Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door Zaferr
Goedenacht iedereen!

Zoals sommige misschien al gemerkt hebben.. De kaarten van a.s. Maandag zien er indrukwekkend uit.. Laat ik nu op dit gebied niet zoveel verstand hebben.. Ik heb al op een ander forum gelezen dat het flink tekeer kan gaan in het land. (mits de vooruitzichten zo blijven) Nu vraag ik mij af: wat vinden jullie ervan? (ik snap het, het is nog ver, maar het staat al een tijd op de kaarten, en met elk nieuw model lijkt het steeds heviger te worden!)

Cape 2500j/kg, lifted index van -7 tot -9, dauwpunt van 21 graden en de temperaturen liggen rond de 24-28 graden..!
Voor zover ik dit kan beoordelen (met mijn niet weerkundig brein) lijkt dit een interessante dag te worden.. Laat maandag nu nét mijn vrije dag zijn! :D

Hoop dat jullie mij kunnen helpen, bij het beoordelen van de modellen..

Groetjes Zafer
Door Mike
Het warmt maandag idd erg snel op, waaruit dan ook pittige buien kunnen ontstaan, ben zeer benieuwd, alleen is de vraag waar ze gaan vallen, dat durf ik niet te zeggen ;)

Wat ik wel weet is dat ik niet vrij ben :laugh: , wel jarig ben en dat weerstaton bollenstreek dan 3 jaar bestaat :silly:
Door Wietse
Het zakt toch wel steeds meer naar het zuiden hoor, ik ben benieuwd of Nederland nog wat krijgt, of België de hoofdprijs pakt.
Door SpeedyGJ
Het zakt ook steeds meer, toch is het wel een verbetering want aantal dagen terug zou alleen het zuiden hiermee te maken krijgen. Toch denk ik wel dat het hele land op onweersbuien kan rekenen.
Door Eckie76
Cape and Lifted zijn indrukwekkend hoog voor met name Zuid-Nederland. Ik houd die waardes al een paar dagen in de gaten.
Als dit uitkomt, dan hou je hart maar vast.
Door Zaferr
Nieuwe kaarten! :blink:

[img]http://www.wzkarten.de/pics/Rmgfs606.gif[/img]
Door Eckie76
Limburg valt dan grotendeels in de hoofdprijzen.
Ik heb deze waarden al sinds 2006 niet meer gezien.
Laatste keer was juli 2006, toen hebben we in de regio Roermond gigantisch noodweer met wateroverlast gehad en enorme bliksemactiviteit.
Door Zaferr
Hmmm.. dat is niet fijn, ik zou het (zoals je al deed) goed in de gaten houden!
Door Eckie76
Zal me niks verbazen als er in Noord-Frankrijk tornado's komen, net als vorig jaar. In Duitsland is er een paar dagen geleden al een geweest.
Door mavlo77
Alleen die CAPE en LI kaart zegt niet alles. Dat is alleen de beschikbare hoeveelheid energie. Er zal dus ook een trigger moeten zijn, en die lijkt nog wat onzeker, getuige er weinig neerslag wordt ingetekend in de kaarten.