Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door MES
Hallo allemaal,

ik probeer te achterhalen welke compoort ik moet instellen.
ik heb een davis vantage pro 2 met usb dataloger, zoek me gek in apparaatbeheer maar kan niks vinden.

wie kan mij helpen???

ik heb nu de 30 dagen variant om te kijken of dit pakket meer waarde heeft tov weatherlink wat bij de data logger is meegeleverd deze vind ik vrij beperkt in de weergave van de data, en de bedoeling is om te kijken met wds en wds live pro voor het weergeven van de data op de site ik alles wat mooier en uitgebreider kan weergeven.

dus wie kan mij verder helpen???

mvgr,
Marcel
Door Luc
MES schrijft:
Hallo allemaal,

ik probeer te achterhalen welke compoort ik moet instellen.
ik heb een davis vantage pro 2 met usb dataloger, zoek me gek in apparaatbeheer maar kan niks vinden.

wie kan mij helpen???

ik heb nu de 30 dagen variant om te kijken of dit pakket meer waarde heeft tov weatherlink wat bij de data logger is meegeleverd deze vind ik vrij beperkt in de weergave van de data, en de bedoeling is om te kijken met wds en wds live pro voor het weergeven van de data op de site ik alles wat mooier en uitgebreider kan weergeven.

dus wie kan mij verder helpen???

mvgr,
Marcel
Als je weatherlink al gebruikt (hebt), dan kun je dezelfde COM port uit weatherlink overnemen in Weather Display lijkt me...

Gr,
Luc
Door MES
In weather link kan ik gewoon usb selecteren en hoef ik geen compoort in te geven vandaar en dat kan ik niet in WDS vandaar

in de set up staat bij com instellingen voor de davis dat je de toegewezen compoort door windows moet selecteren en die kan ik dus niet vinden

mvgr Marcel
Door pb2rdf
MES schrijft:
In weather link kan ik gewoon usb selecteren en hoef ik geen compoort in te geven vandaar en dat kan ik niet in WDS vandaar

in de set up staat bij com instellingen voor de davis dat je de toegewezen compoort door windows moet selecteren en die kan ik dus niet vinden

mvgr Marcel

Marcel

Als WDS geen USB poort kan selecteeren zal je nooit een koppeling kunnen maken met je VP2 usb poort.
http://www.hetweeractueel.nl/forum/davis-weerstations/11269-com-poort-usb#11276
Daarom de USB naar com driver installeren van DAVIS. COM3 instellen in WL, baudrate 19200.
Denk dat dan WDS op com3 ook een connectie kan maken met je VP2. Wel WL afsluiten. Zonder extra software kan een COM poort niet gedeeld worden.
Zie elders in dit forum : Virtual VP.

grtn, Peter
http://www.hetweeractueel.nl/forum/software-overig/11121-nieuwe-versie-virtualvp#11257
Door MES
Peter,

bedankt voor deze tip, wsd geeft aan dat hij data ontvangt en dat deze goed is, alleen de waardes kloppen niet tov weerstation.

heb je nog meer tips??

alvast bedankt

mvgr,
Marcel
Door MES
Heb nu ook Virtual VP geinstalleerd, deze ingesteld op com 3 maar ook dit programma geeft aan dat hij geen communicatie met de Davis kan maken ik weet het niet meer ik denk dat ik de trail gewoon maar laat verlopen.

mvgr
Marcel
Door Meteonoord
MES schrijft:
Peter,

bedankt voor deze tip, wsd geeft aan dat hij data ontvangt en dat deze goed is, alleen de waardes kloppen niet tov weerstation.

heb je nog meer tips??

alvast bedankt

mvgr,
Marcel

Hi Marcel,

Ik ben geen allesweter maar ik ga proberen alles in chronologische volgorde uit te leggen.

1. Installeer de N8VBvCom driver, te down loaden op de site van VVP.
2. Installeer VVP.
3. WL onder Communications Port Serial selecteren en Auto detect laten
zoeken. Meestal vind hij poort 3. Sluit WL.
4. Dan VVP opstarten en ga naar Communications Settings en stel de door WL
gevonden compoort in en geef OK.
5. Start WL opnieuw op en laat hem wederom zoeken.

Hopelijk werkt het dan.

Succes,

Bert J. van Bergen
Door tinuz97
Misschien wat dubbelop,maar dit werkt ook zeker:
Let wel,dit heb ik van John van os,credits naar hem en niet naar mij.

Instucties voor de installatie voor Weatherlink 5.83

Voor de mensen die nog oude software van weatherlink hebben die geinstalleert zijn in de C: root en niet in de Programma Files zou ik deze upgrate niet doen.
Zou je Weatherlink 5.80 niet hebben kan je mij advies vragen.

Voor de installatie:

Sluit alle weerprogramma,s af
Ontkoppel de Vantage of Envoy van de computer !!!
Voor de gebruikers van VirtualVP, “Unni instal N8VbvComsetup” die deels wordt vervangen door de driver in WL5.80.
Installeer dan Weatherlink 5.80 en koppel de Vantage nog niet aan.
Start de computer opnieuw op.
Open Weatherlink en ga na setup / communication ports en zet deze “ALTIJD OP DE SERIAL” ook als je een USB logger heb.
Sluit nu de Vantage of de Envoy weer aan.
Open voor de tweede maal Weatherlink en ga na setup / communication ports en zet deze “ALTIJD OP DE SERIAL” ook als je een USB logger heb en laat hem de compoort zoeken !!!
Heeft hij die gevonden, ( zal wel com 3 worden ) kan je verder gaan.
Daarna installeer je opnieuw N8VbvComsetup .
Open nu VirtualVP “ met de installatie van N8VbvComsetup en hij zal daarna weer als
vanouds draaien.

Als laatste: open configuratiescherm / Systeem / Hardware / Apparaatbeheer / en dubbelclick je op poorten ( Com & LPT )
Klik nu dubbel op Silicon Labs CP210 etc. en zet bij Poortinstellingen 19200 Bits per seconden.

Nu is het einde van de installatie, succes.