Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
Eckie76 schrijft:
Beste Thierry,

er moet mij nu toch iets van het hart:
Het verhaal over geen tijd of weinig tijd, niet alles tegelijk, het keert steeds weer terug in het forum. Als je dat steeds blijft aanwenden, dan is op een gegeven moment de koek ooit op, want wanneer is de tijd er dan wel? Snap je mijn punt? Je maakt een product, of dat nu hobbymatig of zakelijk is, dat doet er niet toe. Als je dan steeds geen tijd hebt wek je ( bij mij tenminste ) na verloop van tijd de indruk je prioriteiten elders te hebben. Als dat te lang duurt, gaat je product daaronder lijden en gaan zaken verslommeren en beland je in een passieve modus en gaan mensen ( zoals ik nu ) klagen. :)
Zie dit niet als een aanval, maar als een gezonde kritische mening aub.

Groet Olaf

Hoi Olaf,

Ik snap je gevoelens. Ik ben van nature ook erg ongeduldig. Dat neemt niet weg dat ik geen tijd/energie in HWA steek. Sterker nog, de laatste weken ben ik vrijwel elke avond uren bezig met HWA.

Ik ben echter verbeteringen aan het aanbrengen aan de achterkant. Op dit moment is er geen eenvoudig methode om weerstations (tijdelijk) uit te sluiten voor de extremen. Dat maakt het lastig voor moderators om HWA te beheren. En dat komt de kwaliteit van data op de homepage niet ten goede.

Daarom heb ik in overleg met Thierry ook prioriteit gegeven aan een moderator beheer module. Het is (helaas) aan de voorkant niet zichtbaar wat ik daar allemaal voor doe. Ik wil mezelf niet verdedigen, maar ik post hieronder een screenshot van de beheer module voor moderators, zodat het voor andere bezoekers enigszins zichtbaar is wat ik allemaal doe voor HWA. Met deze module ben ik al weken mee bezig. Afgelopen nacht bijvoorbeeld ook weer tot 2 uur aangewerkt. De moderators kunnen tijdelijk en permanente bans gaan opleggen per grootheid (temperatuur, neerslag en wind). Tijdelijke bans worden automatisch na 2 dagen verwijderd. De moderators kunnen de hele ban geschiedenis terug kijken. Bij herhaaldelijke tijdelijke bans, kan dan een permanente ban worden opgelegd. Deze hele functionaliteit werkt via AJAX. De moderator hoeft alleen nog maar op het icoontje te klikken en dan verandert de ban status automatisch van 'geen ban' naar 'tijdelijke ban', naar 'permanente ban' en weer terug naar 'geen ban'.

Over enkele weken hoop ik dit helemaal af te hebben, dan kan ik daarna een professioneel én het huidige weerbericht op HWA weer gaan geven. Want dat is mijn voorkeur. Tot die tijd blijft het weerbericht zoals nu.

De zaken gaan dus zeker niet 'verslommeren'. Het is wel zo dat ik in de weekenden minder achter de PC zit. In het weekend wil ik leuke dingen met mijn gezin. Met 3 jonge kinderen van 2, 3, en 5 jaar is het druk genoeg in het weekend. Ik heb dan slechts sporadisch tijd om achter de PC te kruipen.

Hierbij nog een screenshot. De bans in dit voorbeeld zijn afkomstig van testen, dus geen paniek als je een ban bij je weerstation ziet staan ;)

Rest mij nog om Johan te complimenteren met de uitstekende verzorging van het weerbericht. Veel success met de operatie.

Bijlagen
moderator.jpg
moderator.jpg (25.25 KiB) 2861 keer bekeken
Door Eckie76
Dat ziet er fraai uit. Als je een paar mensen hebt die deze bans kunnen modereren, dan scheelt dat weer een hoop werk. De dagen waarop jij minder aanwezig bent kunnen dan waargenomen worden door anderen, zodat je zorgeloos achterover geleund kan ontspannen.

Veel werk, maar het zal wel ongetwijfeld de moeite waard gaan zijn.
Door Meteonoord
Wietse schrijft:
beneluxmeteo schrijft:
Ik wil absoluut niet zeuren, maar zou het wel fijn vinden als het weerbericht door een amateur niet in z'n geheel verdwijnt.... Dat een amateurweerbericht wel werkt heb ik (zonder mij nu een veer in m'n reet te duwen) wel bewezen door geregeld (ook op de maandag met het aankomende slechte weer) met continu updates te komen...

Hier heb je helemaal gelijk in Johan, ik neem het vanaf 4 juni over. En veel beterschap met je operatie.

@Wietse,

Nu niet boos worden maar dit bedoelen we nu. Het niet aktueel zijn.
Het laatste weerbericht is van 30 uur geleden nu. Naar mijn bescheiden mening kan dit niet op een site die zich hetweeractueel noemt.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Luc
Het laatste weerbericht is van 30 uur geleden nu. Naar mijn bescheiden mening kan dit niet op een site die zich hetweeractueel noemt.

Ik wil volgende week hier een oplossing voor ontwikkelen. Grofweg ziet deze er als volgt uit:

Het eerste professionele weerbericht wordt tussen 5 en 6 aangeleverd door MC. Dat ga ik plaatsen. Dit weerbericht wordt daarna elke 3 uur automatisch ververst door MC. Indien er door een weeramateur een weerbericht wordt gemaakt, dan wordt dat de rest van de dag getoond. Dit wordt die dag niet meer overschreven door een nieuw weerbericht van MC. De volgende dag wordt dan weer een nieuw weerbericht van MC geplaatst.

Hiermee creëren we dat er minstens éénmaal per dag een actueel weerbericht wordt getoond.

Ik vind dit zelf een goede oplossing, maar ben benieuwd naar jullie reacties!

Ook toon ik de blauwe balk met het weerbericht (voorlopig) niet meer op iedere pagina, maar alleen nog op de homepage. Hierdoor staat tot die tijd niet meer op élke pagina een oud weerbericht. Verder heeft dit als voordeel dat er meer plek is op het zichtbare gedeelte voor de daadwerkelijke content. Een bezoeker hoeft zo minder te scrollen.
Door jango
Luc schrijft:

Ik wil volgende week hier een oplossing voor ontwikkelen. Grofweg ziet deze er als volgt uit:

Het eerste professionele weerbericht wordt tussen 5 en 6 aangeleverd door MC. Dat ga ik plaatsen. Dit weerbericht wordt daarna elke 3 uur automatisch ververst door MC. Indien er door een weeramateur een weerbericht wordt gemaakt, dan wordt dat de rest van de dag getoond. Dit wordt die dag niet meer overschreven door een nieuw weerbericht van MC. De volgende dag wordt dan weer een nieuw weerbericht van MC geplaatst.

Hiermee creëren we dat er minstens éénmaal per dag een actueel weerbericht wordt getoond.

Ook toon ik de blauwe balk met het weerbericht (voorlopig) niet meer op iedere pagina, maar alleen nog op de homepage. Hierdoor staat tot die tijd niet meer op élke pagina een oud weerbericht. Verder heeft dit als voordeel dat er meer plek is op het zichtbare gedeelte voor de daadwerkelijke content. Een bezoeker hoeft zo minder te scrollen.

Deze manier vind ik prima maar is het niet mogelijk om een extra buttonknop op de voorpagina te plaatsen langs de bestaande.

1. weerbericht HWA
2. weerbericht MC

Het is niet voor niets dat MC zo vaak het weerbericht aanpast en dan is er altijd de keus welk je wil lezen.

groet Jan
Door Luc
jango schrijft:
Deze manier vind ik prima maar is het niet mogelijk om een extra buttonknop op de voorpagina te plaatsen langs de bestaande.

1. weerbericht HWA
2. weerbericht MC

Het is niet voor niets dat MC zo vaak het weerbericht aanpast en dan is er altijd de keus welk je wil lezen.

groet Jan
Dit is een goede suggestie. Ik wil dat wel op een iets andere manier oplossen. Ik wil de knop weerbericht naar één weerbericht sturen, zoals vermeld in mijn vorige bericht.

Indien het amateur weerbericht geplaatst is, dan wil ik daarop een link zetten naar het MC weerbericht. Op deze manier geef je iets meer gewicht aan het amateur weerbericht, maar kan de bezoeker ook het professionele weerbericht lezen.
Door Meteonoord
Luc schrijft:

En er is weer meer plaats voor reclame :laugh:

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Wietse
Ik heb momenteel geen tijd, aangezien ik bezig ben met mijn nieuwe computer van Picco, ik probeer het zo snel mogelijk te hervatten.
Door weerzoetermeer
Had er dan even melding van gemaakt. Dan kunnen we op zijn minst even het oude bericht weghalen of iets ander neerzetten. Maar.....succes met de Picco! ;)

Gr.
Thierry
Door Meteonoord
Wietse schrijft:
Ik heb momenteel geen tijd, aangezien ik bezig ben met mijn nieuwe computer van Picco, ik probeer het zo snel mogelijk te hervatten.

Oké Wietse ik kan daar beslist wel begrip voor opbrengen maar je hebt een toezegging gedaan dan moet je die ook nakomen.

Bovendien, zoveel tijd neemt dat nu toch ook weer niet in beslag of heeft jouw Picco pootjes en ben je bang dat die wegloopt ?

Kom op Wietse, toon je een kerel en kom je afspraken na.

Groet,

Bert J. van Bergen