Algemeen forum voor discussie over de website
Door Mike
Eckie76 schrijft:
Zaferr schrijft:
Er zijn inderdaad regels voor welke temperatuur "je moet hebben" :)

Dan lijkt het mij snel opgelost, gewoon die regels (wist ook niet dat ze bestonden) toepassen aan het script op deze site, dus zit je "te hoog" dan wordt het niet vermeld, net zoals dat als je geen data ververst dat ook wordt aan gegeven.

Ook ik heb een "balkon effect", ik loop ook achter met het afkoelen van de temp. in de avond, maarja tis niet anders, kan er ook niks aan veranderen, werk ook met een VP2 met fan.
Door Mike
jango schrijft:
Maar wat ik ook zie op HWA is dat er stations zijn die dagen achtereen dezelfde data geven(vastloper) en dan ook nog een eigen website beheren.

Mijn vraag is dan waar doe je dit voor wat is het nut en de zin van je hobby wie wil je hiermee van dienst zijn als je hier toch geen aandacht aan besteed.

Ik zou zeggen zorg dat het OK is of lever geen data aan HWA en bederf zeker het plezier en genot van goedwillende niet.

En heb je problemen met bepaalde dingen leg het dan voor aan het forum of aan een deelnemend station.

Verder zou ik graag willen dat deelnemers aan het forum ook aangeven welk station zij beheren daardoor is de link makkelijker te leggen en kunnen problemen sneller worden opgelost.

Groet Jan Goorts veghelsweer.nl Veghel

Nou nou, ik neem aan dat iedereen goedwillend is, dus ook de mensen die, om wat voor reden dan ook, achter liggen met hun data.

Wat ik allemaal zou willen zal ik hier maar niet gaan neerzetten :laugh: maar bij de meeste stations kan je in hun profiel zo met 1 klik naar hun website toe, dus elke keer, bv : veghelsweer.nl, neerzetten is totaal overbodig want dit staat ook rechts in je profiel (het kleine wereldbolletje).
Door WeerstationGraveNL
Dit blijft een precair onderwerp.
Voor het welslagen van HWA is het nodig dat de aangeleverde data enigszins correct dient te zijn.

De meeste deelnemers controleren dagelijks hun gegevens, waardoor ik er zelf o.a. achter kwam dat ik spookwindvlagen registreerde.
Ik heb e.e.a. meteen nagekeken en aangepast en, ik klop het hier heel hard af, het is al 3 dagen niet meer voorgekomen (denk de oorzaak gevonden te hebben).

Het wordt natuurlijk een probleem als iemand deelneemt aan HWA en vervolgens niet tot nauwelijks meer langs komt op HWA.
Dit is niet vreemd, want kijk maar naar andere weather comunities zoals Weather Underground. Daar gebeurt precies hetzelfde. Je schrijft je in, en na enkele keren rondgekeken te hebben, kom je er vervolgens een half jaar niet meer. Met alle gevolgen van dien.

Het lijkt mij beter als Luc of andere hoge bonzen van HWA contact opnemen met deelnemers waarvan de gegevens bij herhaling niet lijken te kloppen. Ik weet niet hoe het achter de schermen werkt, maar het zou zinvol zijn om de datastroom van die weerstations tijdelijk uit te schakelen. Tijdelijk, zodat de betrokken deelnemer zijn of haar zaakjes op orde kan stellen.

Maak op het forum een apart hoekje aan, waar mensen met opstellingsproblemen geholopen cq geadviseerd kunnen worden.
En belangrijk, houdt het positief. We zijn allemaal met een (leuke) hobby bezig, dus probeer wrijving te voorkomen.
Door Eckie76
osjohn schrijft:
We hebben toch voor niets de stationsclassificatie.

John van Os

Ja, maar dat neemt niet weg dat de extremen toch door deze stations negatief beïnvloed worden. Dat is juist het punt.
Volgens mij zien sommige mensen het verschil tussen "tuineffect" en onafgeschermde thermometer nog steeds niet helemaal, begrijp ik dan uit bovenstaande reacties. Daar zou ik dan graag iets aan willen veranderen.
Door Eckie76
WeerstationGraveNL schrijft:
Dit blijft een precair onderwerp.
Voor het welslagen van HWA is het nodig dat de aangeleverde data enigszins correct dient te zijn.

De meeste deelnemers controleren dagelijks hun gegevens, waardoor ik er zelf o.a. achter kwam dat ik spookwindvlagen registreerde.
Ik heb e.e.a. meteen nagekeken en aangepast en, ik klop het hier heel hard af, het is al 3 dagen niet meer voorgekomen (denk de oorzaak gevonden te hebben).

Het wordt natuurlijk een probleem als iemand deelneemt aan HWA en vervolgens niet tot nauwelijks meer langs komt op HWA.
Dit is niet vreemd, want kijk maar naar andere weather comunities zoals Weather Underground. Daar gebeurt precies hetzelfde. Je schrijft je in, en na enkele keren rondgekeken te hebben, kom je er vervolgens een half jaar niet meer. Met alle gevolgen van dien.

Het lijkt mij beter als Luc of andere hoge bonzen van HWA contact opnemen met deelnemers waarvan de gegevens bij herhaling niet lijken te kloppen. Ik weet niet hoe het achter de schermen werkt, maar het zou zinvol zijn om de datastroom van die weerstations tijdelijk uit te schakelen. Tijdelijk, zodat de betrokken deelnemer zijn of haar zaakjes op orde kan stellen.

Maak op het forum een apart hoekje aan, waar mensen met opstellingsproblemen geholopen cq geadviseerd kunnen worden.
En belangrijk, houdt het positief. We zijn allemaal met een (leuke) hobby bezig, dus probeer wrijving te voorkomen.

Hier sluit ik mij helemaal bij aan. Zeer goed.
Door Weerstation Kaatsheuvel
Een suggestie is om aspirant deelnemers van HWA te informeren aan welke technische criteria hun apparatuur moet voldoen om te kunnen deelnemen.
Dit in combinatie met plaatsing adviezen (via het forum) moet tot een goed resultaat kunnen leiden.

Groet,
Hans
Door jango
Weerstation Kaatsheuvel schrijft:
Een suggestie is om aspirant deelnemers van HWA te informeren aan welke technische criteria hun apparatuur moet voldoen om te kunnen deelnemen.
Dit in combinatie met plaatsing adviezen (via het forum) moet tot een goed resultaat kunnen leiden.

Groet,
Hans

Het gaat niet zo zeer over de technische kant van de stations want die mag over het algemeen wel goed zijn en niet iedereen heeft het vermogen om een duur station als Vantage Pro te kopen.

Maar waar het aan ligt is dat weerstations van de merken Oregon, TFA,
La Crosse, Vericon, Irox, Cresta e.a. een blokje als temperatuursensor hebben wat als je het niet afschermd tegen directe zonnestralen deze enorme uitschieters kunnen maken in de temperatuurmeting.

Als ze dan het advies volgen zoals besproken bij[url][/url]
http://www.hetweeractueel.nl/forum/zelf ... -bij-gamma
of hangen ze er maar een paraplu boven dan zullen de metingen al minder hoge uitschieters geven.

groet Jan
Door beneluxmeteo
Geachte collega's,

Uiteraard snap ik jullie standpunten, maar kritiek is in mijn ogen natuurlijk snel gemaakt. Wat ik al vaker heb gemeld in dit forum is dat je er voor elkaar bent om elkaar te helpen als er problemen zijn. Als voorbeeld noem ik een topic wat ik heb geopend betreffende het probleem met de weergave van de windrichting die af en toe optreed. Ik heb mensen om hulp gevraagd en of er ook adviezen waren. Helaas; slechts 1 reactie. Dat is erg jammer, want als waarnemers bewust of onbewust (meestal is dit laatste het geval) verkeerde metingen weergeven, dan springt bijna half Nederland op die persoon. Laten we er eens met z'n allen opspringen als iemand daadwerkelijk problemen heeft met zijn apparatuur, en juist daardoor een oplossing te vinden i.p.v. eindeloze discussies te houden wat wel en niet moet. Fouten worden niet altijd bewust gemaakt. Dit geldt ook voor de metingen.

Groet,

JOhan
Door Meteonoord
beneluxmeteo schrijft:
Geachte collega's,

Uiteraard snap ik jullie standpunten, maar kritiek is in mijn ogen natuurlijk snel gemaakt. Wat ik al vaker heb gemeld in dit forum is dat je er voor elkaar bent om elkaar te helpen als er problemen zijn. Als voorbeeld noem ik een topic wat ik heb geopend betreffende het probleem met de weergave van de windrichting die af en toe optreed. Ik heb mensen om hulp gevraagd en of er ook adviezen waren. Helaas; slechts 1 reactie. Dat is erg jammer, want als waarnemers bewust of onbewust (meestal is dit laatste het geval) verkeerde metingen weergeven, dan springt bijna half Nederland op die persoon. Laten we er eens met z'n allen opspringen als iemand daadwerkelijk problemen heeft met zijn apparatuur, en juist daardoor een oplossing te vinden i.p.v. eindeloze discussies te houden wat wel en niet moet. Fouten worden niet altijd bewust gemaakt. Dit geldt ook voor de metingen.

Groet,

JOhan

Prachtig betoog Johan. In een ander topic heb ik dit ook geventileerd.

Ben hier helemaal mee eens.

Groet,

Bert J. van Bergen
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16