Algemeen forum voor discussie over de website
Door mavlo77
Ok dit is mijn opstelling: klik hier!

Let niet op de zooi, er is "work in progress"... ;)

Door de groothoekvertekening lijkt het alsof ie tegen de schutting staat, maar dat valt wel mee. Als ik hem meer naar rechts zou schuiven zou hij teveel boven de bestrating komen. Die zwarte bloempot niet de schuld geven, want toen ie er niet stond was het probleem even groot ;).

Het gekke is dat er eigenlijk altijd wel een bries staat daar, en het is ook helemaal open. Zelfs als het heel koud (zeg rond het vriespunt) is en het waait met een gure wind, meet ik al teveel. Als de zon niet schijnt meet ik precies goed.

Dus ik snap het echt niet.

@Eckie76: hoogte = ca. 1.5 meter.
Door nolversteeg
Hallo Mark,

Best wel intressant,ik heb sind een paar dagen hetzelfde systeem . Het eerste wat ik gedaan heb is die grote hoed van de pagode verwijderd,(mij te zwart en een doorn in het oog) mag wel niet, want ik heb een langere draad aan de reedswitch moeten solderen,(garantie !) Ook ben ik vandaag bezig geweest met een fan accu en een zonnecel (action) de pagode gesloopt. Temp/hum in mijn weerhut ondergebracht. ik moet nu even afwachten en vergelijken met andere temperaturen oa thermometer, oude weerstation en nabuurstations om zo tot een zo'n naukeurig meetresultaat te komen, je kan in mijn grafiek zien wat het resultaat is van de fan draait niet hard en weet niet hoe lang hij dit volhoud.

groeten Nol Eersel
Door nolversteeg
Hoi Mark,
Zoals gevraagd hier een paar foto,s het is een proefopstelling,ben een iets grotere hut aan het maken zodat de temp hum iets meer bescherming heeft van de pagode die er weer omheenkomt.
Bijlagen
01052009_067.jpg
01052009_067.jpg (44.7 KiB) 2736 keer bekeken
Door mavlo77
Mooi! Bedankt!

Ik zie het printje van de temperatuur/humidity inderdaad onderste boven hangen met het fannetje eronder.

Mijn gedachten was juist om de draad van de temperatuurmeter te verlengen vanaf de ontvangstunit. Dus gewoon een telefoonverlengkabeltje. Ik neem aan dat de overdracht digitaal is.

Overigens, de zon breekt net door en ik zit op 19.0 graden t.o.v. 16.0 KNMI. Dit met een westenwindje vol op de meter.
Door Eckie76
Ik heb de indruk, dat deze weerhut niet voldoende zonlicht afschermt. De sleuven zijn erg groot. Is dat misschien het probleem? Kun je eens controleren of er toch licht doordringt?

Groet Olaf
Door nolversteeg
Hallo Olaf,

Ik heb geen probleem met de zon inval,ik zie ook heen vehoging in de temperatuur als de zon erop staat de fan is om hier in de tuin toch iets meer wind in de hut te krijgen,de zon staat hier haast de hele dag haaks op de lamellen en als hij lager komt is hij verdwenen achter de bebouwing.

groeten Nol
Door Eckie76
Hallo Nol,

blijft toch vreemd dat je dan 3 graden te hoog blijft. Kan je niet ergens in je software de Raw-reading van de Davis nachecken? Als die afwijking groot is klopt er iets niet met de sensor.
Door nolversteeg
Hoi Olaf ,
je hebt de verkeerde voor,dit is Nol uit eersel en heb geen problemen, het is Mavlo77 die problemen heeft,en ik denk dat dat te wijten is aan die grote zwarte emmer boven op de temp/humsensor dat is de reden waarom ik deze bij voorbaat al losgekoppeld heb en ook een beetje voor de schoonheid.

groeten Nol Eersel
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 16