Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Thorbon
hey,
op mijn weerstation zelf staat 4.2 mm maar op weatherdisplay blijft enkel 4.0 staan.. hoe kan ik dit verhelpen? het lijkt alsof enkel de eenheden doorgestuurd worden naar WD
Door wslangerak
Control panel > Units and settings > tabblad Precision

Zet daar een vinkje bij "Rain in mm to 1 decimal place" en je probleem is opgelost. Hoop ik ;)

Gr,
Door wslangerak
O, op die manier! Wat heb je ook alweer voor een weerstation? Een Nexus-achtige toch? Cresta?

Kijk even of je in hetzelfde scherm als eerder genoemd niet "Ignore first rain of the day" hebt aangevinkt.

De tip van de Nexus-achtigen is 0.7 mm, maar WD ziet dat als 0.8 mm. Dit blijkt in de praktijk beter met de werkelijkheid overeen te komen.

Als je dus 5 tips hebt gehad geeft de console 5 x 0.7 = 3.5 mm aan.
WD laat dan 5 x 0.8 = 4.0 zien.

Tenzij je de eerste regen niet ziet, dan is het 4 x 0.8 is 3.2. Terwijl de console dus 3.5 laat zien.
Door Thorbon
ignore first rain afgevinkt maar nog steeds hetzelfde..ik heb inderdaad een cresta..(nexus achtigen) maar het zal natuurlijk wel iets te maken hebben met die tips
Door wslangerak
Thorbon schrijft:
ignore first rain afgevinkt maar nog steeds hetzelfde

Ja, maar dat merk je pas de eerstvolgende dag dat er regen valt. WD heeft nu de eerste tip van vandaag niet geteld. Dat verandert niet meer. Dus dan heb je vandaag 0.8 mm minder in WD dan er echt is gevallen. Vanaf morgen moet het goed functioneren.
Door Thorbon
ook komt het icoontje regen niet tevoorschijn tijdens dat het regent..je ziet het in WD soms een halve second verschijnen, maar dan verdwijnt het onmiddellijk terug.. kan je dit ook ergens instellen?

Ook vind ik de plaatst waar je "hevige regen" enz.. kan invullen niet meer terug:)
Door wslangerak
Thorbon schrijft:
ook komt het icoontje regen niet tevoorschijn tijdens dat het regent..je ziet het in WD soms een halve second verschijnen, maar dan verdwijnt het onmiddellijk terug.. kan je dit ook ergens instellen?

Kijk eens bij Control panel > Onder Summary image staat een button "Universal setup". Als je daarop klikt krijg je een scherm met veel instelmogelijkheden, waaronder deze:

Misschien dat dat laatste vinkje bij jou niet aan staat.
Bijlagen
wd_icon.jpg
wd_icon.jpg (22.42 KiB) 3918 keer bekeken