Algemeen forum voor discussie over de website
Door bleekerk
Beste Luc,

Graag wil ik van je weten wat je feitelijke doel nu is. Ik zie een behoorlijk commerciële website ontstaan die gevoed wordt met gegevens van amateurs. In eerste instantie leek HWA op een hobby-matige samenwerking, maar wat ik nu zie is dat de hobbyisten steeds verder op de achtergrond verdwijnen. Ik moet bijvoorbeeld stevig zoeken om nog een link naar mijn eigen site te vinden.

Dan zie ik dat je onkosten betaald krijgt van MC, terwijl de hobbyisten alle informatie op eigen kosten verzamelen en beschikbaar stellen.

Ook zie ik, en daar heb je mij nimmer over bericht, laat staan toestemming voor gevraagd, dat je een SMS dienst hebt opgezet waarmee je mijn gegevens via SMS doorverkoopt tegen een tarief waarvan je minstens de helft in eigen zak steekt.

Ik zou graag een sluitende uitleg hierover op het forum zien.

Groet,
Keimpe Bleeker
Door Eckie76
Beste Keimpe,

Eerlijk gezegd kan ik jouw link ook nergens vinden.
Welk weerstation bedrijf jij?

m.v.g. Olaf Eckhardt
Door wsp
bleekerk schrijft:
Beste Luc,

Graag wil ik van je weten wat je feitelijke doel nu is. Ik zie een behoorlijk commerciële website ontstaan die gevoed wordt met gegevens van amateurs. In eerste instantie leek HWA op een hobby-matige samenwerking, maar wat ik nu zie is dat de hobbyisten steeds verder op de achtergrond verdwijnen. Ik moet bijvoorbeeld stevig zoeken om nog een link naar mijn eigen site te vinden.

Dan zie ik dat je onkosten betaald krijgt van MC, terwijl de hobbyisten alle informatie op eigen kosten verzamelen en beschikbaar stellen.

Ook zie ik, en daar heb je mij nimmer over bericht, laat staan toestemming voor gevraagd, dat je een SMS dienst hebt opgezet waarmee je mijn gegevens via SMS doorverkoopt tegen een tarief waarvan je minstens de helft in eigen zak steekt.

Ik zou graag een sluitende uitleg hierover op het forum zien.

Groet,
Keimpe Bleeker

Ik durf hier bijna niet op te antwoorden, maar een kleine tekst wil ik toch wel eventjes kwijt.

Nu de "zeikerds" niks meer tikken, merk ik wel dat het andere station's ook gaat opvallen die serieus met de hobby bezig zijn.

Meer zal ik hier niet op reageren maar deze inhoud berust wel op 100% waarheid en zo zie ik het ook.
Door Meteonoord
wsp schrijft:

Ik durf hier bijna niet op te antwoorden, maar een kleine tekst wil ik toch wel eventjes kwijt.

Nu de "zeikerds" niks meer tikken, merk ik wel dat het andere station's ook gaat opvallen die serieus met de hobby bezig zijn.

Meer zal ik hier niet op reageren maar deze inhoud berust wel op 100% waarheid en zo zie ik het ook.[/quote]

Zonder in te gaan op de inhoudelijke kant van de zaak moet het mij toch wel van het hart dat ik het tenhemelschreiend vind dat een volwassen kerel op het forum moet verklaren en dat is niet de eerste keer, " Ik durf niet etc ". Zitten we in de middeleeuwen ? Waar is die sfeer van voordat er sprake was van samenwerking ? Wanneer wordt er een mening van een ander gerespecteerd ?

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Luc
Hoi Keimpe,

Ik zal proberen hier wat verheldering te geven. Ik heb HWA opgezet als een hobby project. Dat heb ik al vaker via dit forum verkondigd. Ook nu is het nog steeds een hobby project voor mij.

Meteo Consult heeft zo'n 9 maanden geleden contact met mij opgenomen om te komen tot een samenwerking. Dat is niet iets wat ik voorzien had toen ik de website opzette. Laat staan dat dat het doel was van deze website.

Door de samenwerking moet ik extra kosten maken. Denk alleen al aan het extra dataverkeer voor de data overdracht en alle MOS verwachtingen die via HWA worden geleverd aan alle deelnemers. Voor deze onkosten kies ik niet zelf, deze zijn het directe gevolg van de samenwerking. Dat ik daar dan een vergoeding voor krijg, vind ik niet meer dan normaal.

De link naar je eigen website staat nog steeds op dezelfde plaats. Op 22 augustus jl. heb ik alle deelnemers een mail gestuurd waarin ik aankondigde dat er een beheer module is ontwikkeld. Daarin kun je zelf de tekst en de link voor de pagina 'over dit weerstation' onderhouden.

In deze mail heb ik ook plannen aangekondigd voor de SMS service. Ik heb in deze mail ook gevraagd om feedback te geven via het forum op http://www.hetweeractueel.nl/forum/algemeen/3003-sms-systeem-persoonlijke-wens.

De reacties die daar binnen kwamen, waren louter positief. Daarom heb ik de SMS dienst ook ontwikkeld.

In dat topic heb ik aangegeven dat ik de dienst kostendekkend wil maken. Het opvragen van het actuele weer kost 60 cent. Daar hou ik 22 cent aan over. Een storings SMS kost 25 cent, daar hou ik 4 cent aan over. Nog lang niet de helft.

Als ik na 4 maanden terug kijk en de opbrengsten afzet tegen de kosten voor het afnemen van het keyword GO WEER, dan zal ik net quitte spelen.

In de beheermodule kunnen alle (Nederlandse) weerstation eigenaren zien, hoevaak er data is opgevraagd voor hun eigen weerstation. Ik denk dat bijna alle weeramateurs kunnen bevestigen, dat het voornamelijk de weeramateurs zijn, die hun eigen data opvragen. De SMS dienst wordt het meest gebruikt voor de storingsdienst. Gemiddeld worden er per dag 3 a 4 storings SMSjes verstuurd.

Ik hoop dat ik hiermee heb duidelijk gemaakt dat ik de website nog steeds als hobby zie.

mvgr,
Luc