Algemeen forum voor discussie over de website
Door keesweer
Lijkt mij een goed idee om aan deel te nemen.
Als weeramateur is het toch ook van belang om je eigen gegevens aan te leveren ten behoeve van klimatologisch onderzoek.
Ik wil wel meedoen

Groetjes Keess
Door etab
Ik doe mee. Iedereen mag mijn gegevens gebruiken. Zolang ik het maar weet of bij doorlinken dat er een bron bij staat.

Als ik het gevoel krijg dat een MC of KNMi mooi weer gaat spelen (:P !) met mijn gegevens en er zit voor mij geen enkele meerwaarde aan kan ik altijd me nog terug trekken. Het is erkening van ons hobbywerk

Overigens is het op zich netjes dat ze het vragen. Bijna iedereen is online met zijn weerstation, dus de gegevens kunnen ze , zij het met wat meer moeite , toch wel halen.

En een rondleiding is leuk, maar ik denk dat we allemaal meer hebben aan het af en toe delen van kennis van het KNMI.
Dat kan zijn door het geven van lezingen of een regelmatige collum op het forum of zo. OF een lange termijn verwachting.

Wat wel grappig is dat in het topic over betrouwbare weerdata waar men de verschillen nogal afbrand, nu KNMI erkent dat die verschillen er daadwerkelijk zijn en van invloed zijn! Zo erg zelfs dat men er wetenschappelijk onderzoek op wil laten volgen.
Misschien kan men dus iets minder hard inrammen op de stadsverschillen.
Ik woon in een stad mijn buurstations in dorpen of tuindersgebieden.
HEt KNMI erkent dus nu het verschil als reeel.
Door Eckie76
Beste Eric,

waar ergens kan jij in vredesnaam lezen dat er hier stadsstations worden afgebrand?
Zal ik nu weer uitleggen dat het gaat om ONAFGESCHERMDE thermometers waar het in het andere topic steeds om gaat.

Snel samengevat:

1. Niemand heeft problemen met stadsstations. Nochtans heb ik er zelf 2.
2. Dat zij waardevol zijn voor iedereen is logisch, het KNMI en MC komen hier niet voor niets. Dat is dus een mooie bevestiging voor onze diensten.

Groet Olaf
Door SpeedyGJ
Ook ik zal mee doen!
De windgegevens zullen niet optimaal zijn maar dat is bij de meeste hier zo :) toch komt hier wel verandering in :D
Qua temperatuur zit ik wel oke :)
Door etab
Eckie76 schrijft:
Beste Eric,

waar ergens kan jij in vredesnaam lezen dat er hier stadsstations worden afgebrand?
Zal ik nu weer uitleggen dat het gaat om ONAFGESCHERMDE thermometers waar het in het andere topic steeds om gaat.

Snel samengevat:

1. Niemand heeft problemen met stadsstations. Nochtans heb ik er zelf 2.
2. Dat zij waardevol zijn voor iedereen is logisch, het KNMI en MC komen hier niet voor niets. Dat is dus een mooie bevestiging voor onze diensten.

Groet Olaf

Jij gaat er van uit dat de meters onafgeschermd zijn.
De excessen waar je direct op gebant wordt is omdat men je vergelijkt met je buurtstations. Nou, is dat fijn als jij in de stad zit en je buurtstations in een tuindersgebied.
Die beredenering gaat dus nu mank.
Door kees ws middelburg
Ik doe erook aan mee is altijd nuttig om gegevens te vergelijken.Dat er verschillen zijn met onze meetingen en het knmi is logisch lijkt me.Ik woon middenin de stad en het knmi staat hier pal aan de westerschelde,is dus eigenlijk niet te vergelijken.En helaas de verstedeling neemt helaas alleen maar toe.Dus moet daar ook rekening mee gehouden worden.

grt kees
Door rjdrent
Toch leuk dat er nu ook eens wat meer aandacht wordt geschonken aan de weeramateurs. Vaak werden we niet echt serieus genomen. Dat lijkt nu toch wat te veranderen. Het is mijns inziens een prima idee om amateurstations te betrekken bij klimaatonderzoek. "Wij" meten immers veelal in de bebouwde kom waar de mensen zich het meest bevinden.

In principe wil ik wel meedoen.
Door Pim
Beste Luc,

Ook ik ben wel positief over de eventuele samenwerking.
Alleen vind ik, dat wat we terugkrijgen voor onze gegevens wel mager is, ook al is het dan voor een goede instantie als het KNMI.
Het is dan toch niet teveel gevraagd, dat het KNMI mijn link op hun site plaatst.
Natuurlijk kan ik niet voor alle collega's praten, maar het lijkt me een feit, dat die er ook zo over denken.
We willen allemaal een site die goed bezocht wordt, want we zetten onze gegevens toch op internet voor onze bezoekers!
De site van het KNMI staat 7/10 op de PageRank van Google, daarmee kunnen we van onze kant weer voordeel halen.
Zo hebben we toch nog wat extra, terwijl dit het KNMI geen geld kost.

Met complimenten en groet,
Pim
Weerstation Roden
Door Mark
Lijkt me een prima zaak. Een wat serieuzere studie naar het stadsklimaat vindt ik zelf ook belangrijk, mede gezien het feit dat de meeste Nederlanders in de stad wonen. Het delen van de gegevens met het KNMI vind ik geen probleem, aangezien ook hun eigen datasets steeds meer via internet worden ontsloten.

Ga zo door! B)

Groet,

Mark Wijnen,

Mark's weerstation Nijmegen

http://kpn.home.kpn.nl/markenilonka/
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 22