Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door pd5hw
Ik ben nieuw hier, en ik heb gelijk een vraag.

Gisteren voor mijn Davis Pro2 een datalogger gekocht ( USB )

Het werkt uitstekend met Weatherlink, ik loop echter met Weatherdisplay tegen het probleem aan dat het programma een Compoort wil zien.

Op de een of andere manier wordt die virtuele commpoort door de bijgevoegde driver niet te werken, staat ook niet vermeld in het apparaatbeheer van Windows XP.

Iemand hier ervaringen mee ??

Harrie
Door SpeedyGJ
Ik neem aan dat je Virtual VP hebt draaien?
De N8VBvCom Driver driver ook geïnstalleerd?

Eerst Virtual VP installeren daarna de N8VBvCom Driver erbij gooien, zorg dat Virtual VP niet draait, dit kan problemen geven :)

Daarna Virtual VP opstarten instellen en dan zou het moeten werken.

P.S zorg ook dat Weatherlink even uit staat voor de zekerheid ;)
Door pd5hw
wslangerak schrijft:
Hallo Harrie,

Welkom op het forum!

Ik heb hier geen ervaring mee, maar wellicht heb je hier iets aan:

http://www.weather-watch.com/smf/index.php/topic,7148.0.html

Gaat volgens mij drie pagina's lang over een soortgelijk probleem.

Succes!

Kees, het probleem is dat er geen virtuele compoort wordt aangemaakt door de bijgeleverde driver. Weatherdisplay kan blijkbaar niet zonder de poort.
Ik zag trouwens dat jouw weerstation ook via USB gekoppeld is aan de PC, op de een of andere wijze kan het dus blijkbaar wel.

Harrie
Door jango
Hallo Harrie

Leest de info maar eens achter deze link en ik denk dat daardoor je probleem word opgelost.

[url][/url]http://www.hetweeractueel.nl/forum/software-overig/7341-virtual-vp

succes

groet Jan
Door pb2rdf
pd5hw schrijft:
Ik ben nieuw hier, en ik heb gelijk een vraag.

Gisteren voor mijn Davis Pro2 een datalogger gekocht ( USB )

Het werkt uitstekend met Weatherlink, ik loop echter met Weatherdisplay tegen het probleem aan dat het programma een Compoort wil zien.

Op de een of andere manier wordt die virtuele commpoort door de bijgevoegde driver niet te werken, staat ook niet vermeld in het apparaatbeheer van Windows XP.

Iemand hier ervaringen mee ??

Harrie

Hallo Harrie,

- welke versie WL heb je draaien ?
- Je kan in WL ook de USB poort selecteren, werkt ook.
- je kan software installeren die de conversie doet van usb naar com poort, heb ik ook, dus niks doen met virtual VP, deze doet pas iets met een com poort, niet met USB.
Gewoon even kijken op de support website van Davis.
Controleer gelijk welke firmware je hebt, kan je ook zelf updaten.
Lees eerst instructies !!!
http://www.davisnet.com/support/weather/software_driver.asp

Algemeen : heb je problemen met software van een bepaalde leverancier, kijk eerst op zijn website voor ondersteuning, oplossingen.
Soms zijn oplossingen zeer voor de hand.

Ik heb com3 ingesteld voor WL5.82, werkt !!
grtn, Peter
Door weerzoetermeer
Harrie,

Heb je weahterlink insteld op de usb poort? niet doen als je dat nog niet hebt gedaan!!!

Wil je twee programma's tegelijk gaan gebruiken?

Gr.
Thierry
Door pd5hw
Heren bedankt allemaal, het werkt !!! Com 3 is ingesteld. Het was inderdaad de uart driver, die een update moest hebben zoals een bericht eerder werd verteld. Nu nog aan het stoeien met weatherdisplay, is wel erg uitgebried heb ik gezien pfffff.

Nogmaals iedereen bedankt voor de reacties !!

Harrie
Door pd5hw
Na de opstartproblemen heb ik nog een vraag, welke software is er nog meer beschikbaar voor het publiceren van de weergegevens ? Heb reeds Weatherdisplay geprobeerd en Weatherlink, er moet vast nog meer zijn ?

Een simpel opsetje heb ik reeds staan op www.pd5hw.eu
Door Jannes
Hoi

Een seriele Datalogger is beter en geeft geen storing. Ik heb ook eerst een usb gehad, maar liep steeds vast. Heb toen omgeruild. Sindsdien geen broblemen weer gehad.

Gr Jannes