Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door verhoevenm
Hallo, ik zit met een probleem. Ik bezit een vantage pro 2.Werkt zoals ik naar volle tevreden heid, tenminste zover ik dat kan beamen. Oké maar nu mijn vraag. Ik heb het station, met veel problemen op een eigen site aan het werk gekregen. Dat is gebeurd ,met Weather5.8.3. Dat werkt dus.Maar nu mijn vraag, op de linkerzijde staat een lijst Alle waarden , maar die blijken niet veranderen. die altijd de zelfde waarden aan te geven. Terwijl bij ander stations deze waarden veranderen. Ik he dat in de help functie van weatherlink proberen op te lossen . Maar tot opheden geen resultaat.
Misschien dat er iemand op het Forum, iemand de oplossing weet. ik ben namelijk met de zaak op de Website te plaatsen, ook goed geholpen .Dus wie weet. mij naam is overigens Martien. hr. Amateurs ik groet jullie

PS Hier de link naar mijn website. www.martienverhoeven.nl
Door wsMaurik
Hallo Martien,

Deze webpagina wordt automatisch elke 150 seconden opnieuw geladen door de webbrowser.
JIJ moet er voor zorgen dat jouw systeem dus elke 150seconden een nieuwe versie van deze pagina naar je website stuurt.

Weet niet of je lokaal je website host of via een provider.
Je kunt met WeatherLink dit regelen via Setuo-InternetSettings.

Vertel iets meer over hoe je eea doet voor een beter (uitgebreider) antwoord.

groeten,
nico
Door weerzoetermeer
Ik denk dat je het .htx (template) bestand, welke deze pagina maakt, niet in je profile hebt staan bij Weatherlink.

Gr.
Thierry
Door verhoevenm
Hallo, Ik zit nog altijd, met een probleem. Mijn weerstation is een Vatage Pro 2 Plus. En gebruik daarbij software WeatherLink 5.8.3. En nu probleem, ik heb het met veel moeite op website geplaatst.Op de website zie je de instrument afbeeldingen op rechterzijde. En die verspringen ieder 15 minuten, dat werkt dus, dacht ik naar behoren. Maar aan de linkerkant van het scherm, staan de waardes, (Weer waardes) (Current Values). En die moeten volgens mij ook veranderen. Maar die blijven gewoon de zelfde waarden aangeven vanaf het moment van installatie van programma, op de website. Ik heb het op het website geplaatst, met het programma frontpage 2003. Daar heb ik een website die heb ik index genoemd. Daarop een uit het programma weatherlink software vantage pro plus geinstalleerd.er stond toen op linker zijde van het scherm de weer waardes (current Values). Helemaal ingevuld. En aan de rechterkant moest ik de afbeeldingen (gifbestanden)zelf met FTp programma invoeren. En die worden automatishe gewisseld. Ik heb de site op een eigen server geplaatst voor de liefhebbers die me helpen,en willen (beoordelen). en kommetaar willen leveren.
alvast bedankt. Martien.

de wesite waar het weerstation op draaidis. www.martienverhoeven.nl
Door wsEpe
Martien,

Ik zie dat je aan het experimenteren bent. Ik zien nu de actule temperaturen, maar zonder de plaatjes. B) . Ik weet niet hoe je het allemaal doet, maar als het je alleen om deze ene pagina gaat: vergeet frontpage. Heb je niet nodig.
Wat je moet doen is het volgende:
Maak een kopie van het bestand History_Vantage_Pro.htx en noem deze index.htx (onthou wel waar deze staat op je harde schijf)
Dan is het van belang om in Weatherlink de internetsettings goed te krijgen, zodat deze geupload wordt naar je site.

Lees dit eerst: http://www.meteodelfzijl.nl/Handleiding_VPinternet.htm

Ga hiervoor naar: Setup -> Internet Settings en vul de FTP gegevens in. Zie handleiding. Vervolgens op profiel 1 voeg je bij "Templates files to upload" het bestand index.htx toe en de plaatjes die je nodig hebt.

Zet local transfer enabled op OFF. (heb je alleen nodig om te testen)

Hopenlijk is dit een beetje duidelijk en met de handleiding genoeg om je even op weg te helpen.
Door jango
De reden dat de map index niet veranderd is omdat het geen zin heeft om templates van weatherlink met frontpage op je site te zetten.

Het op de website plaatsen van de htm pagina gebeurd door weatherlink zelf.

Je kan van de te uploaden pagina het htx bestand de naam index geven waardoor weatherlink een index.htm pagina maakt en op internet zet maar dan moet je er wel rekening mee houden dat je als je je website gaat uitbreiden met meerdere pagina`s je de naam weer moet veranderen.

Waarschijnlijk staat de pagina die je upload wel op je site hier kom je achter door www.martienverhoeven.nl/(naam van upload bestand).htm in te voeren.

Of even met ftp inloggen bij je webmaster en te kijken welk bestanden er staan.

De gif bestanden worden wel goed weergegeven omdat deze worden opgeroepen en niet worden aangemaakt in de htm pagina.

Mijn vraag is ook waarom je voor dit probleem een nieuw topic aanmaakt, dezelfde vraag heb je al eerder gesteld en had dus ook kunnen worden vervolgd in dat topic.

succes

groet Jan
Door verhoevenm
Hallo, met martien. Wat het plaatsen van de weatherlink op website betreft. het software van weatherlink heeft geen index bestand. Ik heb in de eerste instantie met frontpage een index bestand gemaakt, Dat gaf op de server een blanke blad site. Toen heb ik een bestand uit Sample templates en uit een bestandje vantage pro ingevoegd op frontpage, daar kreeg ik op scherm, op de linker zijd een tabel te zien, ingevuld , en aan de rechterzijde allemaal witte blokjes met een rood kruisje er in. Op ieder blok met kruisje heb ik via invoegen bestand afbeeldingen instrumenten (Gif) bestandjes ingevoegd dat is dan een index bestand op geslagen in mijn documenten. Dat index bestand heb op de server geplaatst,Als ik via ftp programma op kijk wat er op de server staat, dan zie ik dat alle bestandjes van weatherlink die op de C schijf staan blijken op server te staan. Het werkt dus wel alleen op de linkerzijde blijft dus het alles staan. Zo als het geïnstalleerd is. Terwijl op de rechterzijde de zaak normaal wisselde . Ik heb het ook geprobeerd met zonder frontpage, dus een copy van van een vantage pro bestand dat bestand index.html genoemd .het geplakte bestandje op C schijf in map weatherlink. Dat index bestandje staat netjes op de server alleen ,ik krijg alleen niets te zien. Ik hoop dat ik een klein beetje van probleem toegelicht heb. Ik dacht dat ik, met het weer bezig te zijn. Maar het lijkt wel PC hobby, langzamer hand.
P.S ik heb nu maar een programma van Cumulus op de server geplaatst.
En ik probeer het probleem maar op te lossen via server van mijn provider.
alvast de vriendelijke Groeten van Martien.
www.martienverhoeven.nl
Http://members.upc.nl/m.verhoeven37
Door weerzoetermeer
Hallo Martien,

Zo gaat het niet werken. Heb je nou de handleiding van Meteo Delfzijl eens doorgelopen? Want daar staat goed beschreven, met behulp van screenshots, hoe het moet gaan werken. In ieder geval is het de bedoeling dat je Weatherlink de pagina laat maken en uploaden. Gebruik de handleiding van Delfzijl en loop die stap voor stap door....

Gr.
Thierry