Algemeen forum voor discussie over de website
Door Brandwijk
Goeieavond allen,

Mooi werk Luc en Joris!
Vanavond eens aan het stoeien geweest met de XML-parser en de nieuwe iconen. Hopelijk in versie 2 van de iconen wat meer variatie die overeen komt met de omschrijving. Er is nu wat weinig verschil tussen regen, buien en motregen...

Tot nu toe tot het volgende resultaat gekomen om de weersverwachting om te zetten naar een plaatje:
[img]http://www.geenweer.nl/test/mos-verwachting.jpg[/img]

In volledig formaat (statisch) hier zien.

Nog niet alle gegevens van de verwachting zijn erin verwerkt. Alle tips zijn dus welkom ;-)

Groeten, Elmar
Door jorissynaeve
Amai, mooi gedaan Elmar! Zo ver had ik nog niet gedacht om dit in een grafiek te plaatsen.
Dit biedt perspectieven :)
Door Luc
Hoi Elmar,

Dit ziet er mooi en overzichtelijk uit! Ik zou wel de dag van de week of de datum laten terugkomen in de verwachting. Wellicht is het nog een optie om de neerslag ook in de bovenste grafiek met de temperatuur te plotten. Dat maakt het iets compacter. Je zou dan boven (of in) het neerslag staafje, de hoeveelheid neerslag kunnen plotten. Dan hoef je geen aparte y-as schaal te plotten.

Gr,
Luc
Door petergroeneveld
Dank zij Joris zijn script met de for loop tutorial, de xml mos verwachting al wat gepimpt zie http://www.leudalweer.nl/?p=about. Heb het hier tijdelijk op mijn site geplaatst.

Ben nog even aan het puzzelen hoe je de font van de minimum en maximum temperatuur een blauwe respectievelijk een rode kleur kan geven. Iemand een idee?

Mvg,
Peter.
Door Regards
petergroeneveld schrijft:
Dank zij Joris zijn script met de for loop tutorial, de xml mos verwachting al wat gepimpt zie http://www.leudalweer.nl/?p=about. Heb het hier tijdelijk op mijn site geplaatst.

Ben nog even aan het puzzelen hoe je de font van de minimum en maximum temperatuur een blauwe respectievelijk een rode kleur kan geven. Iemand een idee?

Mvg,
Peter.

Dit heb ik met de for loop gemaakt (we zitten in dezelfde richting ;) ) >> Link <<
Ik kan alleen bij jouw de gegevens bijna niet lezen (zwarte of witte lettertype van maken?) het is haast de zelfde kleur als de bloken.

Over de temp gegevens, heb ik al via mail aan Joris gevraagd, hij gaat er mee aan de slag.
Wat ik ook tegenkwam is dat als de update om 23:55 uur is geweest ik de laatste regel mis met gegevens, heb Joris hier ook al over gemaild (nog geen reactie gehad) hier een print screen er van >> Link <<

Rik
Door Regards
Christian schrijft:
Code: Selecteer alles
<font color="blue">(tekst)</font>

<font color="red">(tekst)</font>

B)

Thnx voor je reactie, maar dit bedoelen wij niet helemaal, we bedoelen zoals Weerstation >> Langerak << het heeft gemaakt (ga naar verwachting en scrol een stukje naar beneden).
Door petergroeneveld
Regards schrijft:
petergroeneveld schrijft:

Mvg,
Peter.

Dit heb ik met de for loop gemaakt (we zitten in dezelfde richting ;) ) >> Link <<
Ik kan alleen bij jouw de gegevens bijna niet lezen (zwarte of witte lettertype van maken?) het is haast de zelfde kleur als de bloken.

Over de temp gegevens, heb ik al via mail aan Joris gevraagd, hij gaat er mee aan de slag.
Wat ik ook tegenkwam is dat als de update om 23:55 uur is geweest ik de laatste regel mis met gegevens, heb Joris hier ook al over gemaild (nog geen reactie gehad) hier een print screen er van >> Link <<

Rik

Hallo Rik,

Mogelijk dat je browser het lettertype wat ik gebruik niet ondersteund, het is wel degelijk zwart gekleurd! Op elke pc waar ik het heb bekeken is alles duidelijk te zien.

Maar over de laatste regel, als je de for loop van Joris zijn tutorial goed hebt toegepast dan zul je de lege laatste regel niet meer zien s'nachts.

Peter.
Door petergroeneveld
Regards schrijft:
Christian schrijft:
<font color="blue">(tekst)</font>

<font color="red">(tekst)</font>

B)

Thnx voor je reactie, maar dit bedoelen wij niet helemaal, we bedoelen zoals Weerstation >> Langerak << het heeft gemaakt (ga naar verwachting en scrol een stukje naar beneden).

Ja precies dat is de bedoeling!