Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
Zou het een optie zijn, om de actuele weergegevens op de startpagina ietwat meer richting bovenkant van de site te kunnen manoeuvreren?
Ik wil de homepage opnieuw gaan inrichten. Als ik daar aan begin, zal ik deze opmerking meenemen.
Door Christian
Pim schrijft:
Ik heb nu van Regards geleerd, dat ik het met F5 kan oplossen en het werkt!

Mocht dat dan nog niet werken (dat komt ook relatief vaak voor), dan kun je het altijd nog met control + F5 (ctrl en F5) proberen. Eerst ctrl, daarna (met ctrl ingedrukt) F5 indrukken.

Vraag over de uitsluitingen: worden de gegevens (van b.v. temperatuur) dan niet getoond of wordt er iets anders mee gedaan (b.v. ---*C)
Door weerzoetermeer
Hoi!

Gegevens worden niet getoond op de frontpage en niet in de banners. Ze zijn wel gewoon te zien in de overzichts lijsten per provincie.

Gr.
Thierry
Door Eckie76
De temperaturen op de voorpagina zijn weer erg hoog.
Is er niet m.b.v. een formule iets mogelijk, om deze waarden uit te sluiten?
De beheermodule werkt natuurlijk al een stuk efficienter, maar nog steeds blijven er erg hoge waarden optreden bij zonnig weer.

Ik wil samen met jullie meedenken, dus zie deze reactie aub niet als afbrekende kritiek.
Door tinuz97
Hoog,wat is is hoog.......
Ook ik zit wat hoger als bv oss,dat is kortbij,maarja heb een weerhut,een goeie grote,met 12 cm ventilator die flink staat te roeren,maar het licht ook gewoon aan je locatie mocht je net zoals ik er alles aan doen om de temp te drukken,ik ben dan ook niet voor niets een stadsstation wat in de bebouwing woont,hier mee wil ik alleen zeggen dat er classifatie niet voor niets is lijkt mij?
Je kan mij bv nooit vergelijken met een station wat in de polder woont.
Dus hoe wil je daar een script voor verzinnen,just my 2 cents....
NOU krijg ik toch opeens een super idee?
2 Banners op de frontpage:
Dus bv stadsstations,en stations buiten de bebouwing,of is dat een raar idee?
Zou wel een hoop mensen tevreden stellen.
Door jango
Wat mij betreft mogen de extreme in zijn geheel van de voorpagina verdwijnen.
Wat heeft het nl. voor zin om deze te vermelden als ze toch vaak niet kloppen en het is voor de moderatoren een gemak om deze niet meer te hoeven controleren en corrigeren.

Wat vandaag en gisteren als max. temp. in de extreme staat zijn temperaturen die op die tijdstippen absoluut niet als daghoogste gemeten kunnen zijn als de sensor goed is opgesteld ( dus geen invloed heeft van zonnestraling).

Belgie ongeveer om 13.00 uur
Nederland ongeveer om 20.00 uur

Aangezien de daghoogste temperatuur op zonnige dagen zoals deze hun max. bereiken tussen ongeveer 15.00 en 18.00 uur
Op dagen met bewolking is het heel anders en kan op elk mogelijk tijdstip het max. bereikt worden (zelfs s`nachts).

Dus extreme eraf en het kaartje met de stations grote en bij aanwijzen van station met cursor stationdata tonen.

Dan kan iedereen zien wat hij/zij wil en hoeven we niet meer die abnormale extreme te aanschouwen.

Groet Jan
Door beneluxmeteo
Jan,

Ik deel deze mening met jou. Ik stoor mij ook aan de hoge extreme waarden op de voorpagina. Wat mij betreft mag dit stuk op de voorpagina ook wel in z'n geheel verdwijnen. Voordat ik iedereen over me heen krijg; is een persoonlijke mening van mijn kant en val dus niemand persoonlijk aan.

Groet,

Johan
Door Eckie76
Op deze wijze krijg je helaas nooit een goed beeld van het daadwerkelijke weer, en dat is iets waar toch iets aan gedaan zal moeten worden, wil je echt gebruik kunnen maken van de extremen.
Er is gezegd dat de Shoutbox geen goede reclame zou zijn voor HWA.
Feitelijk geldt hetzelfde ook voor de extremenpagina en dat is dus ook het kernpunt van de hele discussie.
De beheerders van HWA kunnen naar mijn mening niet 24 uur per dag bezig zijn met het wegfilteren van dit soort waarden.

Is het niet een optie om alleen extremen te tonen van stations die aan minimale eisen voldoen?
Door wslangerak
Eckie76 schrijft:
De beheerders van HWA kunnen naar mijn mening niet 24 uur per dag bezig zijn met het wegfilteren van dit soort waarden.

Is het niet een optie om alleen extremen te tonen van stations die aan minimale eisen voldoen?

Ik ben het in grote lijnen eens met de laatste berichten.
De moderatoren kunnen inderdaad niet 24 uur per dag de boel in de gaten houden.

Maar die minimale eisen.... waar stel je dan de grens? Even een voorbeeld van gisteren, zonder namen te noemen. Ik bracht een uitsluiting aan voor een station met gemiddeld (!) zo'n vier graden verschil met omringende stations. Stuurde de eigenaar een PM en kreeg een berichtje terug dat al jaren de temperatuur wordt gemeten op 1.50 meter, ín de schaduw en dat het echt de op dat moment gemeten temperatuur was.

De vraag is, hoever moet je gaan? Waar stel je de limiet, als die al gesteld kan worden? Bij 2 graden, 4 graden? Ik heb mezelf ook al een uitsluiting gegeven, hoewel mijn sensor tegenwoordig ook in een "hut" hangt, zoveel mogelijk in de wind en uiteraard zonder direct zonlicht. Maar toch, als de wind "ongunstig" staat heb ik weinig doorstroming in de tuin. Een ventilator helpt dan ook niet veel: het tuineffect blijft voor een afwijking van zo'n 2 graden naar boven zorgen. Oftewel, zoals de genoemde collega ook stelde: op dat moment wordt die temperatuur écht gemeten.

Een professionele opstelling is voor een aantal van ons gewoon onmogelijk, daar zijn we nu wel achter. Je kan dan niet meer doen dan zoveel mogelijk maatregelen nemen om een te grote afwijking te voorkomen. Maar dan houdt het toch een keer op, je kan moeilijk verhuizen...

Er zal toch een keuze moeten worden gemaakt, anders hebben we dit soort discussies over drie jaar nog. Alleen welke keuze? Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dit kan worden ondervangen, zeker niet zonder mensen voor het hoofd te stoten.
Door tinuz97
Daarom had ik het al over bv stations per categorie,dat bestaat zowiezo al.
Maak voor deze stations bv ook categorie gerichte banners met extremen bv.
Logisch dat een 'stadsstation' eerder in de extremen op de frontpage voor zal komen als bv een 'station in een vrije omgeving'.
Je kan inderdaad moeilijk verhuizen als je verder alle maatregelingen al genomen hebt zoals een goede weerhut etc,de wind kan bv zoals ws langerak ook al zegt ongustig staat.
Tevens,althans zo ervaar ik het,ontstaat er wrijving tussen mensen wat denk ik niet de bedoeling kan zijn.
We zijn tenslotte allemaal mensen,die een leuke hobby hebben en deze graag delen met elkaar,dan moet je niet vingerwijzend,en zonder opbouwende kritiek gaan 'wijzen' maar eerder aanbieden wat er verbeterd kan worden bv.
Nu hoop ik geen zeurkous te zijn,maar ik kijk liever naar een oplossing waar ieder 1 tevreden mee is,zodat de wrijving en discussie's op een lager pitje komt,en het plezier een stapje naar voren.
Gr WeerStation Berghem
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11