Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door osjohn
Na een jaar lang met zijn hand aan zijn piemeltje te hebben gezeten heeft Werner Krenn nu de derde update in een maand.

John van Os
Door wsp
osjohn schrijft:
Na een jaar lang met zijn hand aan zijn piemeltje te hebben gezeten heeft Werner Krenn nu de derde update in een maand.

John van Os

Kleine oprmerking John,

Een man die met zijn handen aan zijn piemeltje zit en geen een of andere eigen belang heeft aan wswin heb ik respect voor. Hij heeft wswin gemaakt voor goede doelen en niet voor zich zelf, daar kunnen anderen een voorbeeld aan nemen.

Daarbij wat moet je nog meer updaten aan een zeer uitgebreid programma, het is alleen de kunst om de fijne kneepjes van wswin te leren en te ontdekken en ook al is er geen update geweest het laatste jaar, wswin werkt hier perfect.

Had toch wel een andere verwachting van jouw John.

Maar toch bedankt voor de info.
Door huins
Ben ik helemaal met je eens, er is geen andere software te vinden met zulke uitgebreide en overzichtelijke statistiek gegevens en dan ook nog in het nederlands.
Door osjohn
Marcel, ik hoop dat je gelijk heb, ( dan heb ik ook respect voor hem ) over Werner Krenn maar ik heb toch een hele andere mening, en ervaring over hem.
Een ervaring die, als jij die zou krijgen zou je hem totaal afschrijven en de mening ook veranderen.

Betreffende over Wswin, ik heb nog nooit de juiste regenopbrengsten in mijn overzicht kunnen krijgen, je kan het ook niet aanpassen ( bij die vragen wordt Werner richtig boos ) zoals in andere programma,s wel gaat.

Wswin kan je alleen via serieel ( compoort ) instellen, al de andere programm,s kam je ook via IP / TCP instellen, wat toch wel veel makkelijker en sneller draait.

John
Door wsp
osjohn schrijft:
Marcel, ik hoop dat je gelijk heb, ( dan heb ik ook respect voor hem ) over Werner Krenn maar ik heb toch een hele andere mening, en ervaring over hem.
Een ervaring die, als jij die zou krijgen zou je hem totaal afschrijven en de mening ook veranderen.

Betreffende over Wswin, ik heb nog nooit de juiste regenopbrengsten in mijn overzicht kunnen krijgen, je kan het ook niet aanpassen ( bij die vragen wordt Werner richtig boos ) zoals in andere programma,s wel gaat.

Wswin kan je alleen via serieel ( compoort ) instellen, al de andere programm,s kam je ook via IP / TCP instellen, wat toch wel veel makkelijker en sneller draait.

John

Hallo John,

Hoop ook dat je het niet verkerd op pakt he.

Die reden die jij mij opnoemt is een luxe probleem, laat ik het zo uitdrukken. Ik gebruik liefst compoorten, want usb kan meer storingen veroorzaken dan een compoort.
Ik draai alleen maar compoorten, zowel wswin en andere dingen.
De regen meting klopt hier in mijn geval, kan ik niks vinden.
De andere programma's zijn ook allemaal commercieële programma's, daar zitten meerdere mensen ana te werken, Werner werkt er alleen aan en vindt ik nog steeds het gemakkelijkste en het uitgebreidste.

probleem is denk ik dat jij wswin nooit goed ana het draaien hebt gekregen, dan valt wswin in het min, ook dat begrijp ik, maar als we dat nu allemaal hadden, dan ga ik denken richting wswin, maar dat is noiet zo.

Dat Werner een tijdje niks heeft gemaakt klopt ook niet, voor hem zelf wel maar niks voor de gebruikers, want hij werkte al veel eerder met andere versie dan wij, maar door bepaalde gebruikers van wswin, was de zin weg bij Werner, ook dat begrijp ik heel goed.

Als je zo complex prog maakt en je wordt aan gevallen zou ik ook zeggen van bekijk het jullie en daarbij, Werner heeft een heel andere instelling als wij Nederlanders.

Ik hou niemand hoog of heb ook nergens aan delen, maar wswin draait bij mij op een pc en voor de rest niks op die pc en draait perfect, ik denk dat de problemen komen als je inderdaad data gaat delen en andere prg's ook laat mee lopen en dan komen de problemen, denk ik zo.

het gevoel van jouw kan ik begrijpen John, maar dan zou ik toch niet zo'n uitdrukking maken, geloof me als Werner weer van deze opmerkingen gaat krijgen, dan trekty hij gewoon de stekkeer eruit en gelijk geef ik hem ook, toch wel ondankbaar zulke reactie, niet dan, laten we eerlijk zijn.

Werner heeft wswin helemaal niet nodig, die man is binnen en doet ons een plezier en hem zelf ook en dat plezier kan zo stoppen en hij kan verdwer gaan, wilt niet zeggen dat ik slijm bij hem, maar waarden en normen over iemand die geen geld er aan verdient en de update's nog voor niks uitgeeft heb ik respect voor, die kom je in Nederland absoluut niet tegen, Ikke ikke en rest kan stikken.

En die gene di ehet wel doen, zoals Werner, krijgen ook nog commentaar, en dat vindt ik niet op zijn plaats.
Door osjohn
Kijk Marcel, Wswin draaide bij mij ook goed maar door een of andere oorzaak ( mij onbekent ) moest ik WsWin opnieuw op mijn computer zetten.

Ik zette daarbij de data ook over en liet Wswin daarop de data opnieuw inlezen.
Resultaat, 86,5 mm moest het zijn, 155,4 mm gaf Wswin aan.

Zelf tot nu toe heb ik geen correctie kunnen maken, uren, dagen, weken zit ik te stoeien, ook via Krenn,s forum, met als resultaat noppus, alleen het laatste bericht van Krenn, schrijf het maar in het Engels.
Man, ik ken alleen Maas en Waals, zelfs Nederlands is nog moeilijk voor ons dialect te schrijven, laat staan Engels.

Je kan op een gegeven moment een probleem met je data krijgen, dan moet een programma je in staat stellen om je oude data weer terug te zetten, en zonodig te corrigeren.

En Marcel, weet je wat dankbaar is, al 45 jaar met bijna het zelfde personeel een transportbedrijf draaien, en te beeindiggen daarbij ook dat dat personeel nog telkens op de koffie komt en bijpraten.

Maar dat terzijde, kijk maar naar mijn webpagina dat de regenhoeveelheid totaal de weg kwijt is in Wswin.

John van Os
Door wsp
Hallo John,

Ik heb dit probleem heel in het begin ook eens gehad, maar dat kwam door een hd crash.

Ik heb toen maar besloten om een verse install te doen.
vanaf toen heb ik geen problemen gehad met wswin.

Tuurlijk petje af voor de 45 jaar, het is tegenwoordig hard om te overleven.
Ik had dus ook niet verwacht dat je zo iets zou schrijven, ik dacht al die John heeft een slechte dag.

Ik zou dit ook niet erg vinden als die persoon in verweer hier zo kon gaan.
Ik hou niet van over mensen te spreken die zich zelf niet kunnen verdedigen.

Dat viel gewoon eventjes verkeerd bij mij en je weet ik reageer.

Maar goed, ik zou een sprobere met eennieuwe install en ook dus de nieuwe cfg van wswin, misschien dat daar iets fout gegaan is, dat je die vergetenbent om ook over te zetten.

Daarom heb ik zelf de hele map c:\\Program Files\\wswin als een backup, helemaal met alle gegevens van wswin.
Door Eckie76
osjohn schrijft:

John van Os

Misschien heeft hij erectieproblemen?
Door wsp
Eckie76 schrijft:
osjohn schrijft:

John van Os

Misschien heeft hij erectieproblemen?

Hehe,

Niet over iemand iets schrijven die niet op kan reageren omdat hij niet van dit forum afweet nog iets wilt afweten.
Deze goede man kan hier niet op reageren en zelf vindt ik het niet toepasselijk en dan gek vinden waaromm Werner met geen Update's uitkomt, ik zou er geen een meer maken en het prg voor mij zelf houden als ik zulke negatieve topic's zou zien voor bij gaan.

Of ben ik nu weer te negatief.

Luc, je bent zo goed in afsluiten Topic's, sluit deze dan ook aub.

Werner kan hier niet op reageren en lijkt mij ook verstandig dat hij deze Topic niet leest.
Door Eckie76
osjohn schrijft:

John

Jij doet gewoon structureel iets verkeerd en ik heb al een paar maal proberen uit te vinden wat, en waarom je regengegevens niet kloppen. Erg moeilijk kan een oplossing niet zijn, maar ik krijg gewoon geen duidelijkheid bij jou.
Als je je nu eens meer op het programma zelf zou concentreren dan aan je vijf verschillende weerprogramma's en TCP/IP instellingen violen, dan komt het echt wel goed :)