Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door WeerstationGraveNL
Zoals jullie wel (of niet) weten beschik ik over MesoMap Live, waarop gegevens van andere Weather-Display-gebruikers semi-live zichtbaar kan worden gemaakt in de vorm van een animatie (roulerende data).

Zo kun je in een oogopslag zien wat de gemeten temperatuur is, even later zie je de windrichting, weer even later de luchtdruk en tot slot worden icoontjes van het actuele weerbeeld getoond, waarna het weer overnieuw begint. De data wordt iedere 15 minuten ververst.

Net zoals je met een klein bestandje je weergegevens op HWA krijgt, zo kun je ook door het ingeven van het adres van je clientraw-bestand jouw gegevens op honderden andere MesoMaps getoond krijgen.
Tevens wordt de link naar jouw weersite aan die gegevens gehangen.

Op het WD-forum kun je zien hoe je dat voor elkaar kunt krijgen:

You can only currently display data from your own weather station if you are using the Weather Display software package to capture data from it. If you are running Weather Display, here's what you need to do:

1) If you're not already doing so, configure Weather Display to upload the clientraw.txt file to your web server on a regular basis. See how to do this here...http://www.weather-watch.com/smf/index. ... 220.0.html. If you're only uploading the files for use with MML, then a 5 minute upload frequency is fast enough. Weather Display Live users probably already upload their files much more frequently than this.

2) Go to the MML Management Centre http://wxd.weather-watch.com/mml_sys/index.php. If you aren't already a user, click on the Sign-up link and subscribe as a 'Clientraw Data Provider'. If you are already registered as a user, log in and then add a subscription to 'Clientraw Data Provider'. This type of subscription is free and existing users shouldn't have to go through a (non-)payment process to use this option.

3) Click on the "Setup Clientraw.txt collection" option (if you're not taken there automagically) and complete the details on this page. Hover your mouse over each field to see what you should enter into it. It's important to make sure that the details on this page are entered accurately, otherwise the server will not be able to collect data from your station, or your station details may display incorrectly on maps. The Station ID for your weather station is displayed here. Look out for this value when you add stations to your MML list.

4) Make sure your Station Status is set to 'Live' and click Submit. The server will then download weather data from your clientraw.txt file approximately every 15 minutes. The data will then be available for you and other MML users to display on your map. Just add your station like you would add any other station to a map.

Users of some other weather station software packages are experimenting with creating files in the same format as clientraw.txt to allow the server to collect data from their software. If any of these methods are published we'll try to include details here of how to set things up.

Bovenstaande is helaas Engelstalig.
Misschien dat ik dat vanavond even kan vertalen, of iemand anders mocht zich geroepen voelen (scheelt weer wat tijd :) )

Op onderstaand adres kun je mijn MesoMap Live bekijken.
http://www.bommeltje.nl/mml/index.html

Aan de rechterkant krijg je de gegevens van de weerstations te zien (even met de cursor boven een station gaan staan) en tevens heb je daar toegang tot de andere kaarten (Weerstations Benelux, Meteo vliegbasis Benelux, en andere landen in Europa).
Bijlagen
mml.jpg
mml.jpg (109.06 KiB) 3988 keer bekeken
Door Regards
Heb me ook net aangemeld Station ID: WD01844

Edit: hoe kan ik nu zien of mijn gegevens worden gebruikt en of dit goed gaat?
Komt men automatich bij jouw op je map terecht? met zijn of haar gegevens?

Gr Rik
Door WeerstationGraveNL
Hey geweldig, ik ga jullie meteen toevoegen.
Done, ik zie dat WS Brandwijk zich ook heeft aangemeld.
Eveneens toegevoegd :)

/edit:
Ik heb jullie meteen even priority gegeven.
als er meerdere stations in dezelfde stad/streek zitten, dan kan ik voorrang geven aan bepaalde stations.
Door WeerstationGraveNL
Onderstaande afbeelding toont de beschikbare stations waaruit ik kan kiezen. Zoals je ziet zitten daar naast WD (Weather-Display) ook CW, DW en vliegbases bij.

Mijn voorkeur gaat uit naar WD stations, aangezien de link die daar aan hangt altijd naar een weersite gaat. Soms kies ik een ander soort weerstation om hiaten in de kaart op te vullen.
Bijlagen
Lijst_MML.jpg
Lijst_MML.jpg (116.12 KiB) 3988 keer bekeken
Door Regards
WeerstationGraveNL schrijft:
Onderstaande afbeelding toont de beschikbare stations waaruit ik kan kiezen. Zoals je ziet zitten daar naast WD (Weather-Display) ook CW, DW en vliegbases bij.
Mijn voorkeur gaat uit naar WD stations, aangezien de link die daar aan hangt altijd naar een weersite gaat. Soms kies ik een ander soort weerstation om hiaten in de kaart op te vullen.

Heb gezien dat je mij heb toegevoegd, thnx, is hier eigenlijk een limiet aan verbonden? (het aantal station's die je kan plaatsen).

Je had mijn DW2518 dus ook kunnen gebruiken ;) maar dan had niet je niet mijn link gehad, oke.

Wil ook wel MesoMap maar heb geen PayPal account.

Wat ik ook jammer vind is dat het om de 15 minuten word geupdate, kortere updates is mooier denk ik.

Gr Rik
Door WeerstationGraveNL
Regards schrijft:
Heb me ook net aangemeld Station ID: WD01844

Edit: hoe kan ik nu zien of mijn gegevens worden gebruikt en of dit goed gaat?
Komt men automatich bij jouw op je map terecht? met zijn of haar gegevens?

Gr Rik

Hoi Rik, als je naar mijn MML gaat, dan zie je dat je inmiddels bent toegevoegd.
Bezitters van MesoMap Live moeten zelf om de zoveel tijd controleren of er nieuwe weerstations zijn toegevoegd.
Dit laatste gebeurt dus niet automatisch. Helaas niet :)

/edit:
De interval van 15 minuten heeft te maken met extreem servergebruik door MML. De flash-module wordt op mijn eigen site gehost, maar de gegevens, van overigens maximaal 50 stations per kaart, wordt van weather-watch.com gehaald. Dat is hetzelfde domein als waar het WD-forum op is gehost.

Vanaf nu kunnen alle MML-gebruikers jou vinden als zij hun kaarten gaan invullen. De meesten gebruiken maar 1 kaart, maar ik heb de volle mep, 10 kaarten, gevuld.

Is het trouwens niet zo dat je bij Weather display Live een gratis MML-kaart kunt gebruiken!? Gratis... ga ik even opzoeken! Zie mijn WDL: www.bommeltje.nl/wdl/

/edit:
Inderdaad, bij WDL krijg je MesoMap Lite met 1 kaart.
Koop je de volversie van MML, dan mag je 10 kaarten gebruiken.