Algemeen forum voor discussie over de website
Door Regards
Eckie76 schrijft:
Ik heb liever eerst een tip over hoe we stations met een woestijnklimaat van de voorpagina kunnen krijgen :)

Nou dat is dan al 1 minder, heb mezelf al door Luc weg laten halen (verleden week) zodat ik niet bij de "Toppertjes" komt te staan.
Ik heb geen centen om een dure Davis aan te schaven, een weerhut hoef ik thuis ook niet mee aan te komen, is er gelijk "stront" thuis bij mij "wat moet die lelijke kast in de tuin" :evil:

Ik heb mijn temp sensor 100% in de schaduw staan dus daar ligt het niet aan, komt bij mij door de schuur muur (warmte stralling) en de schutting (weinig lucht circulatie).

Wat een leuke hobby hebben we toch ;)

Gr Rik
Door petergroeneveld
Regards schrijft:
Eckie76 schrijft:
Ik heb liever eerst een tip over hoe we stations met een woestijnklimaat van de voorpagina kunnen krijgen :)

Nou dat is dan al 1 minder, heb mezelf al door Luc weg laten halen (verleden week) zodat ik niet bij de "Toppertjes" komt te staan.
Ik heb geen centen om een dure Davis aan te schaven, een weerhut hoef ik thuis ook niet mee aan te komen, is er gelijk "stront" thuis bij mij "wat moet die lelijke kast in de tuin" :evil:

Ik heb mijn temp sensor 100% in de schaduw staan dus daar ligt het niet aan, komt bij mij door de schuur muur (warmte stralling) en de schutting (weinig lucht circulatie).

Wat een leuke hobby hebben we toch ;)

Gr Rik

Hallo Rik,

Ook al zou je het geld voor een Davis hebben dan is het nog geen verplichting om er een aan te schaffen die beslissing ligt nog altijd bij jezelf.

Heb zelf een Davis en kan toch niet voorkomen dat er ook bij mij wel eens een uitschieter is, dit kan door diverse oorzaken komen, software of een hardware probleem. Probeer het dan te corrigeren en thats it!

Dat het dan wel eens op de voorpagina van HWA komt, ja dat kan ook wel eens voorkomen. Het zou op een of andere manier eruit gefilterd moeten kunnen worden voordat het op de voorpagina komt maar dat is niet aan ons.

Als ik wel eens zo´n extreme waarde zie dan weet ik voor mijzelf dat het niet klopt. Deze zal dan wel door een moderator gecorrigeerd worden denk ik dan, wat meestal ook gebeurt.

Maar even over jou probleem, een weerhut hoeft niet persé lelijk te zijn, het hoeft ook niet zo´n grote kolos te worden, laat er desnoods een klimplant langs groeien ter camouflage, per slot van rekening ben je toch ook een huisgenoot die recht heeft op een hobby. Probeer er thuis nog eens over te praten.

Jammer dat je je hebt weg laten halen, we zijn maar amateurs!
Door Eckie76
@Rik,

het is niet mijn bedoeling mensen "weg te krijgen". Ik snap niet goed waarom je je aangevallen voelt. Het was min of meer als grap bedoeld en niet eens aan jou gericht.
Ook ben ik niet voor een klasse-systeem op HWA. Vaak wordt geroepen dat Davis-bezitters altijd goed zouden zitten.Ik kan je vertellen dat dat zeker niet het geval is en dat er ook Davis-stations bijzijn, die veel te hoog zitten bij zonnig weer.
Het is met een goedkoper station prima mogelijk om kwalitatief zeer goede metingen te verrichten, maar daar moet je dan wel wat voor doen.
Ik heb inderdaad een paar weerstations in gedachten, die veel te hoog zitten bij zonnig weer. Die zou ik inderdaad willen uitsluiten, totdat zij de de zaken op orde hebben, omdat zij het gehele waarnemingsbeeld verstoren. Maar...dat is niet aan mij, omdat het niet mijn website is.
Daar mag ik best kritiek op hebben, dat recht mag ik toch hebben.
Ik ben ook zeker niet de enige die streeft naar een realistischer beeld.
Natuurlijk ben ik ook niet foutloos. Ook bij mij treden er best wel eens fouten op, maar ik doe er wel alles aan om het zo goed mogelijk te doen.
Er wordt altijd gehamerd op hobby en amateurisme. Mag een amateur dan niet streven naar perfectie omdat hij maar een amateur is?

Nou ja, jammer dat je weggaat.

groet Olaf
Door Luc
Even voor de duidelijkheid:

Rik gaat/wil niet weg bij HWA. Hij heeft bij mij aangegeven dat het momenteel niet lukt om een betere opstelling te krijgen van zijn weerstation. Hij heeft me daarom verzocht om hem uit te sluiten voor de extremen pagina, zodat hij niet steeds met de hoogste temperatuur op de homepage komt. En dat heb ik dus gedaan...

Gr,
Luc
Door Regards
osjohn schrijft:
Rik,met zo,n prachtigge webpagina is het zonde dat je uitgeschakelt staat !!!

John van Os

John, dank je wel.

Ik ga hier (op deze site) een beetje het gevoel krijgen dat als je niet aan bepaalde "voorwaarden" doet dat je niet meer mag meedoen.

Zoals je moet minimaal een Davis (mijn situatie €1235,-) hebben (of een weerhut, zie vorige Quote) een stuk gras onder de temp meter (heb geen gras), open veld (weiland, ik woon tussen "andere" huizen).

Ik heb gewoon "veel" stadseffect, deze site begint een beetje op een professionele toer te gaan, ik heb geen recht van spreken (zit nog niet zo lang bij deze “club” ) maar het is toch een amateur/hobby site?

Achter de schermen help ik ook mensen met hun MOS verwachting, vind ik leuk om te doen (ben nog ergens mee bezig voor mensen zonder php).

Sorry mensen maar ik weet niet wat ik hier mee aan moet.

In de tussen tijd nog wat reacties zie ik:
@ petergroeneveld
Die beslissing over een Davis begrijp ik (spul wat ik nu heb "werkt" ook naar mijn tevredenheid.
Over dat "bannen" v.d. voorpagina, bij AWEKAS word je voor 6 uur verbannen als je te hoge waarden heb (al 1X gehad, maar dit lag 100% aan de weerssituatie) dit gebeurd automatich (gemiddelde van omliggende weerstations en dan een bepaalde waarden daarboven 5gr ?).
Weerhut, zal het er eens met de "baas" over hebben (maar weet nu al het antwoord), waar ik ook mee zit is of de zender dan wel sterk genoeg is als men hem gaat "inbouwen".

@ Eckie76
Ik doe zo veel mogelijk wat in mijn kunnen/mogelijkheden zit.
Ik voel me niet "aangevallen" echt niet, maar hier in het forum en op de voorpagina word er wel telkens over gesproken, heb al een paar keer met de hoogste temp. daar gestaan, vond dit zelf niet prettig (je hoopt dat je niet met de hoogste temp. op de voorpagina komt, word een obbsesie zo).
Natuurlijk mag je streven naar perfectie, maar het moet wel "leuk" blijven (waar ligt de grens?).
En néé, ik ga niet weg (zoals Luc al schreef).

@ Luc
Dit was ook mijn bedoeling, nogmaals bedankt om mij daar af te halen.

Zo, pfff effe roken hoor :woohoo:

Gr Rik
Door Weerstation Kaatsheuvel
Hallo Rik,

Het is jammer dat je het gevoel hebt dat je niet meer mee mag doen.
Je moet de kritiek die je krijgt niet al te persoonlijk opvatten.
Ga door met datgene waar je mee bezig bent,je hebt een mooie website.
Niet iedereen heeft de middelen om een Vantage pro weerstation te kopen
Je levert zelfs een positieve bijdrage door andere mensen te helpen.
Je hebt gelijk het is een amateur hobby site.
Groet,

Hans
Weerstationkaatsheuvel.nl

:)
Door Eckie76
Rik,

als dat gevoel ontstaan is, dan is dat jammer en ook zeker nooit de bedoeling geweest.
Het gaat zeker niet om "mee mogen doen".
Iedereen heeft evenveel rechten.
Wel is het zo, dat als stations 29 graden aangeven, terwijl het hooguit 20 of 21 graden is, het voor een deel van de deelnemers nogal ongeloofwaardig maakt en vervelend.

Wat mij betreft heb je nu twee kampen:

1. De deelnemers die geen betrokkenheid tonen, plus extreem slechte waarden aanleveren en het wel allemaal prima vinden. Die mogen van mij dus wegblijven, maar dat is persoonlijk uiteraard. Dat ik dit zeg wordt mij niet in dank afgenomen, maar ik vraag me steeds af waarom.

2. De deelnemer die streeft naar realistische toestanden en betrokkenheid toont, lees: bereikbaar is.

Beide groepen zijn amateurs. De nummer 2 is meer met zijn hobby bezig. Hierdoor ontstaat hier telkens het beeld, dat nummer 2 profesionele ambities koestert. Dat misverstand zou ik dolgraag de wereld uithelpen, maar hoe weet ik niet meer...

Als ik jouw verhaal dan lees, behoor je beslist tot groep 2, maar aangezien je duidelijk baalt van je omstandigheden geef je ook aan dat het allemaal beter kan.
Daarbij zou ik je graag willen helpen, en vele anderen ook.
Door weerzoetermeer
Hallo Olaf,

En waar zou je dan de grens willen trekken? Het is natuurlijk heel makkelijk om te roepen dat er stations te warm meten. Dat kunnen we allemaal zien. Maar waar zou jij nou de grens willen trekken....1 graden? 2 graden? 3 graden? En ten op zichte van wie wil je de grens trekken?

Gr.
Thierry
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 16