Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Thorbon
het is me gelukt door de instelling voor detectie aan te passen.. vb 30minuten terugkijken voor regen, enz..
Nu heb ik jouw commentaar over die tips hierboven eens gevolgd en het is idd net hetzelfde.. console neemt 7, WD 8..
welke is nu juist ? die van de console of WD en dien ik dan beste WD aan te passen zodat hij hetzelfde als console geeft?
Door wslangerak
Thorbon schrijft:
welke is nu juist ? die van de console of WD en dien ik dan beste WD aan te passen zodat hij hetzelfde als console geeft?

Goed dat het is gelukt!

De 0.7 van de console zou goed moeten zijn, maar vergelijking met andere stations (ook op het WD-forum) zorgde voor de conclusie dat 0.8 mm per tip meer waarheidsgetrouw is. Ik heb hem op 0.8 staan en als ik vergelijk met stations in mijn omgeving is er vrijwel geen afwijking per dag of per week.
Door Thorbon
Vandaag 0.7 neerslag gevallen op console.. In weather display geen regen gevallen.. nochtans staat ignore initial rain afgevinkt..
Weet iemand hierop de oplossing, want dit is natuurlijk wel spijtig als er maar 0.7mm valt, want dan is er zogezegd niets gevallen..
Door wslangerak
Dan ben ik bang dat ook in jouw geval de eerste tip af en toe niet wordt geregistreerd. Komt in een aantal gevallen bij de Nexus-achtigen voor (ook bij mij) en schijnt niet te kunnen worden verholpen door Brian, de maker van WD. Probleem is dat het niet altijd gebeurt en dus is de oorzaak (nog) niet te achterhalen.

Ik zal nog even kijken of ik het topic op het WD-forum hierover kan terugvinden.

Gr,

>> edit: http://www.weather-watch.com/smf/index.php/topic,36253.0.html
>>> edit2: http://www.weather-watch.com/smf/index.php/topic,34128.0.html
Door Thorbon
ah ok, dan ben ik niet de enige.. dit is natuurlijk niet zo erg, maar indien er een dag maar 0.7 mm regen valt, wordt dit gerekend als een droge dag en dat is natuurlijk vervelend.. in de laatste link die je gaf lijkt het opgelost, maar die dateert al van 2008 dus ik gok dat het toch niet is opgelost.. hoe fix jij dit nu? want ik zie nu bij jou toch ook 0.8 staan.. en dat is toch de eerste tip..
Door wslangerak
Ja inderdaad. Maar het gaat soms gewoon drie maanden wel goed en dan ineens slaat-ie de eerste tip weer over... Ach, wat is nou 0,7 mm in een mensenleven :lol: