Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Mike
Meteonoord schrijft:
Ik heb wel de nieuwe, betaversie, al gedownload.

Als je dit soort dingen wil voorkomen zou ik zeker niet met BETA versie's aan de gang gaan, daar kunnen dus genoeg bugs in zitten.
Door osjohn
Ik zie op dit moment niet dat WD de boosdoener is, er zijn bijna geen problemen elders bij de gebruikers en het is zo stabiel als wat.

En daarom ook niet de beta versie erop zetten.

Ik denk dat er om 13.00 uur wat begint te werken op die computer dat een conflict maakt met WD.

Antivirus scanner, een programma dat automatisch op de nieuwe computer geintalleert zit van uit de fabriek, een videokaart of geluidskaart die naar een ugrate zoekt, op zoek naar een nieuwe driver ???? en zo kan je maar verder opsommen wat er kan zijn.

Ook zou ik even bij Asus zoeken naar driverupdate,s.

Gewoom om 13.00 uur bij die computer zitten en kijken of je kan zien wat er gebeurt.

John van Os
Door osjohn
Bert, ga eerst maar eens naar de Asus site en installeer maar alle Update,s, ook de biosupdate als dat nodig is.

Dan b.v. het programa,tje ASUS Easy Update, en zo zijn er meer van Asus, daar zou ik het zoeken omdat die automatisch op de ingestelde tijd zoeken naar update,s.

John van Os
Door Eckie76
John,

als ik alle internetforums ook in het buitenland raadpleeg ( plus mijn eigen ervaringen ) kan ik alleen maar vaststellen dat Weather Display alles behalve stabiel is. Als het bij jou en anderen op HWA goed werkt is dat natuurlijk perfect en zou ik zeggen: ga ermee door.
De hele opzet van de software is zo rommelig en chaotisch, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Dat kan dus echt vele malen beter.
Ook vind ik het aantal updates, betaversies en aanvullingen zo irritant, dat ik er helemaal afstand van genomen heb.
Echt stabiel vind ik WS Win en Weatherlink.

Maar om terug te komen op Bert's probleem: Ik ben er bijna compleet van overtuigd dat het niet aan zijn pc ligt en dat er een zoveelste bug in WD zit en dat het alleen verholpen kan worden door een nieuwe stabiele versie te installeren.
Door Meteonoord
Hi collega's

Duidelijk is voor mij dat WD voor- en tegenstanders heeft maar ik stel vast dat mijn probleem nog steeds niet is opgelost.

Het advies van John heeft dus geen resultaten gehad. Zojuist heb ik versie 10.37N build 28 geinstalleerd, mede gezien het advies van Kees.

Morgen om 13.00 ga ik kijken wat het resultaat is. De volgende test zal zijn het uitzetten van alle programma's muv van WD en weer kijken.

Ook speelt nog steeds mee het advies van Olaf. Het feit dat het hier gaat om een beta versie weerhoud mij hier nog even van.

We blijven zoeken !

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Meteonoord
Beste collega's,

Ik ben eruit, het probleem lijkt opgelost ( schijnbaar ).

Ik heb versie 10.37N build 28 geinstalleerd en ziedaar het werkt.

Ik wacht morgen nog even af of hij morgen om 13.00 ook nog goed draait, is dat het geval dan kan dit topic worden gesloten.

Ik doe morgen weer verslag.

Groet,

Bert
Door WeerStationWoerden
hoi Bert
ik hoop voor je dat dit werkt .
ik heb zelf ook problemen met WD + Asus Eee Box .
ik heb zelf ook al alles getest en gedaan wat ik kon verzinnen maar niks
maar ook echt niks werkt.

kom net terug van een weekje vakantie.
en zag dat de EeeBox 112uur heeft gewerkt (1mei tot 5mei)

de testen
Asus uptodate +_ 4-24uur daarna vast
Asus na een schone install ... geen update van win XP of drivers 112uur daarna vast
ik weet niet meer waar het aan ligt ?
zal niet meer lang duren of ik ga eens kijken naar een andere PC .

ik gebruikt een Davis Vantage pro2 met data loger USB.
na een schone install dan install ik eerst Weather Link en N8VBvCOM-227
en Weather Display .
en ik kopieer plak de map oude map wdisplay (alleen de over gebleven file's die je over hou na uninstall WD ) in de nieuwe map wdisplay.
en klik op de reg file die je vind in databackup .
kan natuurlijk ook zijn dat....
dat niet de bedoeling is maar zover ik weet wel

maar oke ik hoop voor je dat het over is

MVG Gert

Meteonoord schrijft:
Beste collega's,

Ik ben eruit, het probleem lijkt opgelost ( schijnbaar ).

Ik heb versie 10.37N build 28 geinstalleerd en ziedaar het werkt.

Ik wacht morgen nog even af of hij morgen om 13.00 ook nog goed draait, is dat het geval dan kan dit topic worden gesloten.

Ik doe morgen weer verslag.

Groet,

Bert
Door osjohn
Het is natuurlijk wel dat de EEE-PC een geknipte Windows XP home geinstalleert heeft.

Het zou kunnen dat de Home versie, die volgens de beschrijving niet uitgebreid voorzien is van b.v. netwerk software en instellingen die problemen geeft.

Maar waarom om 13.00 uur zoals bij Bert ?? is dan voor mij een raadsel.

Zelf draai ik een Intel moederbordje met de zelfde uivoering als de Asus EEE-PC, maar zelf XP-Pro erop gezet en geen probleem gehad.

Ik heb gisteren nog op dat PC,tje alle weerprogramma,s gelijktijdig laten draaien, en het draait nu zelfs nog probleemloos.

Als ik een EEE-PC had probeerde ik het met Windows XP pro uit, niet geschoten is altijd mis.

John van Os
Door Eckie76
In Weather Display en andere programma's zitten wel eens bugs. Daar heeft XP Home of XP Pro niets mee van doen. Er zit dan een foutje in het programma, dat zich manifesteert op vaste tijdstippen of na een bepaalde gebruiksduur of tijdens een zoveelste upload.
Door WeerStationWoerden
ik heb gisteren een boot usb stick gemaakt met windows XP Pro
en geïnstalleerd op de Asus Eee Box .
alles draait nu vanaf 23:00 9mei .
ben benieuwt of dit werkt ?
valt al wel op dat de boel nog niet vast is gelopen .
als ik namelijk XP Home up-to-date had liep de boel al na een paar uur vast !
zoals John al zegt .... niet geschoten is altijd mis !

mvg Gert

osjohn schrijft:
Het is natuurlijk wel dat de EEE-PC een geknipte Windows XP home geinstalleert heeft.

Het zou kunnen dat de Home versie, die volgens de beschrijving niet uitgebreid voorzien is van b.v. netwerk software en instellingen die problemen geeft.

Maar waarom om 13.00 uur zoals bij Bert ?? is dan voor mij een raadsel.

Zelf draai ik een Intel moederbordje met de zelfde uivoering als de Asus EEE-PC, maar zelf XP-Pro erop gezet en geen probleem gehad.

Ik heb gisteren nog op dat PC,tje alle weerprogramma,s gelijktijdig laten draaien, en het draait nu zelfs nog probleemloos.

Als ik een EEE-PC had probeerde ik het met Windows XP pro uit, niet geschoten is altijd mis.

John van Os