hanszzz schrijft:
Hallo Wim even een vraag mij en van meerdere stations hoe komt het dat dag 6 in de verwachting soms maar 1 dag deel weer geeft, is hier ook een oplossing voor dat het altijd volledig word weergegeven.
Grt Hans
Hallo Hans,
Als ik op je website kijk dan zie ik
6 hele dagen
wo do vr za zo ma met telkens een dagdeel en een nachtdeel. Het is ook nog overdag nu als ik dit schrijf.Dus dat klopt allemaal met zoals ik de xml begrijp.
En dan een incomplete
7e dag
dinsdag met alleen een dagdeel.
Kijk ik in de xml dan kan er ook geen compleet nachtdeel geleverd worden.
Er is geen 12 uurs verwachting voor de nacht.
De xml loopt tot woensdag 00:00Z maar alleen met 3 uurs verwachtingen.
De 12 uurs verwachting voor de rest van de nacht komt om 06:00Z en is dus niet beschikbaar.
Die halve extra dag is nodig om tot de nieuwe verwachting komt (om 23:55 onze tijd?) en het eerste dagdeel van de xml voorbij is toch 6 hele dagen (maar dan met nacht-dag paren) af te beelden. Vroeger was die extra 12 uurs verwachting ook de laatste van de xml. Maar op verzoek heeft Luc de xml laten uitbreiden tot een complete 24uurs dag. Maar dat is geen dagdeel. Die lopen tot de ochtend.
Ik hoop dat ik duidelijk ben, er is al veel over geschreven in dit en andere onderwerpen over de xml.
En natuurlijk hoor ik het graag als de xml toch weer anders geinterprerteerd moet worden.
Groeten Wim