Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door tinuz97
wslangerak schrijft:
Hoi Martijn,

Ik weet natuurlijk niet precies wat je settings nu zijn, maar het uploaden van de clientrawfiles doe je via:

Control panel > Web files/Web page/Real time FTP/WDL en dan het tabblad Real time client FTP/AJAX/enz.

Als je andere files goed uploaden en je wilt je clientraw files in dezelfde directory (http://www.weerstationberghem.nl/wd/) hoef je in dit scherm niet veel in te vullen.

Linksboven "Rename the file as a temporary file" aanvinken;
"Delay uploading data.." op 5 seconden ofzo zetten;
"Upload the extra file every 5 minutes.." aanvinken;
"Upload the clientrawhour every 5 minutes" aanvinken;
"Restart/reset interval" heb ik op 30 minutes en een vinkje bij "Restart instead of re-login"
De schakelaar op "On" (groen) en meer hoef je niet aan te vinken of in te vullen.
Je moet dan behalve de normale FTP-icoon een extra icoontje in je systemtray zien van de "Clientraw realtime FTP".

Dus de clientrawfiles worden met een apart programma ge-upload, niet met de "normale" FTP-update!

Succes weer!

PS, ik zie hier: http://www.weerstationberghem.nl/wd/clientraw.txt trouwens je clientraw.txt keurig staan...

Thx! en om de webfiles te uploaden,wat moet daar precies voor ingevuld worden? :blush:
Ja srry ik ben lastig haha,maar nu ik met een schone lei ben begonnen,wil ik zeker weten dat alles goed komt te staan zonder poes pas zeg maar :)
Door tinuz97
Probleem gevonden,althans volgens mij host provider,want die heeft even mee gekeken op de host hoe de upload gaat van de clientraw bestanden:
Wd wil ze op de server zetten,dan kan zolang ze er niet staan.
Staan ze er dan moet wd de optie meesturen,overschrijven,maar dat doet wd dus niet,dan krijg ik dus de botsing: cannot write the file if it already exist.
Ook leuk :dry:
Door petergroeneveld
tinuz97 schrijft:
Probleem gevonden,althans volgens mij host provider,want die heeft even mee gekeken op de host hoe de upload gaat van de clientraw bestanden:
Staan ze er dan moet wd de optie meesturen,overschrijven,maar dat doet wd dus niet,dan krijg ik dus de botsing: cannot write the file if it already exist.

Misschien moet je dit wel aanvinken:
Door tinuz97
petergroeneveld schrijft:
tinuz97 schrijft:

Ja maar ik zie die optie niet in weather display?
Hij moet met het ftp comand het comando overwrite meesturen,en niet alleen sturen zeg maar :ohmy:
Door petergroeneveld
tinuz97 schrijft:
petergroeneveld schrijft:
tinuz97 schrijft:

Ja maar ik zie die optie niet in weather display?
Hij moet met het ftp comand het comando overwrite meesturen,en niet alleen sturen zeg maar :ohmy:

Je had net iets eerder geantwoord, had het bericht nog even gewijzigd omdat ik het plaatje niet zag staan. Oorzaak?
Door tinuz97
Yup die optie heb ik ook aangevinkt,maar werkt niet,blijf de melding krijg:
cannot write the file if it already exist in de log van de wd ftp.
Door tinuz97
Hier het exacte log:

TYPE A
200 Type set to A.
PASV
227 Entering Passive Mode (************* censuur ip).
STOR clientraw.txttmp
125 Data connection already open; Transfer starting.
226 Transfer complete.
File uploaded at time :14:40:32
RNFR clientraw.txttmp
350 File exists, ready for destination name
RNTO clientraw.txt
550 clientraw.txt: Cannot create a file when that file already exists.
141: 550 clientraw.txt: Cannot create a file when that file already exists.
Door tinuz97
GEVONDEN:
het vinkje : rename the file as temporay file mag juist niet aanstaan bij mij.
Dus clientraw werkt nu in iedergeval.
Nu de website nog.
Door wslangerak
Hoi Martijn,

Ik zie dat het is gelukt: je website update keurig op het moment. Alleen de customtextout10.txt wordt nog niet ge-update ($stationDate = "23/06/09";$stationTime = "23:30"; ).
Heb je hiervoor nog hulp nodig?

Gr,
Door tinuz97
wslangerak schrijft:
Hoi Martijn,

Ik zie dat het is gelukt: je website update keurig op het moment. Alleen de customtextout10.txt wordt nog niet ge-update ($stationDate = "23/06/09";$stationTime = "23:30"; ).
Heb je hiervoor nog hulp nodig?

Gr,

Klopt,die wordt niet geupload,maar ook bv dirplot.gif etc niet,create file gaat op groen,maar upload blijft rood?!
Als je java geinstalleerd hebt toevallig,kan ik je inloggegevens wel geven,dan kan je de server even op afstand overnemen, :dry:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8