Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door AenG
Die is al heel wat beter. Ik zou alleen de weersymbolen iets kleiner maken, en die van MC gebruiken. Verder zou ik de tekst links kleiner en vetter maken, en de witte achtergrond weghalen.

Je kunt het beste je vriendin/vrouw/vriend een keuze laten maken. Deze kijken niet met een technisch oog zoals wij. Ik weet bijna zeker dat ze die van MC nog steeds duidelijker vindt.
Door WeerstationGraveNL
Het was inderdaad, naar verhouding, vrij eenvoudig om het werkend te krijgen. Het vinden van de securitycode duurde langer dan dat :)

http://www.bommeltje.nl/weer/verwachting/verwachting.php

Zijn er al mensen die een andere kleurstelling hebben?
Is het bijvoorbeeld mogelijk om een om en om kleur te gebruiken voor de dagen? Dat zou de leesbaarheid ten goede komen.
Door WeerstationGraveNL
Bedankt Regards voor je PB.
Had niet goed meegelezen, maar dit is inderdaad wat ik wil.
Ziet er goed uit !

Omdat de verwachting bij mij op een witte achtergrond staat, zijn de zwarte letters op donkere achtergrond niet goed te onderscheiden. Vandaar dat ik wat aanpassingen heb gedaan. Tevens heb ik e.e.a. aan moeten passen in verband met de beperkte breedte van mijn hoofdpagina's.

Mocht iemand nog een leuke (kleuren)variant voor op een witte achtergrond hebben gemaakt, dan houdt ik me aanbevolen.
Door Regards
WeerstationGraveNL schrijft:
Bedankt Regards voor je PB.
Had niet goed meegelezen, maar dit is inderdaad wat ik wil.
Ziet er goed uit !

Omdat de verwachting bij mij op een witte achtergrond staat, zijn de zwarte letters op donkere achtergrond niet goed te onderscheiden. Vandaar dat ik wat aanpassingen heb gedaan. Tevens heb ik e.e.a. aan moeten passen in verband met de beperkte breedte van mijn hoofdpagina's.

Mocht iemand nog een leuke (kleuren)variant voor op een witte achtergrond hebben gemaakt, dan houdt ik me aanbevolen.

Zit nu even een in een dip :( , zoals ik in je PB schreef moest ik naar kantoor komen voor mijn contract, 80% kans dat dit niet verlengd word, dus mijn aandacht gaat nu even hier naar uit.

Maar zal zo veel mogelijk je proberen te helpen.

Geef even aan in wat voor kleuren je de verwachting wilt hebben.

Wat ik ook wil gaan doen is om eventueel een .jpg plaatje als achtergrond te doen, is misschien ook een idee.

Als ik wat voorbeelden gemaakt heb zet ik dat hier neer.

Groeten Rik
Door WeerstationGraveNL
Geen probleem Rik.
Sterkte, maar blijf positief en hopen op een goede afloop!

Geen haast met het script.
Ik heb het oude aangepast naar de nieuwe en het ziet er prima uit.
Ik ben a-technisch als het op kleuren aankomt :)
Vandaar dat ik graag de creaties van anderen zou willen zien.
Vooralsnog werkt het prima en daar gaat het om.
Door wslangerak
Ziet er keurig uit, Peter!

Als je wilt kun je de KNMI-verwachting door middel van een php script en de buienradar xml er ook zo uit laten zien. Een voorbeeld zoals ik hem gebruik: http://www.weerstationlangerak.nl/weerbericht.php
De kleuren moet je dan weer aanpassen aan jouw site uiteraard.

Gr,
Kees
Door weerzoetermeer
Hoi Peter,

Zoals gemeld in de PM gaan alle credits naar wslangerak! Hij heeft het allemaal gemaakt, ik heb het alleen een beetje aangepast.

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland
Door WeerstationGraveNL
Hoi Thierry (en Kees),

Uiteraard alle credits naar degene die de PHP heeft gemaakt.
Ik vindt het prachtig, alleen paste de kleurstelling niet bij mijn site.
Vandaar dat ik zocht naar aangepaste versies.
(de complimenten waren voor de kleurstelling dus :))

Ik zie trouwens dat jullie een andere iconenset gebruiken?
Door Regards
Ben tussen neus en lippen door ook nog bezig geweest, heb er één gemaakt met een .jpg plaatje als achtergrond.

Is hier te zien >> Link << ben er zelf niet helemaal tevreden over maar hier zou men zelf nog verder aan kunnen gaan "sleutelen" hier de link naar verwachting.php .zip file >> Link <<
Wat je wel moet veranderen is de link naar het plaatje dat je wilt gebruiken, pas hier achter: background=" de link naar het plaatje aan.
Het plaatje moet ongeveer Breedte 634 X Hoogte 444 pixels zijn.

@ Peter
Heb je aangepaste kleuren gezien, is goed geslaagd, had al in een vorige bericht ( en in een PB ) aan je gevraagd welke kleur stelling je het zou willen hebben, heb je helaas niet aangegeven, dus ik heb er ook niet meer naar gekeken eerlijk gezegd :blush:
De iconen van station Langerak zien er inderdaad mooi uit.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10