Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door henrieseelen
Mijn vraag is of er iemand is die ervaring heeft met het uploaden van zijn meetresultaten naar internetprovider CAIWAY en hoe het in z`n werk gaat
Door relin
Ik heb mijn weerstation gegevens draaien bij de CAIWAY. Mijn ervaring is dat je 20Mb gratis space hebt, maar ik kan er nog geen 6Mb van gebruiken wat er nu voor zorgt dat niet altijd alle bestanden gin zijn geheel geupload worden. Ik upload bestanden van WsWin en WDLive met behulp van Fling File Transfer. Webcam draait op Webcam32.

Heb met ze gebeld en het Mb verhaal voorgelegd. Reactie--> Het is een gratis dienst en kunnen voor particulieren geen ondersteuning bieden en dus mij ook geen antwoord geven op bovenstaande. Ook de particuliere webspace is tegen betaling niet uit te breiden. Wilden mij wel helpen met zoeken naar een goedkope webhost en kwamen niet met zichzelf, want naar ik begreep kan dat alleen voor commerciele doeleinden en dat ben ik niet.

Om op het uploaden in te gaan. Je hebt een gebruikersnaam en wachtwoord bij CAIWAY deze zal je in het door jou gebruikte upload- of weerprogramma moeten ingeven.

P.s. misschien kun je je ook nog even voorstellen. Wie ben je waar draait je weerstation etc.

Veel succes met de hobby

Groeten Remko
Door henrieseelen
Beste Remko,

Het station is opgesteld in Maasbommel in het land van maas en waal ben sinds febr.2011 operationeel het type station Davis vantage Pro 2 het draait volgens mij en vergeleken met nabije weerstation zeer goed, de resultaten zijn nagenoeg gelijk.
De uploads die ik momenteel nu doe is naar davis weatherlink en naar awekas en probeer nu een link te maken naar HWA en heb begrepen dat deze procedure via je eigen provider wordt gelinkt,vandaar deze vraag op het forum er wordt weinig over gesproken op de site van caiway omtrent de webspace.

In iedergeval bedankt voor je reactie.
Door Mike
Als het goed is dan vind je je webruimte met ongeveer de volgende url : http://home.provider.nl/webspace/~jouwnaam

Je hebt vast wel ergens een brief/mail waarin je wachtwoord en gebruikers naam staan.

In Weatherlink -> setup -> internet settings kan je je wachtwoord en gebruikersnaam invullen en bij "FTP Path" bovenstaande url (en dan dacht ik dat dat zonder de http:// moet)

Doe dit even uit mn hoofd daar ik gewoon bij een betaalde webhosting zit en dit gaat iets anders.

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Groeten, Mike.
Door henrieseelen
Mijn vraag is of er meer weeramateurs zijn die gebruik maken met caiway als provider om de weersresultaten te uploaden tav HWA en hoe het in z`n werk gaat
Door Snarf2000
Waarom geen eigen .nl domein aanvragen.
Kost maar ca 3 tientjes per jaar.

En.............
geen gezeik over een paar mb.

Frans
Door relin
Snarf2000 schrijft:
Waarom geen eigen .nl domein aanvragen.
Kost maar ca 3 tientjes per jaar.

En.............
geen gezeik over een paar mb.

Frans

Hoi Frans,

Denk dat Henrie dat ook wel weet. En om alleen het HWA bestant weg te zetten is de webspace van CaiWay groot genoeg.

Mijn "gezeik" over een paar Mb wilde ik alleen maar kenbaar maken omdat ik niet wist of er een hele grote website moet gaan draaien, want dat kan dus problemen op leveren. Mijne is niet zo groot dus kan nog even door, er wordt wel gewerkt aan meer webruimte naast de Caiway.

Remko
Door tinuz97
Als het bv geen website hoeft te zijn,en alleen maar naar het weer actueel uploaden hoeft de ruimte niet groot te zijn.
Je hoeft namelijk dan alleen maar een txt bestand van een paar kb te uploaden naar caiway.
En die leest het weer actueel dan weer uit.