Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Boutje
Hoi allen,

Hier draait sinds een paar weken Weather Display op mijn pc,...maar ik zoek nog een goede manier om een back-up te maken van alle verzamelde gegevens. Als ik mijn image terug wil zetten op mijn C:\\ schijf, betekent dat anders dat ik alles kwijt raak.

Is het voldoende om gewoon de hele map C:\\wdisplay te kopieeren en daarna, na een nieuwe installatie, alles weer terug te zetten?
Of is er een betere manier?
Iemand hier ervaring mee ?

Hopelijk hebben jullie hier een antwoord op!

Groeten
Bo
Door wslangerak
Hallo Bo,

WD heeft een ingebouwde back-up mogelijkheid:

Control panel > Data backup

Je kunt hier een pad aangeven waar de backup gezet moet worden, bijvoorbeeld een externe harde schijf o.i.d. Of zelfs uploaden naar je website.

Je kunt het uur invullen waarop de backup dagelijks moet plaatsvinden ( "Hour to do the zip" ).

Linksonderaan "Include the registry entry" aanvinken.

De schakelaar op "On" zetten, save settings > Backup now > Test zipfiles now.

Succes!
Kees.
Door wsp
wslangerak schrijft:
Hallo Bo,

WD heeft een ingebouwde back-up mogelijkheid:

Control panel > Data backup

Je kunt hier een pad aangeven waar de backup gezet moet worden, bijvoorbeeld een externe harde schijf o.i.d. Of zelfs uploaden naar je website.

Je kunt het uur invullen waarop de backup dagelijks moet plaatsvinden ( "Hour to do the zip" ).

Linksonderaan "Include the registry entry" aanvinken.

De schakelaar op "On" zetten, save settings > Backup now > Test zipfiles now.

Succes!
Kees.

Zo invoudig kan het zijn, programma's hebben tegenwoordig veel onboard, eventjes goed door spitten die programma's en je komt veel leuke dingen tegen voor de mens zoals deze backup functie.

Ik zelf maak ook altijd een backup van de hele map of directorie waar wswin loopt en die stata namelijk op een serverr en wordt met behulp van HSUpload uptodate gehouden, zo snel als een file veranderd, datum en grote, wordt hij geupload.
reden waarom op server, stel thuis heb je een storing waar door jouw pc stuk is gegaan, onweer, brand, kop koffie, ik noem maar wat, is het wel leuk dat je een backup hebt op een andere schijf of usb stick of wat dan ook, maar ook die kan stuk gaan.
Backuppen op een server buiten je huis, is altijd veiliger, zo heb ik dus een backup thuis, ook op een usb stick, op de website zelf, ook daar staat alles en nog eens op een appaarte server, 3 keer lijkt mij wel voldoende, ik zelf ben ook eens data kwijt geraakt van 3 jaar, dat gevoel gun ik niemand :-)
Door duck1966
goede avond ik heb afgelopen weekend ook een backup gemaakt van w.d en op een andere pc gezet . het werkt inderdaad zoals kees het zegt. alleen heb ik nu een ander probleem op de nieuwe pc ging de upload niet goed werken dus heb ik alles weer terug gezet op de oude pc en nu werkt het hier ook niet goed meer. of de kpn is te langzaam of de host is traag ik weet het in iedergeval niet meer wat ik moet doen. groetjes ronald
Door duck1966
goede avond kees ja dat heb ik gedaan had zelfs de tekst uitgeprint wat jij had beschreven het staat nu weer op de oude pc en het werkt niet lekker meer. nu snap ik het echt niet meer hoe het kan. heb alles na gekeken ik weet het niet meer.
groetjes ronald
Door wslangerak
Nou, dan zullen we eens kijken of we je kunnen helpen!

WD werkt op zich dus goed begrijp ik, alleen de upload niet.
Zie je wel rechtsonder in de systemtray het icoontje van FTPUPD.EXE af en toe verschijnen of helemaal niet?
Als je hier kijkt: View > FTPLog kan je in de logfile misschien zien wát er precies niet goed gaat.

Voor de zekerheid, staat de Main internet switch aan? Dat kan je hier zien:

Control panel > FTP & Connections > Tabblad connections

Zijn in dat scherm al je gegevens goed ingevuld?

Werkt een extern FTP-programma wel goed met die instellingen?

Dat zijn alvast een paar mogelijkheden.

Succes,
Door Boutje
Da`s mischien een beetje een nadeel van WD, zeker als starter.....het is erg uitgebreid! Ik was er nog niet aan toe gekomen, maar we er zeker mee aan de slag!
Door duck1966
mogge kees dat icoontje zie ik elke minutt verschijnen net als de andere icoontjes de gegevens zijn alle maal goed ingevult. ik denk dat ik het probleem bij de kpn moet gaan neer leggen. smidags dondert het internet naar beneden gister avond na het bericht hier heb ik ff naar de snelheid gekeken.
ik had nog maar 38/kbyte per sec upload dus ik denk dat het probleem bij hun lig.ik zit nu mobiel te kijken naar mijn gegevens en loopt alles goed.
bedankt voor de hulp
groetjes ronald