Algemeen forum voor discussie over de website
Door Christian
Lijkt me ook een mooie tegenprestatie Olaf, tijdens extreme weersituaties eventueel ondersteunend met weersverwachtingen van andere weeramateurs (ieder uur, iedere 2 uur o.i.d.)
Door Wietse
Hallo,

Ik heb mijn eerste weerbericht geplaatst, echter worden de "enters" niet opgenomen, waardoor het er niet overzichtelijk uitziet ook wil ik graag weer weericonen gebruiken netzoals Frank de Groot eerst.

Ik heb hierover een mail gestuurd naar Luc, dus ik denk dat die er wel even naar kijkt.

Groetjes, Wietse.
Door Luc
Wietse schrijft:
Hallo,

Ik heb mijn eerste weerbericht geplaatst, echter worden de "enters" niet opgenomen, waardoor het er niet overzichtelijk uitziet ook wil ik graag weer weericonen gebruiken netzoals Frank de Groot eerst.

Ik heb hierover een mail gestuurd naar Luc, dus ik denk dat die er wel even naar kijkt.

Groetjes, Wietse.
Gefeliciteerd met je eerste weerbericht op HWA!!

Luc heeft er inderdaad naar gekeken. 'Enters' zijn nu mogelijk. Ook weericonen worden nu ondersteund. Ik heb alle iconen die we van Meteo Consult hebben gekregen geupload. Als voorbeeld heb ik bij vandaag een zonnetje gezet. Met de instructies die ik je gemaild heb, zou het nu moeten lukken.

Gr,
Luc
Door wsp
@Allemaal,

Knap, ik sta er van versteld hoe jullie weer voorspellingen maken en welke data jullie daarvoor gebruiken.

Dat is wat ik niet beheers, ook niet na 8 jaar een weerstation te hebben.
Ik neem nu alleen maar waar wat er op dat moment is en wat geweest is.

Ben wel eens bij een zeer bekend instituut geweest waar ze met computers de komende uren kunnen berekenen en beelden van kunnenn laten maken enzo, maar met ook heel veel data van jaren ervoor en tuurlijk data van op dat moment.

Hebben de weerverwachting makers dit ook?

Hier zou ik inderdaad wel eens meer van willen weten, of wordt er een verhaal overgenomen met eigen woorden?

Ik maak nu ook gebruik van verwachting van Meteo Simpelveld, die mag ik dus gebruiken van de beheerder met toestemming van hem en heb daar ook al gekregen te horen dat het veel werk is en de pc flinke uurtjes aan moet werken.
Daarbij vindt ik het zeer fijn dat het een verwachting is die op 10 km afstand dus ook betrekking heeft op mijn locatie, ik denk zelf nog korter, dat is dus fijn mee genomen, verwachting op bijna eigen locatie.

Ik blijf het toch zeer interessant vinden hoe jullie dit klaar krijgen, het blijft mij boeien en zal inderdaad Meteo Simpelveld ook gaan vragen, ook dat wil ik wel eens onder de knie krijgen na 8 jaar.
Door Eckie76
Marcel,

zeg nu gewoon kort en krachtig dat je dit allemaal "kopieergedrag" vindt, en draai niet zo om de hete brei heen! Jij was toch zo direct!?
Ik ben het zelfs met je eens als je zegt dat veel weeramateurs klakkeloos teksten kopieren en dat ik me dan ook afvraag wat het voor nut heeft...maar...doe ook alsjeblieft niet zo alsof Bert Peeters de Erwin Kroll van Zuid-Limburg is, want ook hij zal dankbaar gebruik maken van hetgeen hij door PROFS krijgt aangereikt.

Groet Olaf
Door osjohn
Ik vind wel Olaf, jij die de Nederlandse taal beheerst en zinnen kan zo formuleren, kort, krachtig en bondig, waarom heb jij je niet aangemeld voor het weerpraatje ???

John van Os