- 04 apr 2011, 22:23
Hoi,
Ik zit nog wat te denken over het ip adres wat mogelijk wijzigt wanneer je een pc opnieuw opstart of dat bij stroomuitval oid alles, ook de router opnieuw opstart.
Geert (WS Boskamp) heeft mij aan het denken gezet.
Ik heb meerdere pc`s draaien, een aantal 24/7
Op mijn pc met WD, (de weer pc) draait nu ook mijn Axis webcam.
Het is noodzaak dat de weer pc en webcam een vast ip adres hebben. (ivm de Wowza server)
In mijn Netgear WNR 3500v2 router heb ik bij LAN ingesteld dat deze 2 apparaten
(de WD pc en de webcam met respectievelijk ip nr`s 10.0.0.8 en 10.0.0.9) een gereserveerd ip adres hebben toegewezen gekregen. Er staat bij vermeld dat en gereserveerd ip adres een vast ip adres is wat deze apparaten nu houden.
Kan ik er dus vanuit gaat dat bij stroom uitval deze apparaten weer hetzelfde ip adres krijgen, ook wanneer de router herstart?
Misschien vragen naar de bekende weg, maar ik wil het zeker weten.
Hoe groot is de kans dat je van, in mijn geval Ziggo, zomaar een ander ipadres
( het ip adres met bijv nr 84.74.1.78 ) krijgt toegewezen?
Mvrgr.
Oebel
Ik zit nog wat te denken over het ip adres wat mogelijk wijzigt wanneer je een pc opnieuw opstart of dat bij stroomuitval oid alles, ook de router opnieuw opstart.
Geert (WS Boskamp) heeft mij aan het denken gezet.
Ik heb meerdere pc`s draaien, een aantal 24/7
Op mijn pc met WD, (de weer pc) draait nu ook mijn Axis webcam.
Het is noodzaak dat de weer pc en webcam een vast ip adres hebben. (ivm de Wowza server)
In mijn Netgear WNR 3500v2 router heb ik bij LAN ingesteld dat deze 2 apparaten
(de WD pc en de webcam met respectievelijk ip nr`s 10.0.0.8 en 10.0.0.9) een gereserveerd ip adres hebben toegewezen gekregen. Er staat bij vermeld dat en gereserveerd ip adres een vast ip adres is wat deze apparaten nu houden.
Kan ik er dus vanuit gaat dat bij stroom uitval deze apparaten weer hetzelfde ip adres krijgen, ook wanneer de router herstart?
Misschien vragen naar de bekende weg, maar ik wil het zeker weten.
Hoe groot is de kans dat je van, in mijn geval Ziggo, zomaar een ander ipadres
( het ip adres met bijv nr 84.74.1.78 ) krijgt toegewezen?
Mvrgr.
Oebel