Algemeen forum voor discussie over de website
Door Zaferr
Hoi iedereen,

Na inmiddels 3 dagen zonder internet is het probleem nog steeds niet opgelost, enigste optie om aan internet te komen is met een kabeltje van 1 mtr. naast de modem gaan zitten met de laptop.. dan heb ik internet..
En om nou de boel te gaan verbouwen dat alleen de pc van mn weerstation draait, heb ik nu echt geen zin in.. Dus bij deze meld ik ook even de reden waarom ik offline ben.. Ook geen idee hoelang het kan duren, maar dat zien we nog wel :P

Voor de techneuten onder ons, die mij evt. kunnen helpen?

Internet is alleen verkrijgbaar door direct aan de modem verbonden te zijn met een kort kabeltje.. lange ethernetkabels zijn dodelijk. Router aansluiten werkt ook pertinent niet. Krijg steeds het probleem dat de Dns-server mogelijk niet actief is. en toen ik een modem+router aanschafte van linksys, had ik een ip-conflict.. ik wordt hier echt gestoord van, want alles is goed aangesloten, de modem doet het.. maarja, en dan? ;)

Hoop dat ik snel weer online ben..

Groetjes Zafer
Door jansmit
Welke provider heb je ?
Door Overijse
Op welk type modem/router ben je aangesloten en zoals Jan al vroeg welke provider?
Door Zaferr
Ik zit bij Tiscali (voorheen 12move)

En de modem is een Zyxell Prestige 650R-31
en een Linksys Cisco router (wrt54g2)

En oja! het is ADSL, dus geen kabel..
Door tinuz97
Zit in die zyxel toevallig al een router?
Anders krijg je het probleem van router achter router,dan moet je nl de zyxel instellen als bridge.
Door Zaferr
Nope het is een modem.. met maar 1 aansluiting..

En hij lijkt het weer te doen, alles doet het weer goed:)
Vooralsnog, vorige keer had ik het ook, en toen hield hij er weer mee op..
Door tinuz97
Zaferr schrijft:
Nope het is een modem.. met maar 1 aansluiting..

En hij lijkt het weer te doen, alles doet het weer goed:)
Vooralsnog, vorige keer had ik het ook, en toen hield hij er weer mee op..

Is wel degelijk een router: http://zylamp.zyxel.nl/product/model.ph ... xFlagvalue
Heb je de firmware al een keer geupdate van je router?
Door Zaferr
We posten tegelijk, zag je bericht niet.. sjorrie!

Er staat ook onder de modem idd router, vaag.. heb hier nooit problemen mee gehad..!
Door Zaferr
firmware niet geüpdate, moet ik dat wel doen?

Want het probleem komt niet van de modem vandaan.. ik kijk het ff een paar dagen aan, als het goed gaat, dan laat ik het zo ;) Heb er niet veel verstand van dus wil er niet veel mee knoeien