine
In mijn mening worden de acties allemaal veel te laat genomen.
Hoelang hebben we de MOS al!
Al die tijd is het rommelen met de iconen.
En de iconen zijn er! ze gebruiken ze zelf ook! dus ook netjes voor nevel!
Ik en vermoedelijk vele anderen wachten het dus maar weer rustig af!

Gr Ron.
Door Luc
tjabine schrijft:
In mijn mening worden de acties allemaal veel te laat genomen.
Hoelang hebben we de MOS al!
Al die tijd is het rommelen met de iconen.
En de iconen zijn er! ze gebruiken ze zelf ook! dus ook netjes voor nevel!
Ik en vermoedelijk vele anderen wachten het dus maar weer rustig af!

Gr Ron.
Wat zijn volgens jou de problemen met de iconen dan?

Ik heb proberen uit te leggen dat 'nevel' niet fout is. In het topic http://www.hetweeractueel.nl/forum/alge ... ge-3#16627 heb ik al verteld dat wij een uitgebreidere set iconen/symbolen hebben dan de klanten van MC. Nevel maakt daar geen deel van uit. Ik kan me voorstellen dat je dat wel graag wilt, maar dat is momenteel niet beschikbaar voor ons...

Verder ontbraken er 3 symbolen (ijzel, gust en glad) in de MOS images, waardoor er soms 'no data' kwam te staan. Die fouten zijn tijdens deze winter aan het licht gekomen en inmiddels ook opgelost.

Verder wordt de mapping van de symbolen aan het weertype nog verfijnd.

Zijn er nog andere problemen dan die ik hierboven opsom? Dan hoor ik het graag zodat we ze kunnen oplossen...

Gr,
Luc
Door tjabine
Bedankt voor het begrip in iedergeval Luc,

Mijn excussus, ik heb namelijk nooit het stukje in dat topic gelezen.
Ik vind het gewoon vreemd dat als er staat nevel je een symbool bewolkt te zien krijgt.
Als je dan op de site bij Meteo Consult onder verwachting voor Heerhugowaard gaat kijken er dan wel netjes een symbool voor Nevel staat.
Ik wacht gewoon op de verfijnde uitvoering met vermoedelijk wel een nevel symbool.

Gr Ron.
Door Eckie76
Laten we het simpel houden:

1. Werkt de MOS nu 100 % perfect?
2. Werkt de MOS niet 100%?

In geval 2 zal er een oplossing komen, zoals aangekondigd.
Door Luc
tjabine schrijft:
Bedankt voor het begrip in iedergeval Luc,

Mijn excussus, ik heb namelijk nooit het stukje in dat topic gelezen.
Ik vind het gewoon vreemd dat als er staat nevel je een symbool bewolkt te zien krijgt.
Als je dan op de site bij Meteo Consult onder verwachting voor Heerhugowaard gaat kijken er dan wel netjes een symbool voor Nevel staat.
Ik wacht gewoon op de verfijnde uitvoering met vermoedelijk wel een nevel symbool.

Gr Ron.
Op dit moment is er geen 'nevel' symbool beschikbaar. Ik zal overleggen of het mogelijk is dat er zo'n symbool komt. Het is natuurlijk ook mogelijk dat 'nevel' gekoppeld wordt aan het symbool voor mist...
Door Luc
Eckie76 schrijft:
Laten we het simpel houden:

1. Werkt de MOS nu 100 % perfect?
2. Werkt de MOS niet 100%?

In geval 2 zal er een oplossing komen, zoals aangekondigd.
Was het maar altijd zo simpel. Even een vergelijking:

Stel dat ik met een nieuwe TV terug naar de winkel ga met de mededeling: "hij werkt niet 100%". De monteur zet hem aan en ziet dat de TV het doet.

Ik krijg de TV dan terug, met de mededeling "Hij werkt gewoon". Maar als ik had gezegd dat bij Nederland 2 het geluid erg zacht is, dan hadden ze er waarschijnlijk wel wat aan kunnen doen.

Hiermee wil ik zeggen dat als er problemen zijn, beschrijf ze dan zo duidelijk mogelijk. De MOS verwachtingen werken immers, maar als er bij bepaalde situaties iets anders wordt weergegeven dan verwacht, dan kunnen we daar iets mee...

Gr,
Luc
Door AenG
En weet je wat het mooiste is. Wij zijn de gebeten hond. :(
Alle bezoekers van je website denken weer.... "waardeloze site is dit"
Door Luc
Probleem is opgelost. Er was iets fout gegaan bij het overhalen van de MOS images van MC naar HWA. Die melding komt dan ook van HWA en niet vanaf Meteo Consult.

Excuses voor het ongemak.

Gr,
Luc
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13