Algemeen forum voor discussie over de website
Door vlerk00
Beste weerliefhebbers,

Graag zou ik van jullie wat tips willen lezen welk weerstation het beste gebruikt kan worden om deze mooie hobby een begin te geven.
Het weer heeft me altijd bijzonder aangetrokken maar ik heb hier eigenlijk nooit iets concreets mee gedaan, ik wil daar nu dan ook graag mee beginnen.

Ik zie jullie tips graag tegemoet!

Gr, Paul van Vlerken
Door petergroeneveld
vlerk00 schrijft:
Beste weerliefhebbers,

Graag zou ik van jullie wat tips willen lezen welk weerstation het beste gebruikt kan worden om deze mooie hobby een begin te geven.
Het weer heeft me altijd bijzonder aangetrokken maar ik heb hier eigenlijk nooit iets concreets mee gedaan, ik wil daar nu dan ook graag mee beginnen.

Ik zie jullie tips graag tegemoet!

Gr, Paul van Vlerken

Hallo Paul,

Ook welkom op dit forum, ik weet niet of je veel tijd hebt, maar een tip die ik je mee kan geven is om eens onder de tab categorieen te gaan kijken, hier staat heel wat geschreven over de diverse weerstations.

Zelf ben ik ooit met een La Crosse WS 3600 begonnen en alleen maar verbindings problemen met de data mee gehad. Uiteindelijk toch maar voor een Davis VP2 gegaan. Hier tot nog toe geen enkel probleem mee gehad van welke aard dan ook.

Succes,

Peter.
Door wsp
@Allemaal,

Ten eerste welkom.
ten tweede zelfde verhaal, ooit eens begonnen met een ws2500 maar veel problemen, toen ook de overstap naar Davis vantage pro II
Perfect weerstation, heb nu alleen beetje problemen gehad met de grond sensor, maar krijg als het goed ais vandaag een nieuwe van Ekopower.

Daar heb ik dus ook alles gehaald en top service, dat dit nog mogelijk is in deze tijd, de meeste servic eis ver te zoeken, maar bij Ekopower sta ik zelf versteld hoe ver hun gaan met de service.

Dit is mijn ervaring hier over.

Suc6 met het uitzoeken, ik heb wel geleerd, eventjes door sparen en je bespaard heel veel ellende.
Door SpeedyGJ
Ik ben eerst begonnen met de WS2308, leuk station en hechte er nog niet heel veel waarde aan. Na 1 jaar werd dit al minder en contact opgenomen die tot de dag van vandaag nog steeds niet beantwoord is. (2004)

Toen de WS3010 genomen, veel plezier aan dit station had ik niet helemaal want door de storingen en al werd me dit op het laatst gewoon te veel.

Toen de TFA Nexus genomen, alleen als je em aansluit op de pc valt zowat alles eruit en dus geen gegevens meer. Na 1 maandje heb ik em ook ingeruild.

Goh wat zou dit nu zijn? Juist die hier al een paar keer is langs gekomen. Davis Vantage Pro 2 :)

Leuk om te weten is wat ik voor de VP2 heb verspeelt.

WS2308: 250,-
WS3010: 249,-
Nexus: 250,-

Totaal: 749,-
Voor dit bedrag had ik de VP2 kunnen halen inc transmitter voor draadloos windmeter.
VP2 600,-
Transmitter 149,-

Totaal 749,- ;)

Dus spaar liever wat op en doe het gelijk goed, dan weet je dat je nooit spijt zult krijgen ;)
Door Zeb19
Hallo,

Ik ben op dit moment in het bezit van TFA Nexus. Het is een prima weerstation. Nooit problemen met verbindingen of uitlezen van data.

Voor de beginnende weeramateur (en wil je niet al te veel geld uit geven) is dit een goede start.

M.v.g

Zeb
Door wslangerak
Hoi Paul,

Uiteraard budget-afhankelijk, maar pas inderdaad op met de TFA-Nexus en soortgelijken: sensors vallen te vaak uit als je de pc aansluit op de USB. Verder een leuk station, maar niet meer dan dat.

Succes,
Kees.

PS @Zeb: dan heb je heel veel mazzel!
Door hjr
Hallo Paul,

Vantage Pro 2!!
Ik heb geen andere ervaring, maar na bestudering van alle berichten op dit forum heb ik gekozen voor zekerheid. VP2 prijs is meer dan het dubbele van de meeste andere fabrikanten maar als je het afzet tegen de tijd dat je ermee doet, waar heb je het dan nog over.......

Ik geeft toe het is een stevig bedrag, maar als je geen geld te makken hebt, geef je ook geen 250 euro uit aan een weerstation (denk ik).

Succes met de zoektocht!!!

Henk Jan
Door AenG
Paul,

Kies een weerstation wat weinig of geen problemen geeft. Er gaat bij mij een streep door het station als ik in een forum lees dat er veel problemen mee zijn. Dus lees eens rustig alle categorieen door, en maak dan een keuze.

gr Geert
Door vlerk00
Beste allemaal,

Dank je wel voor de reacties, ik zal na koninginnendag mezelf er eens rustig in gaan verdiepen, jullie zien mij snel terug!

Gr, Paul
Door pb2rdf
Het kost wat, maar gewoon een Davis VP2 nemen.
Heb je een semi profesioneel weerstation.

En naar mijn mening de meest betrouwbare meetwaarden.

grtn, Peter