Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door hanszzz
Okidokie :cheer: zo als ik hem nu heb Wim ben ik zeer tevreden de tijden kloppen ook weer helemaal Top!!! :woohoo:

ik heb zelf even een aanpassing gemaakt met die iconen nummer 2 en 42 omgedraaid de vrijwel onbewolkt en de half bewolkt deze werden verkeerd weer gegeven.

Grt Hans
Door hanszzz
Hallo Wim even een vraag mij en van meerdere stations hoe komt het dat dag 6 in de verwachting soms maar 1 dag deel weer geeft, is hier ook een oplossing voor dat het altijd volledig word weergegeven.

Grt Hans
Door wvdkuil
hanszzz schrijft:
Hallo Wim even een vraag mij en van meerdere stations hoe komt het dat dag 6 in de verwachting soms maar 1 dag deel weer geeft, is hier ook een oplossing voor dat het altijd volledig word weergegeven.

Grt Hans
Hallo Hans,
Als ik op je website kijk dan zie ik 6 hele dagen wo do vr za zo ma met telkens een dagdeel en een nachtdeel. Het is ook nog overdag nu als ik dit schrijf.Dus dat klopt allemaal met zoals ik de xml begrijp.

En dan een incomplete 7e dag dinsdag met alleen een dagdeel.

Kijk ik in de xml dan kan er ook geen compleet nachtdeel geleverd worden.
Er is geen 12 uurs verwachting voor de nacht.
De xml loopt tot woensdag 00:00Z maar alleen met 3 uurs verwachtingen.
De 12 uurs verwachting voor de rest van de nacht komt om 06:00Z en is dus niet beschikbaar.

Die halve extra dag is nodig om tot de nieuwe verwachting komt (om 23:55 onze tijd?) en het eerste dagdeel van de xml voorbij is toch 6 hele dagen (maar dan met nacht-dag paren) af te beelden. Vroeger was die extra 12 uurs verwachting ook de laatste van de xml. Maar op verzoek heeft Luc de xml laten uitbreiden tot een complete 24uurs dag. Maar dat is geen dagdeel. Die lopen tot de ochtend.
Ik hoop dat ik duidelijk ben, er is al veel over geschreven in dit en andere onderwerpen over de xml.
En natuurlijk hoor ik het graag als de xml toch weer anders geinterprerteerd moet worden.
Groeten Wim
Door hanszzz
Oeps dat hadden we allemaal niet eens gezien Wim :blush: 6 hele dagen en een halve 7de dag, zal dit meteen aanpassen en doorgeven ;)

bedankt voor de info Grt Hans
Door hanszzz
Hallo Wim nog even een vraagje van mijn kant als ik de verwachting komende 6 dagen bekijk zie ik nog temperatuur verschil, bijv. op de dinsdag staat max 24 graden en in de grafiek en in de tabel max 22 graden.

hoort dit zo of komt dit door het uitlezen.

grt Hans
Door wvdkuil
hanszzz schrijft:
Hallo Wim nog even een vraagje van mijn kant als ik de verwachting komende 6 dagen bekijk zie ik nog temperatuur verschil, bijv. op de dinsdag staat max 24 graden en in de grafiek en in de tabel max 22 graden.
grt Hans
Die waardes komen uit velden uit de xml.
Kun je me jouw hwa gegevens via een pm toesturen, liefst de code zoals die op de beheerpagina staat? Dan kan ik jouw xml checken.
Groeten, Wim
Door wvdkuil
hanszzz schrijft:
grt Hans
Hans, Ik heb nog even bij andere xml's gekeken en ik begrijp wat je bedoelt, denk ik.
De temperaturen voor dag / nacht zijn de minimale en maximale temperaturen zoals geleverd door de xml voor 00:06Z (nacht) en 18:00Z (dag) en gelden dus voor een halve dag.
De temperaturen in de tabellen hebben betrekking op de 3 uurs waarden en zijn voor dat tijdstip. De minimale en maximale waardes zullen niet vaak net op dat tijdstip voorkomen. Een afwijking van een enkele graad lijkt mij logisch. Zou het 5 graden zijn dan lijkt me dat niet te kloppen.

Groeten, Wim

Een zoek op dit onderwerp leverde deze link naar een antwoord van Luc
http://www.hetweeractueel.nl/forum/algemeen/52430-aanpassing-mos-verwachting/Page-13#52939
Door wsEpe
Wim,
ik zie nu (23:30 uur) in jouw script de zondag al wegvallen, terwijl er nog 1 regel weergegeven zou moeten worden. Nu staat er onder maandag dus 2x een regel 23 : 02 uur.
Is dit nog te fixen? Zie afbeelding..
Bijlagen
hwa1-d6c98ff5b55fe68b62ba50191a50cee6.jpg
hwa1-d6c98ff5b55fe68b62ba50191a50cee6.jpg (91.79 KiB) 2770 keer bekeken
Door jango
wsEpe schrijft:
Wim,
ik zie nu (23:30 uur) in jouw script de zondag al wegvallen, terwijl er nog 1 regel weergegeven zou moeten worden. Nu staat er onder maandag dus 2x een regel 23 : 02 uur.
Is dit nog te fixen? Zie afbeelding..

Wat mij ook opvalt aan deze verwachting is de neerslag kans.

10% kans op 0 mm
15% kans op 0 mm

Het lijkt mij als er 0 mm neerslag kan vallen dat dan de kans is 100%.
Anders valt er wel neerslag.

Dan zou dus de tekst moeten zijn bv; 10% kans op < 1 mm (of < 0.1 mm)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9