Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door tinuz97
O?! nu wil ik ht eigenlijk wel zeker weten voordat ik ga beginnen met verven,wit aan de buitenkant lijkt mij logisch,en zwart aan de binnenkant had ik ook ergens gezien,zal het zo eens zoeken nogmaals.
:huh:
Door weerzal
Heb eindelijk mijn gamma hut klaar.
Heb wel nog een kleine aanpassing gemaakt.
Ik heb roostertjes gekocht bij de bouwmarkt en die aan de binnenkant erin geschroeft.
Heb nu dus dubbele lamellen.
Vervolgens de binnenkant zwart gespoten en door de gaten van de touwen 2 stokjes gestoken om de sensor aan te hangen.
Foto's volgen nog.......

Het enige wat jammer is,is dat de hut nu op 2 meter hangt in iedergeval boven de schutting en nu dus ook betere waarden vergelijkbaar met waardenburg en well hehe op naar stap 2 de regenmeter plaatsen

groet weerzal.
Door mavlo77
Als ik bij Google op weerhut zoek dan zijn alle weerhutten die ik van binnen kan zien toch gewoon wit.
Door tinuz97
weerzoetermeer schrijft:
Hallo,

Ik heb wel een voorbeeld gevonden van een pro weerhut welke zwart van binnen is. Hier kan je een pdf downloaden en dan even kijken op pagina 7.

http://www.wittich.nl/NL/PDF/catalogus_weeramateurs.pdf

Gr.
Thierry

Ja die bedoelde ik!
Precies dezelfde als ik van de week gevonden had,maar kon de link zosnel niet vinden.
Mij lijkt het logisch: neem bv een koellichaam van een transistor,die is ook vaak zwart omdat die de warmte beter absobeerd,en het witte stoot het weer af natuurlijk,nu heb ik de zwarte verf alleen weer gerolen voor witte omdat ik opeens twijfelde haha :silly:
Ah,het spul staat nu toch pas in de grondverf hier,alleen weet ik nog steeds niet hoe je nu die geventileerde bodem van 3 lagen schijnbaar ?
Door mavlo77
Ha, tja als ik het zo zie zijn de dubbele lamellen zwart, maar niet de gehele behuizing aan de binnenzijde.

Overigens, ik ken ook electronica-componenten die juist wit zijn. Denk aan de weerstanden met hoog vermogen. Allemaal wit. ;)

Maar akkoord, de lamellen aan binnenzijde moeten dus zwart zijn.
Door pb2rdf
mavlo77 schrijft:
Overigens, ik ken ook electronica-componenten die juist wit zijn. Denk aan de weerstanden met hoog vermogen. Allemaal wit. ;)

Daar ben ik het niet mee eens.
Er zijn vermogensweerstanden in allerlei kleuren, van zwart tot wit ( en niet gaan zeggen dat zwart en wit geen kleur zijn ;-) ). Ook met een metalen koellichaam.

grtn, Peter
Door Schier
Hallo,

Ik heb zelf begin dit jaar voor 50 euro een professionele tweedehands schotelhut aangeschaft. De bekende schotelhut die ook langs de snelweg staat. Goedgekeurd door het KNMI.

De schotelhut heb ik helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw gelakt (gespoten). De binnenkant van de schotelhut is inderdaad zwart.

Ik moet zeggen dat dit perfect werkt en dat de invloed van zon en neerslag (verdampende regendruppels geven een lagere temperatuur aan) vrijwel nihil is.

De hut is aangeschaft via Mierij Meteo, die een advertentie op Marktplaats had geplaatst. Wellicht hebben ze ze nog in voorraad.

Een foto heb ik bijgevoegd.

Groet,

Kees
Schiermonnikoog
Bijlagen
DSCF5350.JPG
DSCF5350.JPG (119.84 KiB) 3245 keer bekeken
Door Meteonoord
Schier schrijft:
Hallo,

Ik heb zelf begin dit jaar voor 50 euro een professionele tweedehands schotelhut aangeschaft. De bekende schotelhut die ook langs de snelweg staat. Goedgekeurd door het KNMI.

De schotelhut heb ik helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw gelakt (gespoten). De binnenkant van de schotelhut is inderdaad zwart.

Ik moet zeggen dat dit perfect werkt en dat de invloed van zon en neerslag (verdampende regendruppels geven een lagere temperatuur aan) vrijwel nihil is.

De hut is aangeschaft via Mierij Meteo, die een advertentie op Marktplaats had geplaatst. Wellicht hebben ze ze nog in voorraad.

Een foto heb ik bijgevoegd.

Groet,

Kees
Schiermonnikoog

Hi Kees,

Welkom op dit forum. Heb je ook een website ? Ik zelf woon in Bourtange dus hemelsbreed niet zo geweldig ver weg.

Wellicht is het interessant om meetresultaten te vergelijken. Jij zult daar op Schier wel wat meer wind registreren, denk ik.

Groet,

Bert J. van Bergen