Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door jansmit
tinuz97 schrijft:
Zo te zien een iets oudere,kan ik gewoon updaten of moet ik eerst backup maken? :blush:

Weather display Afsluiten en dan de nieuwe installeren, je gegevens blijven bestaan, naarna Weather Display weer starten
[ul]http://www.weather-display.com/downloadfiles/wdisplay32.exe[/ul]
Succes
Door tinuz97
jansmit schrijft:
tinuz97 schrijft:
Gedaan,maar nu leest hij de barometer verkeerd uit,terwijl de rest wel goed is,zucht.

En als je de computer even opnieuw opstart ?

Heb het al gevonden,op 1 of andere manier had hij voor de barometer een offset ingesteld van -37 :ohmy:
Het werkt weer :lol:
Door tinuz97
jansmit schrijft:
Blijft je regentip nu ook staan in ofset of nog steeds niet ?

Zo ook even testen,heb hem nl nog gewoon op -79% staan,werkt hetzelfe eigenlijk als de tip veranderen,maar zal het eens proberen zo na het eten :)
Bedankt voor de tip,mvg martijn :)
Door tinuz97
Eckie76 schrijft:
Ik kan even het bos niet meer zien door alle bomen.

Is Tinusz er nu uit met zijn regenmeter of niet?

Als het goed is wel eckie,heb de berekeningvan jou genomen,als hij nu 2x tipt zeg maar,zegt de console 1,4mm regen,en weather display 0,3mm regenval,als je dat x 4.62 doet kom je op 1.38 neerslag.
Die 4.62 is de nieuwe trechter,dus het klopt als een bus nu ;)
Allemaal bedankt voor het rekenen en meedenken,vooral eckie voor de oppervlakte berekening. :)
Hij klopt nu zelfs beter als op standaard waarden: als hij dan 2x tipt zegt de console 1,4mm neerslag,en de wd 1,6mm.
Hij is nu dus best nauwkeurig :laugh: