- 25 nov 2011, 11:06
jorissynaeve schrijft:
Zou het condens kunnen zijn? Ik zie dat je de sensoren in plastic verpakt hebt waar nog lucht inzit. Dat levert condens op. Ook lijkt het op de foto dat je zwarte tape gebruikt hebt, dit laat snel los onder invloed van temp schommelingen en vochtigheid.
Ingieten in epoxy is vrij kostbaar. Ik zou een lak gebruiken om de printen en draden te beschermen.
Groet,
Theo
Mijn grondtemperatuursensor heeft ergens een kortsluiting :s Vermoedelijk (hopelijk) aan het oppervlak want daar was de isolatie (waterdichtheid) de minste. Normaal zou er nergens anders grondwater mogen kunnen insijpelen maar je weet dus nooit. Wees zeker dat de elektronica goed afgeschermd is van het water.
Minder isolerende materialen gebruiken is natuurlijk beter maar de 1-wire temp-sensoren zijn zeer snel en lijken redelijk precies te meten. Verder meet je waarschijnlijk toch in intervallen van een uur of meer (?) dus zit je hoogstens met een zeer klein faseverschil (soort layback) in het signaal vermoed ik.
Verder, als je al een 1-wire systeem hebt is deze sensor helemaal niet duur toch. Op ebay vind je voor minder dan 1€ een temperatuursensor.
Zou het condens kunnen zijn? Ik zie dat je de sensoren in plastic verpakt hebt waar nog lucht inzit. Dat levert condens op. Ook lijkt het op de foto dat je zwarte tape gebruikt hebt, dit laat snel los onder invloed van temp schommelingen en vochtigheid.
Ingieten in epoxy is vrij kostbaar. Ik zou een lak gebruiken om de printen en draden te beschermen.
Groet,
Theo