Algemeen forum voor discussie over de website
Door hjr
Na een paar weekjes vacantie in Luxemburg (zelfde weerbeeld als in Nederland), weer terug op HWA. Ik tref hier een leuke discussie aan over de samenwerking met KNMI.

Ik ben voorstander. HWA zie ik als een uitwisselplatform van ervaringen en kennis. Of de initiatiefnemer hier nu wel of geen geld aan overhoud zal mij een biet zijn. Zelfs commerciele verkoop van de weersgegevens mag van mij, mits het maar duidelijk wordt aangegegeven, zodat iedereen de keuze heeft om wel/niet mee te doen.
Door weerstation
Net terug van een vakantie in eigen land.

Prima initiatief, ik doe graag mee.

Groet,
Harrie
Door CoenVS
Dag allemaal,

Bij deze even een reactie van Meteo Consult.

We steunen de samenwerking met het KNMI en de Universiteit omdat we het een goed initiatief vinden om de waarnemingen te gebruiken voor klimaatonderzoek en stadseffecten. De meerwaarde kan er zeker zijn en het is ook voor de deelnemers een blijk van waardering!

De samenwerking met het KNMI hoeft die met Meteo Consult daarom ook niet in de weg te zitten.

Met Luc hebben we al eens gesproken over de mogelijkheden van stationsclassificatie en het doen van "gevalideerde" waarnemingen.
We zullen daarover waarschijnlijk deze maand nog verder praten en ook met het KNMI overleggen of we hierin een vorm van samenwerking kunnen vinden. De wederzijdse kennis kan daarbij alleen maar van pas komen denk ik en evt. vragen aan de deelnemers kunnen we op die manier stroomlijnen.

Groeten vanuit een afkoelend Wageningen,
Coen Verrijn Stuart
Door pb2rdf
WSWijk schrijft:
Hallo Bart (of is het dit keer Karin :-) )

Even over het laatste stukje, voor zover ik weet wordt het mogelijk om te kiezen aan wie je je gegevens door wilt spelen. Het zou dan dus 4 mogelijkheden worden:
- 1 Keuze KNMI
- 2 Keuze MC
- 3 Keuze Beide
- 4 Keuze Geen
Als ik het tenminste goed heb begrepen hier. Voor mij zou het in ieder geval keuze 3 worden.

Groeten

Theo

@Theo,
dat zijn 2 opties teveel, 2 keuzes volstaan, nl 1 en 2.
Deze geven al 4 mogelijkheden.
grtn, Peter
Door fbockstael
Hallo allemaal,

Ook ik na 3 weken vakantie in Kroatië een reactie op deze topic.
Mijn toestemming om mijn gegevens te leveren aan KNMI is hierbij gegeven.

Overigens het weer in Kroatië was af en toe spectaculair. Elf toeristen gewond op een camping in Medulin (Istrië) op ongeveer 2 kilomter van ons appartement door een wervelwind. Zware regen en onweersbuien daar en in Duitsland op de terugweg (1 dode in Duitsland).
Maar ook heerlijk warm en soms bijna te heet aan de zee.

Ik klaag niet hoor!!!
Volgend jaar weer........
Door FlakkeeWEER
Een leuk en inspirerend initiatief. Doe ook weer graag mee!
Beroepsmatig meet ik al eea in bebouwde omgeving. Extra info/ervaring om ook in de toekomst droge voeten te houden is van harte welkom!
Door Zorgwijk
Hallo Dirk,

Leuk initiatief. Ook mijn gegevens mag je gebruiken.

Groet,
Ton de Leeuw
WWW.WEERJAARSVELD.nl

Beste Ton, ik heb je bericht verplaatst naar het juiste topic nl: samenwerking hwa/knmi. Gr. Thierry
Door wthus
Zojuist de mail ontvangen! Puik werk van Luc om alles zo snel voor elkaar te krijgen in samenwerking met het KNMI :) Beheermodule ziet er ook strak uit!

Ik zal proberen zo snel mogelijk alles in te vullen en foto's op te sturen van het meetveld. Wel heb ik al even een paar vragen over enkele algemene vragen die gesteld worden. Is denk ik makkelijk als die even voor iedereen verklaard kunnen worden:

Wordt een afscherming/weerhut bij de temperatuursensor gebruikt, en zo ja, welk type?
Hier staan een drietal opties waaronder "ja, standaard" en "ja, niet standaard" Worden hiermee alle afschermingen bedoelt, zowel schotelhutjes als grote weerhutten volgens officiële bouwtekeningen?

Is er actieve ventilatie?
Bedoelen jullie het bezit van een ventilator mee, of wordt er iets ander bedoelt?

Is er een calibratie of correctie op de metingen toegepast?
optie ja/nee. De vraag is even wat jullie onder calibratie verstaan (certificaten, automatische aanpassing in de computer, aanpassing in computer achteraf, etc)

Dat zijn voor nu wel even de belangrijkste punten.
Ten tweede wou ik nog vragen of het mogelijk is om data te wijzigen. Leuk voorbeeld van vandaag: VP2 mat een ruime 24,8 millimeter tegen een 27,9 millimeter die de Hellman regenmeter opving (over 20-20 uur, data VP2 wordt door WXdata (programma van Henk Lankamp) gecorrigeerd naar 20-20 uur). Ik krijg die VP2 meter maar niet goed afgesteld.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 22