Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Luc
wslangerak schrijft:
Luc schrijft:
Welk boek heb je gekocht?

Webdesign met PHP5 van Easy Computing, Ward van der Put.

Ik heb wel gelogen, 't is wat dunner dan 10 cm ....:unsure:
Ik vermoedde al dat je die 10cm spreekwoordelijk bedoelt ;)
Door WSL
wslangerak schrijft:
[quote]
Verder kun je het woord "Meetstation" als je dat zou willen nog weghalen met preg_replace (zie http://nl3.php.net/preg_replace)en de luchtdruk weergeven met één cijfer achter de komma met number_format (zie http://www.sitemasters.be/?pagina=overzicht/overzicht&cat=26&id=298)
quote]

Dat doe ik in mijn eigen script ook, het woord "Meetstation" er uit halen, de luchtdruk afronden op 1 achter de comma en dergelijke. De code die ik hier geplaatst heb, was even als voorbeeld. Als je daar direct van dit soort dingen in stopt, wordt het misschien weer te ingewikkeld.
Door WeerstationGraveNL
Van Easycomputing heb ik het boek HTML & Web Publishing - Grand Cru.
6 centimeter breed en flinterdunne pagina's :)
Zal eens zien dat ik een cursus via mijn werkgever geregeld krijg.
Door PeeGee
WeerstationGraveNL schrijft:
Van Easycomputing heb ik het boek HTML & Web Publishing - Grand Cru.
6 centimeter breed en flinterdunne pagina's :)
Zal eens zien dat ik een cursus via mijn werkgever geregeld krijg.

Hoe dik is dit boek?
Door Luc
Het wordt een beetje off-topic, maar een goed boek als je met PHP wilt beginnen is 'PHP en MySQL voor dummies'. Lang geleden heb ik dit boek eens doorgebladerd op vakantie. Leest lekker weg.

Indien je een PHP ontwikkelaar wilt worden en daarvan je beroep wilt maken, dan is 'Zend Php Certification' een goed studieboek. Niet al te dik, maar wel uitgebreid. Samen met 'The Zend Php Certification Practice Test Book' kun je je dan voorbeiden op het enige officiele PHP examen van ZEND.
Door weerzoetermeer
Hallo,

Ik heb het boek 'PHP en MySQL voor dummies' maar eens besteld. Ik kan wel het één en ander veranderen in PHP maar zelf iets ontwikkelen gaat mij niet lukken. MySQL daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten. Hopelijk gaat dit boek mij een beetje op weg helpen. Bedankt voor de tips!

Gr.
Thierry
Door Meteonoord
weerzoetermeer schrijft:
Hallo,

Ik heb het boek 'PHP en MySQL voor dummies' maar eens besteld. Ik kan wel het één en ander veranderen in PHP maar zelf iets ontwikkelen gaat mij niet lukken. MySQL daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten. Hopelijk gaat dit boek mij een beetje op weg helpen. Bedankt voor de tips!

Gr.
Thierry

Hi Thierry,

Is de schrijfster Janet Valade ?
Waar heb je hem besteld ?
Wat zijn de kosten ?

Groet,

Bert J. van Bergen
Door WSL
Het mag officieel niet, maar als je geld wilt besparen kun je het boek als .pdf downloaden. Nadeel is dan dat je het op je PC hebt staan en daar moet lezen. Voordeel is dat je direct even kunt oefenen op je PC. Je hebt wel Torrent software nodig zoals BitTorrent of Azureus (Vuze). De pdf is 6,2 MB groot, die heb je in een paar minuten binnen.
Hierbij de URL van de Torrent:
http://www.ditmagniet.....

Niet toegestaan op het forum

Er zijn meer boeken te vinden, gewoon even Googlen op bijv. PHP 5 pdf torrent en je vindt er genoeg

Ik wil niemand aanmoedigen om het op deze manier te doen, maar waarom zou je er voor betalen als je het op deze manier gratis kunt krijgen.