Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door WeerstationGraveNL
Hoi Regards, dat was juist het probleem.
Zoals ik al schreef, ben ik niet goed in het bedenken van kleurcombinaties.
Vandaar ook dat ik je niet mailde, want ik wist zelf niet wat ik wilde ;)
Door Regards
WeerstationGraveNL schrijft:
Hoi Regards, dat was juist het probleem.
Zoals ik al schreef, ben ik niet goed in het bedenken van kleurcombinaties.
Vandaar ook dat ik je niet mailde, want ik wist zelf niet wat ik wilde ;)

Wist dit niet sorry, had dit niet goed begrepen, kijk als je een "Basis" kleur heb, zoals groen, geel, paars, blauw, grijs of weet ik het wat, dan is het voor de rest heel simpel om dit aan te maken.

Zag ook dat je de "Morgen" heb verandert in "Nacht", heb hier al een stukje over geschreven in de 1e pagina van dit Topic, mij geeft het gevoel dat dit niet helemaal klopt deze tekst "Nacht", bij mijn weten is dat als het dag is geweest dan pas nacht komt, en niet zoals het bij jouw nu is, nacht en dan dag, ik kom hier zelf niet helemaal uit, komt "raar" over bij mij (zal wel aan mij liggen :blink: ).
Door WeerstationGraveNL
Dat is een veel voorkomende misvatting Regards :)

De nacht is tussen 0.00 en 06.00 uur.
De ochtend is tussen 06.00 en 12.00 uur.
De middag is tussen 12.00 en 18.00 uur.
En de avond tenslotte is tussen 18.00 en 24.00 uur.

De nacht van een dag valt dus altijd vóór de ochtend.
Bedoelt men de nacht ná de dag, dan zegt men meestal "de nacht van maandag op dinsdag". Daarmee bedoelen ze dan dinsdagnacht.

Je moet het maar even weten ;)

/edit:
N.a.v. bovenstaande is "mijn" nacht eigenlijk ook niet goed gekozen, want nacht duidt op 00-06 uur, terwijl de tijd tussen 18-24 uur ook bij de getoonde data hoort. Je zou beter de tegenhanger van daglicht kunnen gebruiken.
Door wslangerak
Leuk probleempje hè? Dat is ook de reden waarom ik geen dag en nacht in mijn overzicht vermeld. Want wat je ook doet, echt logisch voor de "leek" is het niet.
MC had naar mijn bescheiden mening beter uit kunnen gaan van de dag vóór en ná de middag. Of zit ik dan helemaal verkeerd te denken? Tenslotte leven de meeste mensen overdag.
Door Regards
Dat is een veel voorkomende misvatting Regards :)

De nacht is tussen 0.00 en 06.00 uur.
De ochtend is tussen 06.00 en 12.00 uur.
De middag is tussen 12.00 en 18.00 uur.
En de avond tenslotte is tussen 18.00 en 24.00 uur.

De nacht van een dag valt dus altijd vóór de ochtend.
Bedoelt men de nacht ná de dag, dan zegt men meestal "de nacht van maandag op dinsdag". Daarmee bedoelen ze dan dinsdagnacht.

Je moet het maar even weten ;)

/edit:
N.a.v. bovenstaande is "mijn" nacht eigenlijk ook niet goed gekozen, want nacht duidt op 00-06 uur, terwijl de tijd tussen 18-24 uur ook bij de getoonde data hoort. Je zou beter de tegenhanger van daglicht kunnen gebruiken.

Dus als ik het goed begrijp loopt de MOS van 18:00 tot 06:00 uur en van 06:00 tot 18:00 uur, als dat zo is klopt ie nog niet, dan zou er een verkeerde dagnaam aan hangen, MC loopt dus "vooruit", want 18:00 tot 24:00 is niet al de volgende dag :S

@Hans, graag gedaan hoor.

Gr Rik
Door WeerstationGraveNL
Hoi Rik,

Nee, 00-06 én 18-24 uur (dat is de nachtperiode)
en 06-18 uur is de dagperiode.

Maar je hebt gelijk, het is zeer verwarrend.
Vandaar ook dat "echte" amateurs meten
- van 06.00 's morgens tot 18.00 uur 's avonds
- én van 18.00 uur 's avonds tot 06 uur 's morgens.
De nieuwe weerdag begint bij hen dus om 6 uur 's morgens.

Dit alles maakt het er beslist niet duidelijker op ;)

Ik ben nog maar pas aangesloten bij HWA en weet niet precies hoe MC de individuele verwachtingen voor de aangesloten stations maakt. Wellicht is het goed om hen eens uitleg te laten geven over het gebruikte proces. Als ik het goed heb meegekregen praat MC ook helemaal niet over dag of nacht, waarschijnlijk omdat zij deze discussie al menig maal hebben gevoerd :D
Door weerzoetermeer
Vandaar ook dat "echte" amateurs meten
- van 06.00 's morgens tot 18.00 uur 's avonds
- én van 18.00 uur 's avonds tot 06 uur 's morgens.

Ehhh.....volgens mij meten de meeste van 00.00-24.00 uur. Ik zelf ook en voel mij toch echt een "echte" amateur hoor. ;)

Gr.
Thierry
Door Regards
Hoi Rik,

Nee, 00-06 én 18-24 uur (dat is de nachtperiode)
en 06-18 uur is de dagperiode. . . .

Nou schiet mij maar in een rubbertje, begrijp er geen snars meer van.

Mijn klok loopt van 18:00 tot 00:00 uur en dan van 24:00 tot 06:00 uur en niet van 00:00 tot 06:00 uur en dan van 18:00 tot 24:00 uur :silly:

Gr Rik
Door weerzoetermeer
We gaan er niet uitkomen....:lol: :silly: :S

Gr.
Thierry
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10