Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door wslangerak
De namen van de files kloppen niet met de plaatjes/files zoals ze op de site staan.

Kijk maar hier: http://users.telenet.be/keymolen/

Dan zie je de inhoud van de directory. Als je bijvoorbeeld klikt op de curr72hourgraph.gif krijg je in plaats van de grafiek een regenmeter te zien. Da's vreemd, maar daarom klopt je html-pagina ook niet.

Tip: uninstall WD, directory c:\\wdisplay leeghalen op je pc en WD opnieuw installeren....
Door Thorbon
heb ik al opnieuw gedaan, maar steeds zelfde probleem, heel vreemd.. morgen nog eens proberen , mss met een andere versie ofzo
Door Regards
Thorbon schrijft:
ah ok ik zal morgen nog eens verder kijken want nu moet ik weg..
Maar hoe komt dit dan? dien ik gewoon de images te veranderen in de htm? Hoe krijg ik de tabel in htm geupdate? die onder summary.gif.. en waarom is die summary.gif dan eigenlijk iets anders als in wd?
Sorry voor de vele vragen maar jullie zijn alvast zeer hartelijk bedankt !

Je kan dit niet veranderen in je .htm file, je kan dit veranderen in je datahtm2.txt file.

Maar dan moet je eerst in WD naar: "Control Panel" --> "Web Files/Web Page Setup" --> Tablad "Web Files Setup #1" onder kopje "Web Table/HTML" en dan de regel: I want to use custom tags in my [age (add to datahtm0.txt or datahtm3.txt) aanvinken en ook deze (want hier moet je de .txt file in veranderen): Let me manage the datahtm2.txt file ook aanvinken.

Als je de datahtm2.txt file gaat veranderen sluit dan voor de zekerheid WD af, hoop voor je dat dit dan lukt.
Door wslangerak
Maar... hoe dan ook, als je een schone installatie van WD hebt en je verandert niets aan de standaard files, dan moet WD gewoon de goede plaatjes onder de goede naam op je schijf opslaan en uploaden.

Tijdens de finetuning naar jouw wensen kan je met customtags en aanpassing van de datahtm*.txt de boel aanpassen. Maar naar mijn idee moet je eerst met een schone installatie de boel goed zien te krijgen. Mijn ervaring is dat je het anders vaak erger maakt dan beter....
Door Regards
Thorbon schrijft:
heb ik al opnieuw gedaan, maar steeds zelfde probleem, heel vreemd.. morgen nog eens proberen , mss met een andere versie ofzo

Ik kan me vaag herinneren dat je ook het bestand wdisplay.ini moet verwijderen uit de windows/system32 directory, voor een schone instalatie.
Heb zelf even op mijn server gekeken maar kon hem alleen in program files/wdisplay directory vinden.

Kan iemand dit bevestigen? zoek op het bestand van je computer hier naar.

Mocht dit niet zo zijn dan is er nog één ding die je kan doen, hiermee moet je weten wat je doet, je moet dan in je register alles wat met WD te maken heeft verwijderen, kijk hier mee uit!! begin hier pas aan als niets lukt en je weet wat je doet, want mocht je hier iets fout doen dan kan het zijn dat je PC/Server niet meer werkt.

Als je namelijk deze stappen niet doet dan kan je opnieuw blijven installeren, hij komt dan telkens terug met de instellingen die je de laatste keer heb gedaan.

Voordat je dit gaat doen is het fijn als iemand dit ook bevestigd.

@ Kees,

Had mijn laatste bericht gemaakt toen jij ook dit aan het uitzoeken was, had niet gezien dat de .gif plaatjes een andere naam had, ik dacht dat er iets in zijn .htm file fout zat.

Maar je hebt helemaal gelijk, hij moet eerst een "schone" instalatie zien te krijgen voordat hij verder gaat, vind het heel vreemd dat die benamingen v.d. .gif files zijn verandert.

Gr Rik
Door Regards
Regards schrijft:

Ik kan me vaag herinneren dat je ook het bestand wdisplay.ini moet verwijderen uit de windows/system32 directory, voor een schone instalatie.
Heb zelf even op mijn server gekeken maar kon hem alleen in program files/wdisplay directory vinden.

Dit klopt, maar dit was nog van voor versie 10.33 :blush: zag dat Thorbon versie 10.37 gebruikt.

Regards schrijft:
Mocht dit niet zo zijn dan is er nog één ding die je kan doen, hiermee moet je weten wat je doet, je moet dan in je register alles wat met WD te maken heeft verwijderen, kijk hier mee uit!! begin hier pas aan als niets lukt en je weet wat je doet, want mocht je hier iets fout doen dan kan het zijn dat je PC/Server niet meer werkt.

Dit hoef je niet te doen denk ik, als je namelijk WD heb draaien op je PC/Server kan je dit ook doen door op button: Action te drukken en dan de button: Delete Windows Registory Entries and Restart te drukken, heb dit zelf niet geprobeerd :blink: maar je (Thorbon) zou dit natuurlijk wel kunnen proberen.

Ik :blush: :blush: :blush: dat ik dit eerder heb uitgezocht voordat ik mijn vorige bericht maakte.

Sorry.

Gr Rik
Door wslangerak
In de oudere versies stond de wdisplay.ini in de system32 directory van Windows.
Tegenwoordig staat-ie inderdaad in de c:\\\\wdisplay directory.

Begin met een echte uninstall van WD, verwijder daarna de complete wdisplay dir van je c-schijf. In principe moet dat voldoende zijn. Als je daarna een nieuwe installatie doet en het probleem is nog niet opgelost zitten er nog settings in het register, die je inderdaad zou moeten verwijderen. Lijkt me niet, dus wees daar voorzichtig mee.

Bij dit alles ga ik er uiteraard van uit dat je opnieuw met je data wilt starten en geen historie hebt die je wilt bewaren.

ps, Rik en ik zaten tegelijk berichten te maken, daarom lijkt alles een beetje dubbel.... :woohoo:
Door Thorbon
hey,
alvast allemaal hartelijk dank om me te helpen.. Ik ga dit morgen eens proberen dus jullie horen morgen of in de loop van volgende week nog van me:) hopelijk lukt het, aan hulp zal het alvast niet liggen.. bedankt!
Door Thorbon
Mannen (en vrouwen)
Hartelijk bedankt, het is me gelukt.. ik heb alles eens verwijderd, eens een andere versie gedownload (de allerlaatste nieuwe) en nu werkt alls perfect.. (voorlopig toch) nu kan ik eindelijk eens beginnen met er me eens mee bezig te houden:) dankuwel..
Door Regards
Thorbon schrijft:
Mannen (en vrouwen)
Hartelijk bedankt, het is me gelukt.. ik heb alles eens verwijderd, eens een andere versie gedownload (de allerlaatste nieuwe) en nu werkt alls perfect.. (voorlopig toch) nu kan ik eindelijk eens beginnen met er me eens mee bezig te houden:) dankuwel..

Graag gedaan & suc6 verder met uw site.

Gr Rik