Algemeen forum voor discussie over de website
Door WeerstationGraveNL
Ben al een tijdje aan het sukkelen met m'n webcams.
Had een Logitech Quickcam Pro 9000 met perfect beeld, maar de software gooit roet in het eten. Bovendien heeft de 9000 een ingebouwd probleem, waardoor het om de zoveel tijd de settings eigenhandig aanpast en het beeld op onscherp gooit. Deze heb ik afgeschreven.

Vervolgens een Microsoft Lifecam VX-3000 aangeschaft.
Prima webcam, voor communicatie binnenshuis, maar absoluut ongeschikt als weercam.
Afgeschreven.

Nu wil ik een nieuwe cam gaan aanschaffen, te gebruiken als weercam, die er tegen kan dat de zon af en toe in beeld is, die als eenmaal is scherpgesteld dit ook zo blijft, beschikt over hoge resolutie en liefst ook over enig groothoekbeeld.

Wie heeft een dergelijke webcam en kan hem me aanbevelen?
Ik stel jullie reacties op prijs.
Alvast bedankt!

/edit:
Mijn operating system is Vista.
Door weermaarssen
Hallo Weerstation Bommeltje

Ik heb al 3 jaar een ip cam van Elro de c800ip kleurencam. Hij bevalt mij prima , goed beeld, goed waterdicht en mij heeft hij nog geen dag in de steek gelaten. Misschien een idee.

Groet,

Louis
Door Meteonoord
WeerstationGraveNL schrijft:
Ben al een tijdje aan het sukkelen met m'n webcams.
Had een Logitech Quickcam Pro 9000 met perfect beeld, maar de software gooit roet in het eten. Bovendien heeft de 9000 een ingebouwd probleem, waardoor het om de zoveel tijd de settings eigenhandig aanpast en het beeld op onscherp gooit. Deze heb ik afgeschreven.

Vervolgens een Microsoft Lifecam VX-3000 aangeschaft.
Prima webcam, voor communicatie binnenshuis, maar absoluut ongeschikt als weercam.
Afgeschreven.

Nu wil ik een nieuwe cam gaan aanschaffen, te gebruiken als weercam, die er tegen kan dat de zon af en toe in beeld is, die als eenmaal is scherpgesteld dit ook zo blijft, beschikt over hoge resolutie en liefst ook over enig groothoekbeeld.

Wie heeft een dergelijke webcam en kan hem me aanbevelen?
Ik stel jullie reacties op prijs.
Alvast bedankt!

/edit:
Mijn operating system is Vista.

Hi Peter,

Het is misschien wel niet leuk om te zeggen maar bij de keuze van een IP camera speelt het budget ook wel degelijk mee. Je kunt nu eenmaal geen Mercedes kopen voor de centen van een 2CV maar dat wil niet zeggen dat de 2CV niet goed is. Het was 22 jaar geleden mijn eerste auto.

Ik zelf heb een Axis camera maar ja de investering is best wel hoog.

Let wel op vocht- en condens problemen.

Succes.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door wslangerak
Jammer van die 9000, Peter. Ik ben er dik tevreden mee, gebruik hem in combinatie met WD en andere software. Geen probleem mee gehad, maar je moet wel de face-tracking en autofocus uitschakelen. Misschien nog eens proberen?
Door Pim
Dag Peter,

Als je zeker weet, dat het probleem zit in de webcam dan kun je natuurlijk weinig anders doen dan deze te vervangen.
Maar omdat ik nog niet zo lang geleden ook problemen had ( de cam viel uit),
heb ik de software opnieuw geinstalleerd en alles werkte weer als vanouds.
Het bleek, dat de (toen) laatste update van Logitech roet in het eten gooide door een bug.
Na het opnieuw installeren heb ik updates uitgeschakeld en sindsdien geen problemen meer gehad. Het zou jammer zijn de cam onnodig te vervangen omdat het zeker een van de betere webcams is.
Alles draait bij mij trouwens met XP maar dat terzijde, terwijl DoCaWa 0.8.5 de uploads van de beelden om de 5 sec. verzorgt.
Zoals Kees al gezegd heeft, het is belangrijk autofocus en facetracking uit te schakelen.
Hopen, dat het toch nog lukt!

Groeten
Pim
Weerstation Roden
Door Regards
Hé die Peter,

Ik gebruik al zo'n 5 jaar (buiten in een 'huisje' ) de Logitech QiuckCam 4000 Pro, ding doet het in mijn ogen nog perfect (ook met de zon in zijn 'ogen' ), de software gebruik ik ook als station Langerak van Weather Display, facetracking staat bij mij ook uit (handmatige focus), enige wat ik zo af en toe doet is het glasje schoon maken van het huisje voor de rest blijft hij maar werken.
Zou het toch eens gaan proberen om de 9000 eens via WD te laten draaien en de auto focus en facetracking uit zetten in de Logitech software zoals reeds al geschreven is.

Suc6

Gr Rik
Door WeerstationGraveNL
Bedankt voor jullie reacteis.

a. de Logitech Pro 9000 valt definitief af, want ik heb zo'n 20 keer opnieuw geinstalleerd, honderd keer verschillende instellingen geprobeerd, en ik blijf maar blue-screen-of-dead, veranderende instellingen, off-focus, enz. krijgen en houden. Ik heb daarvoor contact gehad met Kachiwachi (bezoekers van het Logitechforum weten wie dat is) en hij zegt na heel veel pogingen dat de 9000 voor mij niet zal gaan werken.

b. de Logitech Pro 4000 heb ik hier 5 jaar onafgebroken in weer en wind onbeschermd buiten gehad en werktte prima, totdat ik Vista ging gebruiken. Dat was de reden waarom ik de 9000 heb aangeschaft.
Maar helaas, Logitech schijnt niet te kunnen accederen met mijn combinatie os/software/enz.

Alle andere merken lijken probleemloos te werken hier.
Het is echter zoeken naar een goede, bij voorkeur usb-, webcam, met hogere resolutie en mogelijkheid om focus vast te zetten.

Ik ben best genegen om een IP-cam aan te schaffen, maar moet je daarvoor niet over draadloos internet beschikken? Of werkt dat anders?
Door weerzoetermeer
Ik ben best genegen om een IP-cam aan te schaffen, maar moet je daarvoor niet over draadloos internet beschikken? Of werkt dat anders?

IP-cams zijn er bedraad en draadloos. Je hebt alleen een vrije netwerk poort nodig.

Gr.
Thierry
Door WeerstationGraveNL
OK, bedankt, dat geeft uitzicht.

Maar in eerste instantie wil ik toch een usb-cam proberen.
Dus tips van andere leden zijn nog steeds welkom!