Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wslangerak
Nou, ik ga een bakkie zetten hoor!

Alles werkt zo te zien prima nu. De aanhouder wint!

Hoe laat kom je met het gebak ;-) ?
Door tinuz97
wslangerak schrijft:
Nou, ik ga een bakkie zetten hoor!

Alles werkt zo te zien prima nu. De aanhouder wint!

Hoe laat kom je met het gebak ;-) ?

Nou ik denk dat dat ver fietsen is?
Heb geen auto,anders was ik het echt komen brengen haha,ik ben je echt eeuwig dankbaar ! en dat meen ik.
Fijne mensen hier op het forum,ook al veel hulp gehad van jan smit,die ik ook dankbaar ben.
Door wslangerak
Graag gedaan Martijn!

't Is wel een uurtje of vier, vijf fietsen, dus ik hou het wel tegoed :P

Weet je waar het in zat denk ik? Als je goed in de php-files snuffelt, zoals die thermometer.php dan zie je dat er eerst gekeken wordt of er een Settings.php bestaat. Is dat zo, dan haalt hij daar de basisgegevens uit, zoals de clientraw-lokatie. En daar waren we even de mist ingegaan. Dat staat in dit stukje code:

Code: Selecteer alles
// overrides from Settings.php if available
if(file_exists("Settings.php")) { include_once("Settings.php"); }
global $SITE;
if (isset($SITE['uomTemp']))    {
  $UOM = preg_replace('|°|is','',$SITE['uomTemp']);
  if ($UOM <> 'F' and $UOM <> 'C') { $UOM = 'F'; }
}
if (isset($SITE['clientrawfile']) ) {$clientrawfile = $SITE['clientrawfile']; }
if (isset($SITE['wflashdir']) ) {$wflashDir = $SITE['wflashdir']; }
// end of overrides from Settings.php

En dan kan je dus veranderen in de file wat je wilt, er wordt toch gekeken naar de Settings.php (en de ajax-script natuurlijk).

Goed, allebei weer wat geleerd zullen we maar zeggen!

Jij kan weer verder met je site.

Groeten,
Door tinuz97
Inderdaad,allebij wat geleerd,en handig voor aankomende weerstations die ook deze template bv gaan gebruiken en in de knoop komen ;)
Kan ik morgen inderdaad dingetjes finetunen,zoals mesomap erin,forumpje misschien etc :)
Toch wel handig die templates als je geen verstand van html en php hebt :P
Door tinuz97
Weer een probleem haha.
Nu ben ik verhuist van zelf hosten (thuis server) naar een webhost.
www.weerstationberghem.nl eindelijk.
Maar nu ik clientraw wil uploaden met de wd ftp client krijg ik cannot create clientraw.txt because the file already exist of iets in die trend.
Wat doe ik verkeerd?

PS: Luc,dus even geen data helaas,en het pad zal ik doorgeven zosnel het werkt. Srry voor het ongemak.
Door wslangerak
Hoi Martijn,

Ik weet natuurlijk niet precies wat je settings nu zijn, maar het uploaden van de clientrawfiles doe je via:

Control panel > Web files/Web page/Real time FTP/WDL en dan het tabblad Real time client FTP/AJAX/enz.

Als je andere files goed uploaden en je wilt je clientraw files in dezelfde directory (http://www.weerstationberghem.nl/wd/) hoef je in dit scherm niet veel in te vullen.

Linksboven "Rename the file as a temporary file" aanvinken;
"Delay uploading data.." op 5 seconden ofzo zetten;
"Upload the extra file every 5 minutes.." aanvinken;
"Upload the clientrawhour every 5 minutes" aanvinken;
"Restart/reset interval" heb ik op 30 minutes en een vinkje bij "Restart instead of re-login"
De schakelaar op "On" (groen) en meer hoef je niet aan te vinken of in te vullen.
Je moet dan behalve de normale FTP-icoon een extra icoontje in je systemtray zien van de "Clientraw realtime FTP".

Dus de clientrawfiles worden met een apart programma ge-upload, niet met de "normale" FTP-update!

Succes weer!

PS, ik zie hier: http://www.weerstationberghem.nl/wd/clientraw.txt trouwens je clientraw.txt keurig staan...
Door jansmit
wslangerak schrijft:
Hoi Martijn,

Ik weet natuurlijk niet precies wat je settings nu zijn, maar het uploaden van de clientrawfiles doe je via:

Control panel > Web files/Web page/Real time FTP/WDL en dan het tabblad Real time client FTP/AJAX/enz.

Als je andere files goed uploaden en je wilt je clientraw files in dezelfde directory (http://www.weerstationberghem.nl/wd/) hoef je in dit scherm niet veel in te vullen.

Linksboven "Rename the file as a temporary file" aanvinken;
"Delay uploading data.." op 5 seconden ofzo zetten;
"Upload the extra file every 5 minutes.." aanvinken;
"Upload the clientrawhour every 5 minutes" aanvinken;
"Restart/reset interval" heb ik op 30 minutes en een vinkje bij "Restart instead of re-login"
De schakelaar op "On" (groen) en meer hoef je niet aan te vinken of in te vullen.
Je moet dan behalve de normale FTP-icoon een extra icoontje in je systemtray zien van de "Clientraw realtime FTP".

Dus de clientrawfiles worden met een apart programma ge-upload, niet met de "normale" FTP-update!

Succes weer!

PS, ik zie hier: http://www.weerstationberghem.nl/wd/clientraw.txt trouwens je clientraw.txt keurig staan...

Ja maar die staat stil op 16:27 uur
Door wslangerak
WeerStation_Berghem-19:15:42 zie ik staan. Maar dat is ook alweer even geleden :-)
Door tinuz97
Ja ik moest weg helaas,en heb de oude situatie even aangezet zodat de data toch naar hwa blijft gaan,zo maar eens even naar de settings kijken weer.
Nu moet ik dus ook alle wd files uploaden naar het .nl domeinnaam.
Ik denk dat ik met een 'schone' installatie begin,omdat ik nu precies heb en weet wat ik wil kwa site.
Er staan nl ook nog files tussen die er niet horen,maar ik weet niet meer welke.
Schone,lei,en de belangrijkste settings backuppen lijkt mij het best,hoop ik :dry:
Door tinuz97
Zo alles eraf,voor de zekerheid wel backup overal van gemaakt voor het geval dat.....
Echt helemaal schone instalatie nu van weather display en weather display live.
Morgen weer verder 'stoeien' ,ga nu slapen.
Helaas dus even offline,zal mijn best doen om hem morgen snel in de lucht te krijgen weer,hopelijk jullie begrip.
Groeten weerstation berghem.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8