Algemeen forum voor discussie over de website
Door Eckie76
Bert,

Ik ben het met je eens, maar nog even geduld en dan zijn dit soort zaken verleden tijd.
Door Meteonoord
Eckie76 schrijft:
Bert,

Ik ben het met je eens, maar nog even geduld en dan zijn dit soort zaken verleden tijd.

Olaf,

Hopelijk !

Alleen, het kan wel goed ! Johan Metselaar heeft dat bewezen.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Eckie76
Graag wil ik het volgende nog even toevoegen, om mijn verhaal wat te verduidelijken.

Er is hier een discussie losgebarsten over het weerbericht op HWA.

1. Er zijn mensen die er stevig van balen dat het niet actueel is.
2. Er zijn mensen die zweren bij uitsluitend een amateur- weerbericht.
3. Er zijn mensen die liever alleen een professioneel weerbericht zien.

Persoonlijk hoor ik bij nummer 1 en 3.
Waarom?
Omdat ik van mening ben, dat een amateurbericht nooit een volledig land kan dekken. Ik geloof heilig in amateurverwachtingen voor een specifieke regio, niet voor een heel land. Wil je dat wel doen, dan ben je dus afhankelijk van het materiaal dat je aangeleverd krijgt door profs. Waarom dan het wiel twee keer uitvinden?
Allemaal maken wij gebruik van professionele diensten op onze hobbysites. Denk dan aan Buienradar, de KNMI verwachting, satellietbeelden van professionele instanties, etc. etc.

Hopelijk snap je nu beter wat ik bedoel en zie ik het opstellen van een landelijke verwachting door amateurs als zinloos.
Laat dat stukje dan gewoon professioneel zijn, dan hoeven wij ons nergens meer om druk te maken.

Vriendelijke weergroet, Olaf
Door Eckie76
Meteonoord schrijft:
Eckie76 schrijft:
Bert,

Olaf,

Hopelijk !

Alleen, het kan wel goed ! Johan Metselaar heeft dat bewezen.

Groet,

Bert J. van Bergen

Dat klopt inderdaad.
Door Meteonoord
Luc schrijft:
Het laatste weerbericht is van 30 uur geleden nu. Naar mijn bescheiden mening kan dit niet op een site die zich hetweeractueel noemt.

Ik wil volgende week hier een oplossing voor ontwikkelen. Grofweg ziet deze er als volgt uit:

Het eerste professionele weerbericht wordt tussen 5 en 6 aangeleverd door MC. Dat ga ik plaatsen. Dit weerbericht wordt daarna elke 3 uur automatisch ververst door MC. Indien er door een weeramateur een weerbericht wordt gemaakt, dan wordt dat de rest van de dag getoond. Dit wordt die dag niet meer overschreven door een nieuw weerbericht van MC. De volgende dag wordt dan weer een nieuw weerbericht van MC geplaatst.

Hiermee creëren we dat er minstens éénmaal per dag een actueel weerbericht wordt getoond.

Ik vind dit zelf een goede oplossing, maar ben benieuwd naar jullie reacties!

Ook toon ik de blauwe balk met het weerbericht (voorlopig) niet meer op iedere pagina, maar alleen nog op de homepage. Hierdoor staat tot die tijd niet meer op élke pagina een oud weerbericht. Verder heeft dit als voordeel dat er meer plek is op het zichtbare gedeelte voor de daadwerkelijke content. Een bezoeker hoeft zo minder te scrollen.

Wat minder leuk is Luc, dat er nu alleen op de eerste pagina staat of er PM's zijn.

Overigens wel een strak plan.

Groet,

Bert J. van Bergen

Ps. Hoe staat het met mijn vraag over avatar ?
Door weerzoetermeer
Hopelijk snap je nu beter wat ik bedoel en zie ik het opstellen van een landelijke verwachting door amateurs als zinloos.
Laat dat stukje dan gewoon professioneel zijn, dan hoeven wij ons nergens meer om druk te maken.

Hoi Olaf,

Jouw mening hierover is duidelijk. Daarom denk ik dat het compromis van Luc een goede oplossing is. Zeker als ik kijk naar de inzet en het resultaat van Johan ben ik van mening dat een amateur wel degelijk een goede landelijke verwachting kan maken die ook nog eens actueel is.

Gr.
Thierry
Door Luc
Meteonoord schrijft:
Wat minder leuk is Luc, dat er nu alleen op de eerste pagina staat of er PM's zijn.
Dat klopt. Ik ben echter een nieuwe versie van de PM software aan het testen. Ziet er tot nog toe goed uit. De nieuwe versie heeft een paar extra's:

1) Er komt een pop-melding zodra er een nieuwe PM is.
2) Integratie vanuit een eigen component wordt mogelijk (hiermee kan ik automatisch een PM sturen indien de moderators een tijdelijke uitsluiting opleggen.)
3) De tijdzone is aan te passen, waardoor de tijd van PM's niet meer 2 uur achter loopt.

De eerste optie lost waarschijnlijk het nadeel op wat jij omschrijft.

Hier heb ik nog niet naar kunnen kijken (andere prioriteiten, ik werd gek van de fake registraties. Heb nu aan de server kant een beveiliging ingebouwd waardoor bots niet meer kunnen registreren).
Door Meteonoord
Luc schrijft:
Meteonoord schrijft:
Dat klopt. Ik ben echter een nieuwe versie van de PM software aan het testen. Ziet er tot nog toe goed uit. De nieuwe versie heeft een paar extra's:

1) Er komt een pop-melding zodra er een nieuwe PM is.
2) Integratie vanuit een eigen component wordt mogelijk (hiermee kan ik automatisch een PM sturen indien de moderators een tijdelijke uitsluiting opleggen.)
3) De tijdzone is aan te passen, waardoor de tijd van PM's niet meer 2 uur achter loopt.

De eerste optie lost waarschijnlijk het nadeel op wat jij omschrijft.

Hier heb ik nog niet naar kunnen kijken (andere prioriteiten, ik werd gek van de fake registraties. Heb nu aan de server kant een beveiliging ingebouwd waardoor bots niet meer kunnen registreren).

Oké Luc, ik wacht af.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door weerzoetermeer
Hoi Bert,

Wat is er met de avatar dan?

Gr.
Thierry
Door Luc
Net inderdaad ook ervaren. Had 2 PM's waar ik pas achter kwam toen in mijn email de notificaties hiervan zag.

Ik heb daarom de PM notificatie weer aangezet op alle pagina's(alleen als je bent ingelogd). Deze staat nu wel aan de linkerkant op deze pagina's

Gr,
Luc