Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door poldeleeuw
Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier op dit forum. Onlangs heb ik een weerstation gekocht: Alecto WS 4000. Ik gebruik het programma WD. Ik zou zelf een site willen maken die WD dan automatisch update. De standaard website van WD is gewoonweg amateuristisch te noemen en kan niet aangepast worden. Telkens ik die probeer aan te passen overschrijft WD die terug. Kan iemand mij op weg helpen bij het maken van die site maar vooral hoe ik de gegevns van WD erop krijg.

Alvast bedankt, Joeri.
Door Eckie76
Welkom Joeri,

zoek eens op je gemak rond in dit forum, je zult versteld staan van de hoeveelheid info over het maken van websites.

Belangrijk is te weten:

* Hoe maak je je website? statische html of met Joomla of andere cms?
* Heb je basiskennis van het maken van websites?

Groet Olaf
Door poldeleeuw
Wat is de beste optie om een website te maken? Ik had misschien wel aan joomla gedacht. Ik heb al verschillende mooie websites gezien maar mijn grootste probleem is de gegevens van WD erop krijgen.
Door poldeleeuw
Hallo,

Kan mij iemand zeggen hoe en welk bestand je dient uit te lezen om de data van WD op een eigen website te plaatsen. Ik ga een website maken in HTML.

Ik heb mij op deze site al geregistreerd en heb al mijn weerstation doorgegeven. Ik heb nu een customtext10.txt bestand en een customtextout10.txt bestand maar weet niet hoe ik ze moet uitlezen op een HTML-pagina.

alvast bedankt

Joeri.
Door Snarf2000
Zou het niet leuk zijn om voor iedereen die een weersite wil bouwen, ALLE codes, templates en weet ik niet wat beschikbaar te stellen?

Heel erg gemakkelijk voor hen die in "NO-TIME" een website in elkaar willen knutselen.
Scheelt ook een heleboel vragen op het forum.
Ik heb er zelf onderhand nog maar een paar honderd uur inzitten om te krijgen wat ik nu heb.

Volens mij zijn er zo'n >300 leden op dit forum actief die net als ieder ander vele uurtjes hebben zitten zweten om iets op het web te krijgen.

Als start wil ik wel een voorzetje geven.
KLIK HIER
Of anders KLIK HIER

Frans
Door wslangerak
Goed idee Frans.

Maar:
Voor Joeri (en anderen): het is voor ons erg belangrijk te weten hoeveel ervaring iemand heeft met HTML, PHP of liever in het algemeen: het maken van websites.
Het is namelijk onmogelijk de vraag "Wat moet ik doen om mijn data op internet te krijgen?" zomaar even te beantwoorden. We willen het best, maar zo'n antwoord hangt van een aantal factoren af.

Dus: hoeveel ervaring heb je? Ben je HTML/PHP gebruiker? Gevorderd of niet? Heb je wel eens een site gemaakt of helemaal nog niet?
Heel kort door de bocht: verdiep je eerst in het maken van een site, dan pas in het op die site zetten van jouw data.

Edit: O en Joeri, een antwoord op je vraag welk bestand je moet gebruiken van WD: alleen daar zijn al een stuk of vier verschillende mogelijkheden voor.....
Door Snarf2000
Misschien was ik wel iets krap door de bocht (sorry daarvoor), en ook ik heb alles moeten leren.
Kijken lezen kijken leren (van fouten) enz. enz.
Met vallen en opstaan kom je ook een heel eind.
Vaak nog verder omdat je dan alle INS en OUTS van je eigen website kent.
Vroeger hadden we ook geen Tomtom, maar kwamen we ook overal.

Ook ik ben regelmatig door "gejatte" scripts op een dood spoor gekomen.

Mijn eerste website van http://www.meteonoordwest.nl bestond uit http://www.meteonoordwest.nl/data.
En deze draait nu nog.
Automatisch door WD op het net gezet.
Dat was de basis en vanuit dit gegeven verder geklooit.

En ook ik ben er gekomen, ZONDER veel te vragen.
Maar wel door met veel inzet er voor te gaan.

Frans
Door poldeleeuw
Hallo allemaal,

Ik heb reeds iets gevonden en wil het graag met jullie delen.

Ik heb een test.txt bestand gemaakt als volgt.

Control Panel > Custom Tag Files

Als je dubbelklikt in het linkse scherm komt er een volledige taglijst tevoorschijn die je kan gebruiken. De gewenste tag dubbelklikken en dan pasten in het linkerveld. Vervolgens links bovenaan het .txt bestandje maken > OK drukken. Vervolgens komt dit te staan in de webfiles map.

Daarna het .txt bestand laten omzetten naar .html:

Control panel > Internet file creation & upload

Ga vervolgens naar setup tab 2 en ga naar optie 29: Special file conversion

klik op set

De gewenste uploadtijden kiezen en daarna rechts bovenaan eerst de .txt (vb test.txt) bestand intypen en vervolgens het .html (vb test.html) bestand.

klik daarna op save now en dan op create file. Dit komt nu ook in de webfiles map te staan. Even op dubbelklikken en je zal zien dat de tag veranderd is in de huidige waarde.

Het is nauurlijk een hele karwei om zo een website te maken maar het is waarschijnlijk wel de enige (eenvoudige) manier.

ik zou zeggen 'Give it a try' :-)

Joeri.