Algemeen forum voor discussie over de website
Door Wietse
Een weerbericht wat op RTL teletekst staat, hoef je hier ook niet te plaatsen vind ik. Maar dat is mijn mening.
Door Eckie76
Die mening respecteert iedereen, maar wat wil je anders? Ik denk niet dat het haalbaar is om zoveel van een amateur, of meerdere amateurs te verwachten dat zij minstens 4 maal per dag een actueel weerbericht opstellen. Dat gaat volgens mij niet lukken en bovendien is het zo omslachtig en arbeidsintensief, dat ik me afvraag of we het doel zo niet voorbij schieten.
Helaas blijkt dat het weerbericht niet actueel genoeg is op dit moment en dat dit met onderlinge afspraken ook niet vlekkeloos werkt. Waarom zou het dan in de toekomst wel werken?

Ik probeer mee te denken, niet iets af te kraken, begrijp me niet verkeerd.
Door Wietse
Ik heb dan liever een verwachting van het KNMI, gebruik dan de xml van de buienradar. RTL teletekst vind ik drie keer niks.
Door Mike
Het KNMI????, ik vind gewoon dat we die van MC moeten gaan gebruiken, daar werken we tenslotte ook mee samen.

Wel jammer dat het met vrijwilligers niet zo wil lopen, niets mooiers dan een amateur weersite die zelf een weersverwachting maakt, toch?
Door Roelof
Hallo Allemaal,

Wie het weerbericht gaat leveren is voor mij geen punt van discussie.
In de overeenkomst die we hebben met MC staat letterlijk:
"Meteo Consul levert meerdere keren per dag een verwachtingstekst voor de site van HetWeeractueel.".
Dit is een deel van de overeenkomst die nog niet is geactiveerd.Dus dit eerst maar eens proberen.

Roelof
Door beneluxmeteo
Hallo allemaal,

Wat betreft de reacties hier kan ik mij gedeeltelijk in vinden. Uiteraard vind ik het ook vervelend dat het niet loopt zoals het zou moeten lopen. Ik heb Luc al aangeboden om evt. een gesproken weerbericht speciaal voor HWA in te spreken, omdat dat gewoonweg wat makkelijker te realiseren valt dan ellenlange tekst in te typen. Voor de één zou dit een leuke aanvulling zijn, maar voor de ander misschien weer een zinloze actie. Meningen wisselen nu eenmaal en dat mag. Ik geef inderdaad toe dat niet actuele weerberichten een doorn in het oog zijn.

Je zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om het weerbericht in z'n geheel te laten vervallen op HWA en op die plek juist wat anders bedenken. Want weerberichten vind je tenslotte overal op het internet en je kunt je afvragen of het dan wel een unieke aanvulling is... Eigenlijk zou je iets moeten bedenken wat je niet zo snel op andere sites vind, maar juist iets wat het 'uniek' maakt en aantrekkelijk.

Je kunt er ook voor kiezen om op de plaats van het weerbericht nu een fraaie weerfoto te plaatsen van inzenders.. Maar goed, we moeten nog maar even brainstormen en tot een middenweg zien te komen om het voor zoveel mogelijk mensen naar de zin te maken.

Groet,

Johan
Door Meteonoord
beneluxmeteo schrijft:
Hallo allemaal,

Wat betreft de reacties hier kan ik mij gedeeltelijk in vinden. Uiteraard vind ik het ook vervelend dat het niet loopt zoals het zou moeten lopen. Ik heb Luc al aangeboden om evt. een gesproken weerbericht speciaal voor HWA in te spreken, omdat dat gewoonweg wat makkelijker te realiseren valt dan ellenlange tekst in te typen. Voor de één zou dit een leuke aanvulling zijn, maar voor de ander misschien weer een zinloze actie. Meningen wisselen nu eenmaal en dat mag. Ik geef inderdaad toe dat niet actuele weerberichten een doorn in het oog zijn.

Je zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om het weerbericht in z'n geheel te laten vervallen op HWA en op die plek juist wat anders bedenken. Want weerberichten vind je tenslotte overal op het internet en je kunt je afvragen of het dan wel een unieke aanvulling is... Eigenlijk zou je iets moeten bedenken wat je niet zo snel op andere sites vind, maar juist iets wat het 'uniek' maakt en aantrekkelijk.

Je kunt er ook voor kiezen om op de plaats van het weerbericht nu een fraaie weerfoto te plaatsen van inzenders.. Maar goed, we moeten nog maar even brainstormen en tot een middenweg zien te komen om het voor zoveel mogelijk mensen naar de zin te maken.

Groet,

Johan

Johan,

Je hebt een PM.

Bert
Door Eckie76
Een weerbericht vind ik op een site zoals HWA een absolute must. Een geloofwaardig weerbericht moet zeer regelmatig per dag / en nacht / ververst worden. Anders dient het geen doel. Denk maar aan naderend ( onverwacht) noodweer.
Ik wil kunnen nowcasten via één website en niet 567 verschillende websites moeten openen om het weer te kunnen volgen.
Ik hoef niet persé lid te zijn van een unieke website, ik wil gewoon in één oogopslag zien wat het weer is, en wat het weer gaat worden in de komende uren. Als ik dan een bericht van gisteren zie, ga ik me ergeren en vraag ik me af wanneer er een oplossing komt.

Ook lees ik hier regelmatig de naam KNMI.
Aangezien HWA een samenwerking heeft met Meteo Consult, lijkt het mij dan voor de hand liggend dat MC ons nieuwe weerpraatje gaat verzorgen.
Door Meteonoord
@Eckie schrijft o.a. :

Ik citeer :

Aangezien HWA een samenwerking heeft met Meteo Consult, lijkt het mij dan voor de hand liggend dat MC ons nieuwe weerpraatje gaat verzorgen.

Einde citaat

Dit heeft MC in de onderhandelingen indertijd naar mijn bescheiden mening toegezegd.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door wslangerak
Klopt, dat schreef Luc ook al:

Luc schrijft:
We krijgen dagelijks het weerbericht aangeleverd van Meteo Consult. Dit weerbericht is het standaard weerbericht zoals dat ook op pagina 193 van RTL Teletekst is te lezen. Dit is het weerbericht voor de korte termijn. Dat zou ik kunnen plaatsen...

Hieronder even een gedachte spinsel:

De opmaak het weerbericht van MC is wel iets anders dan het weerbericht dat we nu hebben staan. Er is namelijk geen 'intro' zoals nu. Deze intro wordt momenteel boven iedere pagina geplaatst. Met het weerbericht van MC zal dit dus niet meer kunnen.

Als we dit weerbericht willen gebruiken, dan moeten we een andere invulling vinden voor de ruimte boven elke pagina. (wie heeft er nog een idee). Het weerbericht kan dan via het menu bereikbaar worden.

We moeten gezamenlijk een keus maken denk ik.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7