Algemeen forum voor discussie over de website
Door Eckie76
Ook dat hoort bij het leven, met name als ik moet wachten totdat mijn klanten zin hebben om mijn rekeningen te voldoen :)
Door Wietse
Eckie76 schrijft:
Ook dat hoort bij het leven, met name als ik moet wachten totdat mijn klanten zin hebben om mijn rekeningen te voldoen :)

Wahha oké dan :D.
Door wsp
Wel on topic blijven.

Over klanten en niet klagen maar dragen kan wel allemaal zijn, maar heeft geen betrekking op het topic, als ik het zo mag zeggen.

Persoonlijk is er inderdaad een contract waar beide partijen zich aan moeten houden en dat is nu maar een richting en mogen station's zijn mening hierover luchten i smijn mening.
Dat dit wel eens gepaard kan gaan met harde woorden is vrij normaal.
Ik hoop dat dit ook mogelijk blijft op dit forum.

Meeste zullen wel denken van man blijf uit het forum, je levert geen data en hou je mond, maar ik heb ze de kans gegeven en er komt totaal niks uit, wel voor MC zelf en dat is ook de reden geweest om met data zowel HWA als MC te stoppen.
Ik sta achter mijn besluit en laat de data weg en zeik dus niet van ik stop en toch blijven aan leveren, man man, woord woord en dat zie ik totaal niet terug of weer amateurs worden zo bewerkt op hun reactie's dat ze al niks meer durven te schrijven over dit thema.

Kan maar een ding zeggen, gebruik het gezond verstand wat je gekregen hebt, maar dan goed en niet half.
Door CoenVS
Hallo allemaal,

Hopelijk genieten jullie allen van het mooie lenteweer!

Laat ik eerst zeggen dat het allemaal veel te lang duurt met die weersymbolen en dat trek ik me aan. Mijn excuses daarvoor. Als ik dat had geweten, hadden we een voorlopige oplossing gekozen, maar we wilden het in 1 keer goed doen en verwarring voorkomen.

Ik verwacht toch echt dat we uiterlijk volgende week de symbolen gaan leveren en op een goede manier gebruiken. We zijn er nu bijna.
De precieze oorzaken van de lange duur uitleggen hier gaat te ver, maar het komt doordat het ingrijpt in andere operationele processen die ook aangepast moe(s)ten worden. In ieder geval is het niet een kwestie van jullie niet serieus of belangrijk vinden. Dat kan ik jullie verzekeren.

Dan nog even over de tijden van de verwachtingen. De MOS-verwachtingen die jullie gebruiken worden 2x per dag vernieuwd. In overleg met Luc wachten we bewust nog even totdat evt. aanpassingen van de meteorologen ook doorwerken om de verwachting zo goed mogelijk te laten zijn.
Dan is het proces dat de plaatjes maakt nog even bezig en daarmee komen we uit rond 09.55 UTC. En dat is in de zomer helaas pas rond 12 uur.
Het kan dus een uur eerder, maar dan krijgen jullie niet de beste verwachting. En het zou ook om 05.00 en 17.00 kunnen, maar dan is de verwachting vanwege de interne updates niet wezenlijk anders op de langere termijn dan met de huidige tijden. Je zou dan om 17.00 de verwachting krijgen die je nu om 12.00 krijgt.

Hopelijk neem ik hiermee weer wat onvrede uit de lucht.
We zullen binnenkort met Luc brainstormen over mogelijke ideeen voor de toekomst en zullen HWA promoten op de Achterhoekse Weerdag op 9 mei!

Groeten,
Coen Verrijn Stuart (Meteo Consult)
Door wslangerak
Hallo Coen,

Dank je wel voor je update, wordt zeker gewaardeerd door iedereen denk ik!

Misschien nog een puntje van aandacht: het komt regelmatig voor dat het nieuwe "plaatje" enige uren (soms meer dan 12 uur) achter loopt op de XML-feed. De feed wordt eigenlijk altijd netjes op tijd ge-update en dat kan van het plaatje niet worden gezegd. Het genereren daarvan heeft uiteraard extra tijd nodig, maar zoveel tijd lijkt me toch ook niet nodig.
Ik heb het idee dat het vooral in het weekend extra lang duurt.

Wellicht dat hier of daar nog een kronkeltje moet worden uitgehaald, maar het kan maar gezegd zijn...

Groeten,
Kees.
Door wsp
Ja dit hebben we al eens eerder gelezen en zo worden de amateurs maar aan het lijntje gehouden terwijl MC wel over de waarde's al beschikt.
Dus echt een update?? Volgens mij meer herhaling.

Het is tot nu toe nog altijd pappen en nat houden en als ik het gewoon goed door lees is het een bevestiging dat de MOS inderdaad nog niet klopt en dat al na hoeveel tijd?

Sorry, een richtings weg, ik zou gewoon zeggen amateurs zet die file stop en laat ze eerst eens alles goed voor elkaar hebben, en na goede resultaten de file's weer updaten.

Wil absoluut niet negatief zijn, maar wel zakelijk, net zoals MC zelf, eerst de zaken goed voor elkaar hebben.

Persoonlijk vindt ik dat de amateurs zich in een hoekje laten drukken en zich teveel laten opleggen wat wel mag en wat jullie mogen, dus niks alleen maar aanleveren en voor de rest stil zijn.
Door wthus
wsp schrijft:
Ja dit hebben we al eens eerder gelezen en zo worden de amateurs maar aan het lijntje gehouden terwijl MC wel over de waarde's al beschikt.

Het is tot nu toe nog altijd pappen en nat houden en als ik het gewoon goed door lees is het een bevestiging dat de MOS inderdaad nog niet klopt en dat al na hoeveel tijd?

Sorry, een richtings weg, ik zou gewoon zeggen amateurs zet die file stop en laat ze eerst eens alles goed voor elkaar hebben, en na goede resultaten de file's weer updaten.

Wil absoluut niet negatief zijn, maar wel zakelijk, net zoals MC zelf, eerst de zaken goed voor elkaar hebben.

Persoonlijk vindt ik dat de amateurs zich in een hoekje laten drukken en zich teveel laten opleggen wat wel mag en wat jullie mogen, dus niks alleen maar aanleveren en voor de rest stil zijn.

Jij deed toch niet mee WSP? Laat de aangesloten weeramateurs zelf beslissen wat ze willen en wat niet, dat hoef jij niet te doen. Ik blijf gewoon leveren en ik denk dat vele anderen dat ook gewoon zullen doen. Dit verhaal hebben we nu al vaker gehoord en ik denk dat niemand jouw meningen gemist zal hebben. Volgens mij ben jij pas tevreden als we een bak geld ontvangen van MC, maar dat zal nooit gebeuren, bij geen enkel bedrijf! :blush:

Maaaar... Coen bedankt voor de update! Mischien is het een idee om in de MOS image het tijdstip gewoon te wijzigen naar het moment waarop het online beschikbaar wordt gemaakt? Of is dat technisch wat moeilijker te realiseren? B)

Mvg. Wilber Thus.
Door wsp
:lol: wthus schrijft:
wsp schrijft:

Jij deed toch niet mee WSP? Laat de aangesloten weeramateurs zelf beslissen wat ze willen en wat niet, dat hoef jij niet te doen. Ik blijf gewoon leveren en ik denk dat vele anderen dat ook gewoon zullen doen. Dit verhaal hebben we nu al vaker gehoord en ik denk dat niemand jouw meningen gemist zal hebben. Volgens mij ben jij pas tevreden als we een bak geld ontvangen van MC, maar dat zal nooit gebeuren, bij geen enkel bedrijf! :blush:

Maaaar... Coen bedankt voor de update! Mischien is het een idee om in de MOS image het tijdstip gewoon te wijzigen naar het moment waarop het online beschikbaar wordt gemaakt? Of is dat technisch wat moeilijker te realiseren? B)

Mvg. Wilber Thus.

Hallo,

Nou ten eerste hoef ik geen bak met geld, een op een ruiling is voldoende. Maar helaas is dit er niet bij en als jij verder slaapt ok, moet jij weten, ik kom altijd voor mijn mening op en ook voor de weer amateurs die de bek dicht houden maar wel via eigen mail mij sturen dat ik gelijk heb en dat zijn er meer dan een en zal ook deze amateurs voor mij houden, hypokriet volkje merk ik dus zo.

Ten tweede heb ik ook geleverd met die regels dat het beter zou worden en als het hopelijk beter wordt zal ik hier ook weer gebruik van gaan maken en een forum is om je mening te uiten.

Maar jij slaapt net zo verder als die anderen en het gaat hier obsoluut niet om geld, maar een fijne 1 op 1 ruiling zo als ik ook werk met mijn eigen site is voor alle partyen beter dan een richting verkeer. Maar ja zal wel aan mij liggen, ik zou zeggen veel plezier en ik heb HWA en MC niet nodig voor mijn hits, want daar zit de pijn bij julliel.
Door weerzoetermeer
Beste Marcel,

ik zou zeggen veel plezier en ik heb HWA en MC niet nodig voor mijn hits, want daar zit de pijn bij julliel.

Jou mening over de samenwerking met MC is meer als duidelijk. Maar zou je zo vriendelijk willen zijn te stoppen met dit soort opmerkingen?

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11