Algemeen forum voor discussie over de website
Door MarTan
All,

Ik gebruik alleen WDLive en niet WD.
WDLive wordt vanuit WSWIN gevoed.
Toch nog even gekeken in het script van WSwin.
In het script van HWA wordt gesproken over een max en min tem / hum van de afgelopen 24 uur en niet dan deze dag.

Het script zal aangepast moeten worden voor de WSWIN gebruikers om alleen de huidige dag te nemen,

with reference to day (not 24 hours)
Max-Outside temp day *%maxtempday%
Time Max-Outsidetemp d %maxtempdaytime%
Min-Outside temp day *%mintempday%
Time Min-Outsidetemp d %mintempdaytime%
or
Max-Outside temp day %curminmaxhour[2,0,0]%
Time Max-Outsidetemp d %maxtimecurday[0]%
Min-Outside temp day %curminmaxhour[1,0,0]%
Time Min-Outsidetemp d %mintimecurday[0]%

Dus het is aan HWA om het script aan te passen als deze waardes niet goed zijn.
Aangezien we zelf niet mogen rommelen aan het script.

Martijn
Door weerzoetermeer
Oke Martijn,

Luc zal dus een aanpassing moeten maken. In ieder geval moet hij er even naar kijken. Ik zal Luc middels de mail even op dit topic wijze.

Bedankt.

Gr.
Thierry
Door MarTan
Hoi Dank,

Ook even onderzoek gedaan in het programma zelf.
Een andere oplossing kan zijn dat er een vinkje uitgezet worden in het programma.
Dan worden de waardes wel per dag gezien en niet per 24 uur. Het is niet alleen de weergave maar het heeft ook invloed op de uitlezen met de scripts.:angry: :( :angry:
Het beste is dus om het script aan te passen. Zelf heb ik het liefst grafieken van de afgelopen 24 uur. Maar dat dit ook invloed heeft op het uitlezen van de data wist ik dus niet.
Voor de gene die niet de 24 uurs grafieken gebruiken en toch de juiste min/max waardes willen door geven van de huidige dag zal er een vinkje uitgezet moeten worden in het programma WSWin. Onder Weergave / Aanpassingen. Programma <-> 24u weergave.
Bijlagen
24uur.JPG
24uur.JPG (53.67 KiB) 2841 keer bekeken
Door SpeedyGJ
Misschien slim om mij even PM te sturen.
Ik moet wel zeggen dat ik het waardeer dat je op onderzoek bent uitgegaan, echter lag je gisteren te hoog met de temperatuur, ook tegenover omliggende stations, dit was de reden van je uitsluiting. Uiteraard heb ik niet 100% van de dag de tijd en heb het toen even moeten staken waardoor ik het niet af heb kunnen maken, uiteraard heb ik je een PM gestuurd die dus blijkbaar niet door is gekomen, maar is iets wat Luc moet bekijken, ik zal em even contacteren.
Door Mike
Ik heb het idee dat dit systeem niet goed werkt.

Ik zie een station die --- heeft bij de temp., maar wel weer wind en neerslag aangeeft.
Een aangrenzend station met nagenoeg dezelfde temp. wordt dan weer wel aangegeven maar dan weer niet met wind en neerslag :blink:

Hoe kan het nou zo zijn dat het ene station een "verkeerde"waarde geeft en dus --- krijgt, en een station in de buurt dus vrolijk wel???

De 2 stations zijn : Ter Aar met 20.9 °C en Alphen aan den Rijn (hoorn) met 20.7 °C.

Groeten, Mike.
Door SpeedyGJ
Tja helaas kunnen we op die manier bezig blijven he.
Nogmaals ik heb het niet kunnen afmaken, heb ook mijn verplichtingen, echter heb ik de data van vandaag nog niet bekeken.

Als we op deze manier moeten vergelijken dan ben ik bang dat al gauw de helft van HWA een --- heeft staan, dit zou behoorlijk afgeschrikt worden ben ik bang.
Automatische mail bij het blokken van temp/reg/wind zou een hoop tijd schelen.
Door nitrx
Mike schrijft:
Ik heb het idee dat dit systeem niet goed werkt.

Ik zie een station die --- heeft bij de temp., maar wel weer wind en neerslag aangeeft.
Een aangrenzend station met nagenoeg dezelfde temp. wordt dan weer wel aangegeven maar dan weer niet met wind en neerslag :blink:

Hoe kan het nou zo zijn dat het ene station een "verkeerde"waarde geeft en dus --- krijgt, en een station in de buurt dus vrolijk wel???

De 2 stations zijn : Ter Aar met 20.9 °C en Alphen aan den Rijn (hoorn) met 20.7 °C.

Groeten, Mike.

Gaan we deze discussies krijgen.. :unsure:

21. Het forum mag niet gebruikt worden om te discussiëren over meetwaardes van elkaars weerstation, tenzij een weeramateur zelf vraagt of zijn waardes correct zijn. Topics hierover zullen worden verwijderd of gesloten. http://www.hetweeractueel.nl/forum/view-usage-rules
Door SpeedyGJ
Ik lees net een berichtje van iemand die ik heb uitgesloten wegens te hoge temperatuur, die vertelde me dat een omliggende station een nog hogere temperatuur had dan wat diegene heeft, die heeft geen uitsluiting gekregen. Waar gaat het fout?

Juist waar gaat het nu fout, dat weet ik dus ook niet.
Ik ben gister avond bezig geweest en kwam het station niet in de lijst tegen terwijl die 1 graad hoger zat dan het station die ik heb uitgesloten.

Dus:
Station A: 24°C
Station B: 25°C

Gister avond heb ik station A een uitsluiting gegeven, station B stond er niet tussen, en zie die ook niet terug in de extremen.

Ik krijg nu het gevoel dat dit systeem inderdaad aan het falen begint te raken, sorry dat ik het zo zeg.
Als we op deze manier door gaan wordt het bonje en gaan de mensen je verklaren dat het niet eerlijk verloopt..

Volgens mij moeten er eerst maar forse duidelijkheid komen + dat alles eens nagecheckt moet worden, oke duidelijkheid is met Luc al gedaan maar toch gaat er nog iets fout.

Hopelijk kunnen we er nog iets van maken, anders ben ik bang dat de --- *** systeem niet zal gaan werken, over op kleur dan maar? Echter blijf je dan als nog hetzelfde probleem houden.
Tja wat moet ik hier nog mee aan..
Door duck1966
ja ik weet over wie je het heb, elk systeem heeft in het begin fouten en daar moet goed aan gewerkt worden. En tuurlijk kan er bij mij ook wat fout gaan , dat zie je maar aan afgelopen week, op zondag nacht rijd er hier een auto de centrale ptt kast kapot en pas 6 dagen later heb ik as weer internet, door dat de kpn alles ging verleggen om dat hier de weg er uit lig en breder gemaakt wordt.
Hier de straat is nu 1 puin baan 1 dag droog is meteen een stof wolk achter een auto dus elke week sensor schoon maken zodat hij geen verkeerde waardes gaat meten. en me weerhut poetsen.

groetjes ronald

www.weerstationteraar.nl
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Ik wil ff reageren,

Hoe kan in godsnaam een Moderator voor een Station bepalen of de Temperatuur te hoog of te laag is.Evenals andere Waardes. Het WeerStation zit aan ene kant van Nederland en de Moderator aan de andere kant van Nederland ????

Hoe is de situatie van Stations ter opzicht van elkaar ????

De een zijn station staat in de Zon terwijl de ander in de Schaduw staat.

Of de 1 vol in de Wind in open vlakte en de andere in de binnentuin in een woonwijk.

De 1 zijn station staat op het dak de ander tegen de muur en weer een ander boven het maaiveld.

Kortom. Deze gegevens kunnen niet vergeleken worden met elkaar vind ik.

Helemaal niet als ik al lees dat het om 1 graad verschil gaat of een Station wordt uitgesloten ja of nee ten opzichte van een station elders in zijn of haar provincie of buurt cq Stad.

Om daarover te gaan muggeziften en uitsluitingen te geven vind ik een zeer vergaande maatregel.

Voor de statons die er regelmatig lange tijd uit liggen met aanleveren van weerdata daar kan ook naar gekeken worden.en diegeen persoonlijk in kennis te stellen en vragen om verbetering, gebeurt dit niet sluit dan die Stations uit, daar kan ik me prima in vinden.

Ik noem geen namen maar stations genoeg in elke provincie die te kust en te keur dagen of weken achterlopen met aanleveren van data.

Zet die offline wat eerder was met de functie verberg offline Weerstations.

Elk Station kan te maken hebben met overmacht zoals Ronald al vermeld dat er bv kabels worden stuk getrokken door externe oorzaak of regelkasten of wat dan ook.

Zelf lag ik er vanmiddag ook een paar uur uit met aanleveren van gegevens.

Ik kwam er achter toen ik vanavond na een dag werken in huis kwam dat mijn pc opnieuw was opgestart en daarmee niet de diverse Weersoftware programma's.

Dit wordt direct na thuiskomst hersteld zodat alles weer online was maar je kunt niet verwachten dat als je aan het werk bent en rondrijdt op een Truck door Nederland dat je meteen de problemen kan oplossen.

Dit ff ter zijde,Wat ik bedoel. oorzaken genoeg maar gun iemand ff de tijd om weer online te komen.

Voor alle duidelijkheid: Stations die er om de haverklap uitliggen en er niets aan doen en niet reageren op mail of zo, Ban die na waarschuwing indien er niet op Pm wordt gereageerd.

Kortom: Mijn Conclusie.

Ik vind het grote onzin zachtgezegd om te gaan muggeziften over te hoge of lage temperatuur of andere waardes van minimaal verschil onderling.

Tot zover ff mijn Mening.

Mvg,

Martijn

Weerstation Coevorden

P.s Mocht de discussie te heet worden hier ,Jullie zijn van harte uitgenodigd om een dagje met mij mee te gaan in de laadruimte van mijn vrachtauto.

Compartiment 1 is + 3 graden celcius
Compartiment 2 is - 24 graden dus cool down he he lol :laugh: Brrrrrr....
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 24