Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
Ik hoop wel dat dan ook snel en accuraat word opgetreden.

Zie nu 19.25 uur 3 extreme die niet kloppen.
In het begin kan het vaker voorkomen dat er foutieve data zichtbaar is. We hebben immers alle oude bans opgeheven en beginnen met een schone lei. De moderators zitten niet 24 uur per dag te turen naar de extremen, daarom er ook wel langere tijd foutieve data zichtbaar zijn.

Stelt Luc ook dat een automatische ban voor neerslag zou kunnen zijn als er bv 2000 mm. is gemeld op 1 dag .
Het lijkt mij beter om deze op 100 mm te zetten of een fractie meer maar volgens mij is in Nederland nog nooit 100 mm op 1 dag gevallen.
Een uitsluiting wordt niet automatisch gegeven, maar door de moderators handmatig toegekent. Het is niet zo dat dit pas bij 2000mm gebeurd. Ik probeerde aan te geven dat de grens niet hard is, maar dat dit naar inzicht van de moderators gebeurt.
Door Weerstation Kaatsheuvel
Hallo Moderators,

Is het niet een idee om weerstations met afwijkende data niet uit te sluiten, maar op een manier kenbaar te maken dat deze gegevens niet betrouwbaar zijn door bijv met een kleur of icoon aan te geven.

Naar mijn mening zijn de leden eerder geneigd hun station aan te passen.

Groet,

Hans:cheer:
http://www.weerstationkaatsheuvel.nl
Door Luc
Weerstation Kaatsheuvel schrijft:
Hallo Moderators,

Is het niet een idee om weerstations met afwijkende data niet uit te sluiten, maar op een manier kenbaar te maken dat deze gegevens niet betrouwbaar zijn door bijv met een kleur of icoon aan te geven.

Naar mijn mening zijn de leden eerder geneigd hun station aan te passen.

Groet,

Hans:cheer:
http://www.weerstationkaatsheuvel.nl
Hoi Hans,

Ik vind dit een goede suggestie. Ook Thierry heeft dat idee al geopperd. Ik kies dan wel voor beide opties, dus uitsluiten voor de extremen én in het overzicht kenbaar maken dat de gegevens niet betrouwbaar zijn.

Ik zal kijken hoe ik dit kan gaan weergeven.

Gr,
Luc
Door wslangerak
Op zich wel een idee voor de lijst van stations, Hans. Maar de extremen zijn natuurlijk zichtbaar in de banners per provincie en voor Nederland en België. Het lijkt me niet handig om daar naar een icoontje te moeten zoeken om te zien of dat extreem wel betrouwbaar is. Als je ze uitsluit zijn ze gewoon niet zichtbaar.
Op de lijst lijkt het me wel handig om te zien welk station een ban heeft, is voor de moderators in ieder geval wel handig om ook daar te zien.

Gr,

PS zat gelijk met Luc ;)
Door Pim
Luc,

Sorry, voor mijn voorgaande opmerkingen over het verschil in extremen.

Ik heb nu van Regards geleerd, dat ik het met F5 kan oplossen en het werkt!

Hierbij beloof ik beterschap

Groeten
Pim
Weerstation Roden
Door Luc
Nog even een kleine opmerking:

Voorheen werd de term 'ban' gebruikt. Dit woord heeft echter een negatieve lading. Daarom hebben we als moderators nu gekozen voor de term 'uitsluiting'. Een weerstation wordt niet gebanned van de site, maar wordt (tijdelijk) uitgesloten op sommige onderdelen van de website, met als doel de extremen niet te verstoren. De individuele pagina van het weerstation blijft echter zichtbaar.

Een uitsluiting kan opgevat worden als kritiek op (de beheerder van) het weerstation. Dat beseffen wij ons terdege. Dit is zeker niet de intentie. Een uitsluiting is een middel om de de eigenaar te attenderen op afwijkingen en een instrument om de extremen en de weerkaartjes zuiver te houden.

Ik hoop dat iedereen die een uitsluiting krijgt, dit ook op deze manier opvat!

Thierry heeft de initiele post van dit bericht aangevuld met de opmerking om niet op het forum over een uitsluiting te discussieren. Met eventuele vragen over een uitsluiting kun je contact opnemen met de moderator die de uitsluiting toegekend heeft.

Gr,
Luc
Door mavlo77
Goed idee.

Ik heb trouwens al een bos verlengsnoer voor de regenmeter liggen. Als morgen even de zon schijnt ga ik direct experimenteren met het verplaatsen van de temperatuursensor.

De kwaliteitsafdeling is hier dus volop aan het werk ;).
Door petergroeneveld
Ondanks de nieuwe moderator beheer module staat er op dit moment 09:45 uur toch nog een regenmeting op de voorpagina van HWA die bedenkelijk is.
Door wslangerak
Opgelost.

Nogmaals, de moderatoren kunnen helaas niet 24 uur per dag de data controleren.

Gr,
Door Eckie76
Zou het een optie zijn, om de actuele weergegevens op de startpagina ietwat meer richting bovenkant van de site te kunnen manoeuvreren?

Wat ik bedoel is het volgende:

De balk met de tekst:

Het weer - Actueel weer
Wat is het actueel weer op dit moment? Hoeveel neerslag is er gevallen vandaag in mijn woonplaats? Heeft het vannacht gevroren? Wat was de maximale temperatuur vandaag in mijn woonplaats? Zo maar een paar vragen over het weer die dagelijks gesteld worden. De kans is groot dat ook jij weleens deze vragen hebt. Hetweeractueel.nl geeft antwoord op al deze vragen. Behalve het weer van alle weerstations, vind je hier ook een uitgebreid weerbericht. De data leent zich ook voor een actueel temperatuur kaartje.

Als deze nu eens onderaan zou staan, of in zijn geheel naar de achtergrond, dan komen de cijfers sneller in beeld en oogt de site directer.

Zo maak je misschien efficienter gebruik van de ruimte.

Groet Olaf
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11