- 22 jan 2013, 21:28
Met het jasje aan van een lid van HWA wil ik ook even reageren.
Ook ik krijg en zoek regelmatig naar scripts.
Zo ook vandaag een script van Wim (wvdkuil).
Ik hoefde maar een paar settings aan te passen en het draaide.
Het hele kakkie heb ik klakkeloos op het internet in mijn eigen domein gezet.
Mocht Wim daar een url naar een plaatje op zijn eigen website hebben staan, dan is dat de fout van Wim.
Hij heeft immers het script online gezet.
Bijna iedereen gaat er van uit dat, wanneer een script online komt, er de plaatjes bij in zitten in bv een IMG folder.
Mocht de maker zich dat foutje realiseren, tja, je zou in je webstats kunnen kijken welke sites naar dat plaatje linken.
Als iemand een script kan schrijven, dan is het (neem ik aan) ook niet moeilijk voor die persoon om te achterhalen wie zijn/haar plaatjes gebruikt.
Je kan er voor kiezen om de gebruiker te mailen met de vraag of hij/zij de plaatjes zelf willen hosten, of eventueel de plaatjes op jou site hernoemen, zodat een ander een X op zijn pagina ziet staan.
Hij/zij zal dan zelf wel uitzoeken waar dat rode kruisje vandaan komt.
Of hij stuurt de maker een berichtje met de vraag hoe dat kan.
Om nou meteen het plaatje te veranderen aan Up Your's is nou niet mijn eerste gedachte om scriptgebruikers te attenderen.
Stel je voor dat de bezoekers van JOU site deze plaatjes onder ogen krijgen.
Ik denk niet dat die dat kunnen waarderen.
Ook de eigenaar van een website waar jou scripts draaien (en wees daar trots op) zal weinig respect kunnen opbrengen voor zo'n actie.
Waarvan akte.
Frans
Ook ik krijg en zoek regelmatig naar scripts.
Zo ook vandaag een script van Wim (wvdkuil).
Ik hoefde maar een paar settings aan te passen en het draaide.
Het hele kakkie heb ik klakkeloos op het internet in mijn eigen domein gezet.
Mocht Wim daar een url naar een plaatje op zijn eigen website hebben staan, dan is dat de fout van Wim.
Hij heeft immers het script online gezet.
Bijna iedereen gaat er van uit dat, wanneer een script online komt, er de plaatjes bij in zitten in bv een IMG folder.
Mocht de maker zich dat foutje realiseren, tja, je zou in je webstats kunnen kijken welke sites naar dat plaatje linken.
Als iemand een script kan schrijven, dan is het (neem ik aan) ook niet moeilijk voor die persoon om te achterhalen wie zijn/haar plaatjes gebruikt.
Je kan er voor kiezen om de gebruiker te mailen met de vraag of hij/zij de plaatjes zelf willen hosten, of eventueel de plaatjes op jou site hernoemen, zodat een ander een X op zijn pagina ziet staan.
Hij/zij zal dan zelf wel uitzoeken waar dat rode kruisje vandaan komt.
Of hij stuurt de maker een berichtje met de vraag hoe dat kan.
Om nou meteen het plaatje te veranderen aan Up Your's is nou niet mijn eerste gedachte om scriptgebruikers te attenderen.
Stel je voor dat de bezoekers van JOU site deze plaatjes onder ogen krijgen.
Ik denk niet dat die dat kunnen waarderen.
Ook de eigenaar van een website waar jou scripts draaien (en wees daar trots op) zal weinig respect kunnen opbrengen voor zo'n actie.
Waarvan akte.
Frans