Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door Eckie76
Interessant zijn op dit moment (1:00) de zware buien in NW-Frankrijk, die verdacht veel MCS-achtig worden op de satellietbeelden.
De koers is nu nog Noordwest, de handel trekt het Kanaal op. Mooi om te zien dat er drie trekrichtingen ontstaan, links, midden en een sterk naar oost draaiend ei dat vermoedelijk ZO-België en Luxemburg gaat volgen om vervolgens Duitsland in te trekken.
Ik vraag me af of deze kunnen overleven vannacht en voor ons al eerder dan verwacht voor onweer gaan zorgen.
Door Wietse
Waarschuwing KNMI:

ZWARE BUIEN
In de middag en avond, met uitzondering van Zeeland, vanuit het zuidwesten flinke regen- en onweersbuien met kans op zware windstoten, snelheden tot 85 km/uur, overeenkomend met kracht 9 (45 kts).
Door tjabine
Zo te zien heeft alleen een puntje van Zeeland de buien gehad.
De rest is van de radar verdwenen.
Misschien vandaag aan het eind van de dag nog wat?
Door kees ws middelburg
Hier is inderdaad wel wat regen gevallen ,maar niet veel.Verder dan een beetje weerlichten en gerommel is het tot nu toe ook niet gekomen.We zullen het afwachten waar wat komt.Als het goed is zou het hier in het ZW moeten beginnen.
Door Eckie76
Volgens de weerdiensten mogen we wel een en ander verwachten.
Ik houd de satelliet- en radarbeelden goed in de gaten in ieder geval.

T loopt snel weer op hier, 25 graden omstreeks 8:30.
Rond middernacht was het 24,9 en de laagste waarde vond plaats om 4:24 met 19,9 graden. Dat zijn volstrekt belachelijke omstandigheden in combinatie met zo'n hoge luchtvochtigheid.:ohmy:

En nu maar wachten...
Door Eckie76
kees ws middelburg schrijft:
Hier is inderdaad wel wat regen gevallen ,maar niet veel.Verder dan een beetje weerlichten en gerommel is het tot nu toe ook niet gekomen.We zullen het afwachten waar wat komt.Als het goed is zou het hier in het ZW moeten beginnen.

Volgens mij is het dat al: 1383 km/h is er al gemeten :lol:
Geintje.

Het zal zeker afhangen hoe warm het nog wordt vandaag. Als dit zo doorgaat, wordt het in Limburg weer minstens 30 graden. Als het koufront dan eronder komt, wil dat wel lukken, al hangt uiteraard niet altijd alles van temperatuur af.
Door WSWijk
Verwachten kunnen we geloof ik wel wat ja... KNMI heeft een voorwaarschuwing gegeven voor wateroverlast tijdens buien in heel Nederland, uitgezonderd Zeeland.

Wordt lachen vanmiddag. Verkeersdrukte doordat in het noorden vandaag de zomervakantie begint, maar ook door eventueel noodweer / wateroverlast.

Kijken hoe lang we er over doen om thuis te komen.

Theo
Door kees ws middelburg
Hoi Eckie76

Dit is ff off topic,maar dat zijn nou die rare meeting die ik soms ineens binnen krijg.Heb ik al eerder een topic aan gewijd,maar er is blijkbaar weining aan te doen,komt door de 433 mHz verbinding.
Maar goed voor de rest moeten we het allemaal afwachten voor vanmiddag

grt Kees
Door wslangerak
Nee maar, 't begint hier zelfs een beetje te waaien...

Het is weinig fotogeniek allemaal. Net even naar Rotterdam geweest, maar de groeiende bloemkolen werden al weer gauw aan het zicht onttrokken door een grijze waas.
Hier in de Alblasserwaard is het zoals ze het hier noemen "een beetje deemstig".

Ik verwacht er de komende paar uur nog niet veel van.
Door Eckie76
kees ws middelburg schrijft:
Hoi Eckie76

Dit is ff off topic,maar dat zijn nou die rare meeting die ik soms ineens binnen krijg.Heb ik al eerder een topic aan gewijd,maar er is blijkbaar weining aan te doen,komt door de 433 mHz verbinding.
Maar goed voor de rest moeten we het allemaal afwachten voor vanmiddag

grt Kees

Maakt toch niks uit, Kees. Daar moeten we ons niet druk om maken.

De eerste buien knallen boven de Eifel, maar trekken niet Nederland in, eerder dieper Duitsland in.
Ik heb er een beetje gemengde gevoelens over op dit moment, of het wel allemaal zo erg wordt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7