Algemeen forum voor discussie over de website
Door Roelof
Eckie76 schrijft:
Van mij mag het ook. In principe heb ik niks tegen gebruik van mijn data door anderen, mits:

1. men mij uitdrukkelijk om toestemming vraagt.
2. men een bronvermelding plaatst.
3. men geen financieel gewin uithaalt.

Hier kan ik mij helemaal in vinden. Dus van mij mogen ze.

Roelof
Door Roelof
Eckie76 schrijft:
Van mij mag het ook. In principe heb ik niks tegen gebruik van mijn data door anderen, mits:

1. men mij uitdrukkelijk om toestemming vraagt.
2. men een bronvermelding plaatst.
3. men geen financieel gewin uithaalt.
Door duck1966
ik heb er geen moeite mee ik vliegerde ook vrij veel ik heb ze zelf nog. De breedste vlieger is 4,50 meter
1. ik vind het goed dat ze gebruik kunnen maken van mijn gegevens
2. ik ben geen voorstander voor het doorgeven van gegevens
3. dat ze mij om toestemming vraagt.
4. dat ze de plaats er bij zetten
3. en inderdaad geen geld er aan verdienen
Door pb2rdf
wslangerak schrijft:
Ze zijn nu bezig met een nieuw design en een aantal functies. Eén van de functies die ze willen maken is dat ze een overzicht hebben met plaatsen, waar gevliegerd kan worden.
Achter de plaatsnamen zouden ze dan de actuele windmeting willen laten zien.

Mijn verzoek: kijk eens op die site, kijk ook eens op http://www.vliegerweer.nl (die hebben een soortgelijke functie) en laat even weten hoe je erover denkt.

Bij voorbaat dank!

Groeten,
Kees.

Gewoon verwijzen naar :
Wundeground
Hebben ze een mooie kaart met overzicht.

grtn, Peter
Door wslangerak
pb2rdf schrijft:
Gewoon verwijzen naar :
Wunderground
Hebben ze een mooie kaart met overzicht.

grtn, Peter

Hmmm, zo simpel ligt het niet, Peter. Ze willen zelf op de eigen site een kaart met plaatsen en data. Zoals op http://www.vliegerweer.nl

Ik denk dat langzaam aan wel duidelijk wordt dat de stations toch afzonderlijk benaderd zullen moeten worden door kitedays.nl
Zal het topic nog open houden tot na het Pinksterweekend en dan de conclusie doorgeven.
Door Regards
SpeedyGJ schrijft:
Sommige stations zouden niet mee kunnen doen opdat de opstelling soms te dramatisch is, dit is niet verkeerd bedoeld hoor maar als er b.v kracht 4bft staat (20km/h) en het station geeft maar een 1bft dan klopt het natuurlijk niet.

Goeie voorbeeld van mij kant, ik meet momenteel bijna helemaal niks terwijl buitenom een dikke 4bft staat. Dit alles komt gewoon door hele zooi bomen in de richtingen NW tot NO.

Ben ik het mee eens, heb sinds donderdag MesoMap Live (front page, scoll naar beneden), heb stations moeten uitsluiten omdat er soms een plaatselijke orkaan heerst.
Heb een aparte kaart aangemaakt (kaart WD) met zoveel mogelijk aan het water gestationeerde stations, is niet echt bruikbaar denk ik voor de site www.kitedays.nl
Op AWEKAS >> Link << is dit ook goed te zien.

En ja, ze mogen mijn data hier ook voor gebruiken als ze willen, ik denk alleen niet dat het ze zo kunnen krijgen als www.vliegerweer.nl zij hebben eigen stations.

Gr Rik
Door wslangerak
Tijd voor de conclusie, want er komen geen reacties meer bij denk ik.

Ik zal aan de webmasters van http://www.kitedays.nl meedelen dat men de stations van HWA het beste individueel kan benaderen en dat uit de reacties is gebleken dat een aantal stations onder deze voorwaarden bereid is data te leveren:

1. Persoonlijk verzoek aan de eigenaar;
2. Duidelijke bronvermelding (stationsnaam);
3. Geen commerciële bijbedoelingen.

Het aantal reacties is me een beetje tegengevallen, maar gezien de verhitte discussies omtrent Meteo-Consult kan ik me dat wel voorstellen.

Iedereen bedankt voor het reageren, dit topic zal nu worden gesloten.

Groeten,
Kees.