Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door weerzoetermeer
Top Bert,

In ieder geval weer een stapje verder!

Succes...

Gr.
Thierry
Door Meteonoord
wslangerak schrijft:
Het lijkt me inmiddels wel duidelijk dat WD niet de oorzaak zal zijn van het vastlopen. Ik had er ook geen verklaring voor kunnen bedenken.

Gr,

Hi Kees,

Ik heb op een schone PC WD geinstalleerd maar blijf dezelfde klacht houden.

Het moet dus haast wel zitten in WD. Of het zou op één of andere manier in het uploaden moeten zitten i.v.m. andere uploads.

Ik heb eventueel een logbestand en enkele screendumps die ik jou zou kunnen toesturen, maar dan moet je mij maar even per PM je e-mail adres doorgeven. Het e-mailadres wat ik bezit van jou komt niet aan.

Groet,

Bert J. van Bergen

PS Natuurlijk sta ik ook open voor eventuele oplossingen van andere collega's.
Door wslangerak
Hallo Bert,

Bestanden kun je sturen aan webmaster@weerstationlangerak.nl

Het is wel aan te bevelen hier ook een update te zetten, zodat anderen er wellicht ook iets aan hebben.

Heb je op die schone PC alleen WD eerst geïnstalleerd en laten draaien? Of heb je meerdere programma's erop gezet en laten draaien?

Ik hoor wel van je.

Gr.,
Door osjohn
Hallo Bert

Ik weet niet hoe snel je upload, maar zet de upload van WD eens 2 'a 3 seconde trager.

John van Os
Door Meteonoord
osjohn schrijft:
Hallo Bert

Ik weet niet hoe snel je upload, maar zet de upload van WD eens 2 'a 3 seconde trager.

John van Os

Hi John,

Hoe doe ik dat want ik heb het Ziggo Z3i pakket.

Groet,

Bert
Door osjohn
Hallo Bert,

Ik hed zelf het probleem dat clientraw.txt corrupt werd op het net door te snel uploaden, dat is verholpen door hem iets trager te zetten.

In WD naar Controlpanel / ( rechts ) Webfile webpage / Real Time Client FTP / ( links ataat ) Delay between uploading data sec.

Ik zelf heb hem daar op 6 sec. staan.

John van Os
Door Meteonoord
osjohn schrijft:
Hallo Bert,

Ik hed zelf het probleem dat clientraw.txt corrupt werd op het net door te snel uploaden, dat is verholpen door hem iets trager te zetten.

In WD naar Controlpanel / ( rechts ) Webfile webpage / Real Time Client FTP / ( links ataat ) Delay between uploading data sec.

Ik zelf heb hem daar op 6 sec. staan.

John van Os

Hi John,

Die staat bij mij op 15 en die zou dus naar 6 moeten/kunnen ?

Verder heb ik alleen de tweede aangevinkt Rename the fileas a temporay file..... en Restart/reset interval op 30 minuten plus restart instead of re-login aangevinkt.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door osjohn
Die kan zelf naar 4 sec, maar dat lig toch wel een beetje aan de snelheid van de computer.

rename the file as a tempory file, heb ik niet aangevinkt omdat dat ook niet op elke server goed werkt.

Dan heb ik restart/ reset op 5 minuten staan
upload the clientrawhour every 5 minuten

John
Door wslangerak
Bert,

Als je vermoed dat WD vastloopt door het uploaden kan je de Main Internet Switch een tijdje uitschakelen en dan kijken of alles goed blijft gaan. Is het nog steeds zo dat één keer per dag (12:00 uur) WD vastloopt? Dan kan het toch niet in het uploaden zitten, want dat gaat de hele dag door, nagenoeg hetzelfde iedere minuut.

Gr,
Door Meteonoord
wslangerak schrijft:
Bert,

Als je vermoed dat WD vastloopt door het uploaden kan je de Main Internet Switch een tijdje uitschakelen en dan kijken of alles goed blijft gaan. Is het nog steeds zo dat één keer per dag (12:00 uur) WD vastloopt? Dan kan het toch niet in het uploaden zitten, want dat gaat de hele dag door, nagenoeg hetzelfde iedere minuut.

Gr,

Hi Kees,

De e-mail naar je laatste e-mail is schijnbaar wel overgekomen.

Ik heb de storing nog steeds elke middag om 13.00 uur. Maakt hij op dat tijdstip ook geen backup aan o.i.d. ?

Je moet maar even een seintje geven als de e-mail over dan ik wat bestandjes naar je mailen.

Groet,

Bert