Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door reitsma1960
Hoi,

Ik zit nog wat te denken over het ip adres wat mogelijk wijzigt wanneer je een pc opnieuw opstart of dat bij stroomuitval oid alles, ook de router opnieuw opstart.
Geert (WS Boskamp) heeft mij aan het denken gezet.

Ik heb meerdere pc`s draaien, een aantal 24/7

Op mijn pc met WD, (de weer pc) draait nu ook mijn Axis webcam.
Het is noodzaak dat de weer pc en webcam een vast ip adres hebben. (ivm de Wowza server)

In mijn Netgear WNR 3500v2 router heb ik bij LAN ingesteld dat deze 2 apparaten
(de WD pc en de webcam met respectievelijk ip nr`s 10.0.0.8 en 10.0.0.9) een gereserveerd ip adres hebben toegewezen gekregen. Er staat bij vermeld dat en gereserveerd ip adres een vast ip adres is wat deze apparaten nu houden.

Kan ik er dus vanuit gaat dat bij stroom uitval deze apparaten weer hetzelfde ip adres krijgen, ook wanneer de router herstart?
Misschien vragen naar de bekende weg, maar ik wil het zeker weten.

Hoe groot is de kans dat je van, in mijn geval Ziggo, zomaar een ander ipadres
( het ip adres met bijv nr 84.74.1.78 ) krijgt toegewezen?

Mvrgr.
Oebel
Door GosZk
Elk netwerk apparaat heeft een uniek adres. Dit wordt het Mac adres genoemd. Waarschijnlijk kun je in je router aangeven dat bij het macadres van je webcam het ipadres 10.0.0.9 hoort en ipadres 10.0.0.8 bij het macadres van je WD systeem. Als je dit ingesteld hebt kunt je er vanuit gaan dat het goed komt.

Succes :)
Door reitsma1960
GosZk schrijft:
Elk netwerk apparaat heeft een uniek adres. Dit wordt het Mac adres genoemd. Waarschijnlijk kun je in je router aangeven dat bij het macadres van je webcam het ipadres 10.0.0.9 hoort en ipadres 10.0.0.8 bij het macadres van je WD systeem. Als je dit ingesteld hebt kunt je er vanuit gaan dat het goed komt.

Succes :)

Oké, dank je.
Achter ip nummer staat inderdaad mac adres.

Bedankt.

Oebel
Door AenG
Ik heb het anders gedaan.

Ik heb al mijn computers een vast ip-adres gegeven (via de netwerkinstelling van de desbetreffende pc).
Verder heb ik via DYNDNS een ip-adres aangemaakt.
Zie hier.

http://www.hetweeractueel.nl/forum/weer ... dres#30656

Mocht je ip-adres(van je ISP) wijzigen dan past DYNDNS dit automatisch aan.
Als je kabelmodem gereset wordt dan is het mogelijk dat je een nieuw ip-adres toegewezen krijgt. Ik heb dat ongeveer 2x per jaar (Ziggo).
Door reitsma1960
AenG schrijft:

Ik heb al mijn computers een vast ip-adres gegeven (via de netwerkinstelling van de desbetreffende pc).
Zie hier.

Als je kabelmodem gereset wordt dan is het mogelijk dat je een nieuw ip-adres toegewezen krijgt. Ik heb dat ongeveer 2x per jaar (Ziggo).

Hoi Geert,

Oké, dank je.
Dan ga ik daar (ip adres van ISP) maar eens mee aan de slag. (DYNDNS ip adres maken)
Ik ga er vanuit dat ip adressen van de betreffende apparaten nu zo blijven.
Zoals al vermeld heb ik dit in mijn router aangegeven.

Mvrgr.
Oebel
Door reitsma1960
AenG schrijft:

Zie hier.

Hoi Geert,

Ik heb net alles gedaan zoals het beschreven staat in de handleiding die jij opgaf.
dyndns updater werkt en geeft aan wanneer de laatste update plaatsvond en wat mijn ip adres is. (is dus het ip adres van mijn ISP.
Dit is dus allemaal gelukt.

Moet ik nu nog meer doen of is het nu klaar?
Houd ik nu ip adres 82.74........en de rest.
Dit wordt verder niet meer beschreven in de handleiding.

mvrgr.

Oebel
Door AenG
Oebel,

Ik gebruik het update programma niet. In mijn router zit hiervoor een optie. Misschien bij jou ook wel. Bij mij heet dat "dynamic DNS".
Mocht deze optie niet aanwezig zijn dan moet je inderdaad op je wowza pc een programma installeren.

Als nu het ISP ip-adres zou wijzigen dan wordt dit automatisch doorgegeven naar de DYNDNS website waar het automatisch wordt aangepast.

Een voorwaarde is natuurlijk wel dat je op je website (jwplayer) verwijst naar het aangemaakte DYNDNS ip-adres, want dat blijft altijd hetzelfde. Je gebruikt je ISP ip-adres (82.74...) dus niet meer.

gr Geert
Door reitsma1960
AenG schrijft:
Oebel,

Ik gebruik het update programma niet. In mijn router zit hiervoor een optie. Misschien bij jou ook wel. Bij mij heet dat "dynamic DNS".
Mocht deze optie niet aanwezig zijn dan moet je inderdaad op je wowza pc een programma installeren.

Als nu het ISP ip-adres zou wijzigen dan wordt dit automatisch doorgegeven naar de DYNDNS website waar het automatisch wordt aangepast.

Een voorwaarde is natuurlijk wel dat je op je website (jwplayer) verwijst naar het aangemaakte DYNDNS ip-adres, want dat blijft altijd hetzelfde. Je gebruikt je ISP ip-adres (82.74...) dus niet meer.

gr Geert

Hoi Geert,

Oké. Ik heb het ook aangepast in mijn router.
Dan zal ik die dyndns updater weer verwijderen.

Het laatste stukje begrijp ik nog even niet, of misschien ook wel.
Op een gegeven moment zie je in het configuratie scherm waar je ook je Hostname moet invullen wat je huidige ip adres is.
Dat heb ik ingetypt zoals vermeld in de handleiding.
Dat staat dan ook bij hostservices-->details in dyndns.

Dan is dit toch mijn dyndns ip adres? (wat voorheen het ip adres van mijn ISP was?
Verder heb ik geen ip adres gekregen van dyndns.

Bedankt maar weer,

Oebel
Door AenG
reitsma1960 schrijft:
AenG schrijft:
Oebel,

gr Geert

Hoi Geert,

Oké. Ik heb het ook aangepast in mijn router.
Dan zal ik die dyndns updater weer verwijderen.

Het laatste stukje begrijp ik nog even niet, of misschien ook wel.
Op een gegeven moment zie je in het configuratie scherm waar je ook je Hostname moet invullen wat je huidige ip adres is.
Dat heb ik ingetypt zoals vermeld in de handleiding.
Dat staat dan ook bij hostservices-->details in dyndns.

Dan is dit toch mijn dyndns ip adres? (wat voorheen het ip adres van mijn ISP was?
Verder heb ik geen ip adres gekregen van dyndns.

Bedankt maar weer,

Oebel

Met dat laatste bedoel ik het volgende.
Je hebt een stukje jwplayer code gekregen die je op je website hebt geplaatst om de webcam te tonen.
Het ip-adres wat hierin moet staan is het dyndns-ipadres. Dus niet 82.74...
Als het goed is dan heb je op de DYNDNS website een ip-adres aangemaakt. Deze moet je dus gebruiken.
Bedoel je dit?

Zijn de instellingen in je router wel allemaal gelukt?
Hier een voorbeeld.

Bijlagen
Knipsel-3d16a7b79bb37a6bec10a84c586fd88d.JPG
Knipsel-3d16a7b79bb37a6bec10a84c586fd88d.JPG (25.51 KiB) 3087 keer bekeken